PDA

View Full Version : Sad Amp Day / Happy New Guitar Day; Gibson Les Paul Standard '91



Henri H
24 november 2011, 21:20
De kogel is door de kerk!
Ik heb m'n HOOK Captain geruild met een Gibson Les Paul Standard uit '91 (+ wat opleg van degene die mijn HOOK heeft overgenomen).

Nu heb ik 2 Les Paul Standards waarvan er ééntje verkocht moet gaan worden.

'k Hoop niet dat het als spam wordt gezien, is niet zo bedoeld in ieder geval.

Hier de '91'er:

https://lh5.googleusercontent.com/-sacwWqxpo1w/TslA1K4bmvI/AAAAAAAAAhA/PFAMBg3bptc/s576/IMG_1149.jpg

http://lh3.googleusercontent.com/-_AkGRcve5wY/TslA0cXE0TI/AAAAAAAAAg4/p9m23osY1WQ/s576/IMG_1151.jpg

En hier mijn LP Standard uit 2004:

http://lh3.googleusercontent.com/-l7llgtJGfkw/TbXBcJ89VnI/AAAAAAAAAaI/s2K4-ICdrY4/s1024/P1040607.JPG

Ik heb nog nauwelijks met de 91'er gespeeld, maar het lijkt erop dat ie nog iets lekkerder speelt dan mijn '04, maar dat kan natuurlijk ook komen door lagere actie, andere snaren o.i.d.
Cherry Sunburst is nooit helemaal "mijn ding" geweest, maar deze vind ