PDA

View Full Version : Hoe krijg ik me gitaar zo gestemd:C#-G#-E-B-F#-C#



(s)AINT
31 mei 2003, 15:55
Ik wil mijn gitaar zo stemmen :C#-G#-E-B-F#-C#. Voor een paar nummers van limp bizkit. Hoe krijg ik dit in godsnaam voor mekaar. :???:

Negative K3 fan
31 mei 2003, 16:05
1. verkeerde forum
2. je moet ook geen limp bizkit spelen
3. liever niet Gods naam gebruiken in die context
4. met een beetje logisch nadenken kom je denk ik al een heel eind om dat op te lossen, ik zou het alleen niet gaan proberen met een standaard setje snaren

?echo
31 mei 2003, 16:22
Ik denk dat je in een band speelt en die liedjes en een aparte stemming meot doen? nou.. dan kan je met een de-tuner (of hoe heet zon ding) een andere stemming aanmeten. DAn hoef je niet tussen de nummers te draaien aan je knoppen.. ik begin er persoonlijk niet aan.. keep it pure

Ic3gl0vE
31 mei 2003, 16:42
de beste manier is om aan je stemmechanieken te draaien tot je gitaar juist is gestemd

Mithrandir
31 mei 2003, 17:23
Koop iig ook een chromatische tuner zodat je zeker weet dat de snaren juist gestemd zijn. Het is 1 1/2 toon omlaag alle snaren, dus idd een pitch-shifter is nog makkelijker, maar ja een beetje dure oplossing.

Koop dus een setje dikkere snare (012 ofzo), een chromatische tuner om je gitaar in die stemming te krijgen en speel lekker limb bizkit (dat is dan weer een beetje jammer, maar dat moet je zelf weten natuurlijk :p)

Fluffy
1 juni 2003, 00:36
waarom wil je uberhaubt limp bizkit spelen :???:

Mithrandir
1 juni 2003, 00:44
SHUT UP! Reageer niet als je niks zinnigs te zeggen hebt, als die jongen Limp Bizkit wil spelen is dat zijn goed recht.

Barret Wallace
1 juni 2003, 00:45
Mith geen aandacht geven op dat soort replies joh ;) das het beste medicijn

Mithrandir
1 juni 2003, 00:46
je hebt gelijk barret :) ik maak me veel te druk.

Theije
1 juni 2003, 01:22
Ik denk dat je in een band speelt en die liedjes en een aparte stemming meot doen? nou.. dan kan je met een de-tuner (of hoe heet zon ding) een andere stemming aanmeten. DAn hoef je niet tussen de nummers te draaien aan je knoppen.. ik begin er persoonlijk niet aan.. keep it pure

Ik neem aan dat je een Hipshot bedoeld? maar dat werkt in dit geval niet, een Hipshot is een geweldig apparaatje maar kan alleen maar 1 hele toon naar beneden, Dus sta je in E gestemd dan kan ie alleen maar naar D enz.

andy
1 juni 2003, 01:35
Ik wil mijn gitaar zo stemmen :C#-G#-E-B-F#-C#. Voor een paar nummers van limp bizkit. Hoe krijg ik dit in godsnaam voor mekaar. :???:

Op gehoor???????????? Stem bv je G snaar op de B, dus die G snaar in B en dan verander je de rest op de nieuwe B. Easy. :-D

Negative K3 fan
1 juni 2003, 01:50
waarom wil je uberhaubt limp bizkit spelen :???:

zegt een nirvana/slipknot fan

Mithrandir
1 juni 2003, 11:24
Ik denk dat je in een band speelt en die liedjes en een aparte stemming meot doen? nou.. dan kan je met een de-tuner (of hoe heet zon ding) een andere stemming aanmeten. DAn hoef je niet tussen de nummers te draaien aan je knoppen.. ik begin er persoonlijk niet aan.. keep it pure

Ik neem aan dat je een Hipshot bedoeld? maar dat werkt in dit geval niet, een Hipshot is een geweldig apparaatje maar kan alleen maar 1 hele toon naar beneden, Dus sta je in E gestemd dan kan ie alleen maar naar D enz.

nee hij bedoelt een pitch-shifter (a la digitech whammy of de PS5 van boss), een pedaal om je geluid makkelijk te down(up)-tunen zonder dat je hoeft te stemmen.

?echo
1 juni 2003, 13:20
Yup :)

Bluppie
11 juni 2003, 23:21
waarom wil je uberhaubt limp bizkit spelen :???:

zegt een nirvana/slipknot fan

net alsof dat het zelfde is?

Marshallover
12 juni 2003, 07:27
Ik denk dat je in een band speelt en die liedjes en een aparte stemming meot doen? nou.. dan kan je met een de-tuner (of hoe heet zon ding) een andere stemming aanmeten. DAn hoef je niet tussen de nummers te draaien aan je knoppen.. ik begin er persoonlijk niet aan.. keep it pure

Ik neem aan dat je een Hipshot bedoeld? maar dat werkt in dit geval niet, een Hipshot is een geweldig apparaatje maar kan alleen maar 1 hele toon naar beneden, Dus sta je in E gestemd dan kan ie alleen maar naar D enz.

BULLSHIT ------> Ik heb een Hipshot om van een E naar een D te kunnen, maar ik kan ook gerust naar een C hoor !!!------> gewoon het schroefje iets anderes draaien aan de achterkant (Stemmen) :lol:

Het is wel zo dat er maar 1 snaar zo'n hipshot kan hebben, omdat als je die op al je snaren zet, ze mekaar gewoon in de weg zitten 8-)

Wicked Willy
12 juni 2003, 07:28
Laat die jongen toch Limp Bizkit spelen........het enige goede aan Limp Bizkit zijn de gitaarpartijen!!!!!!!!

Als je in die stemming wil spelen, koop een bariton hals en zet um op j gitaar dan staat ie al lager gestemd en kun je als je wil nog lager.....er zijn ook al complete gitaren met baritonhals op de markt (oa Ibanez en Yamaha).

Ic3gl0vE
12 juni 2003, 13:15
baritongitaar kopen lijkt me wat makkelijker

steeds je hals verwisselen is ook niet alles 8-)

tomvs
22 september 2004, 01:22
bekijk een tabs van slipknot en vooral van nirvana....

jorrit
4 oktober 2004, 15:06
Laat die jongen toch Limp Bizkit spelen........het enige goede aan Limp Bizkit zijn de gitaarpartijen!!!!!!!!

Als je in die stemming wil spelen, koop een bariton hals en zet um op j gitaar dan staat ie al lager gestemd en kun je als je wil nog lager.....er zijn ook al complete gitaren met baritonhals op de markt (oa Ibanez en Yamaha).

waarom zou je een bariton kopen??? gewoon .12 of .11 snaren kopen (hangt een beetje af van je mensuur en voorkeur) en beuken maar

Soulflyhigh
4 oktober 2004, 15:35
Precies als je een baritongitaar staat standaar in B en dan moet je dus omhoog stemmen. Kan wel met een setje 09's maar enkel een setje snaren van 0.11 of 0.12 halen is goedkoper :-D

slayurrr
4 oktober 2004, 16:11
Geplaatst: 31 Mei 2003 15:55

jorrit
4 oktober 2004, 16:18
whaha sjah de discussie is leuker als het advies....

IndiepoprockJesse
5 oktober 2004, 17:34
waarom wil je uberhaubt limp bizkit spelen :???:

zegt een nirvana/slipknot fan

net alsof dat het zelfde is?

ja :P nirvana valt nog wel mee, maar slipknot?! :o dat is misschien nog wel erger dan limp bizkit..

de muziek van limp bizkit is soms echt heel vet, alleen die fred durst verknald het..

DeBesten
16 oktober 2004, 19:52
waarom wil je uberhaubt limp bizkit spelen :???:

zegt een nirvana/slipknot fan

net alsof dat het zelfde is?
idd limp bizkit *** wel ma slipknot is zo kool met hun acts vindik echt zuk bendeke :D

en nirvana ja ge moe die mannen zien staan, mss kunnen ze nie zo heel goe spelen ma ze staan er toch e das e mythe :P

Mauser
20 oktober 2004, 18:08
Ik wil mijn gitaar zo stemmen :C#-G#-E-B-F#-C#. Voor een paar nummers van limp bizkit. Hoe krijg ik dit in godsnaam voor mekaar. :???:

Ik speel zelf ook vaak in die stemming, omdat ik veel Death-Metal speel. Je heb helemaal geen baritone nodig ofzo, heb ik ook niet. Ik heb zelf een Zoom 606II effectenprocessor met ingebouwde tuner. Ik kan m daarmee in welke stemming dan ook stemmen. Misschien moet je dan maar s kijken voor zo'n fxprocessor. Nu-Metal word meestal sowieso met digitale distortion gedaan.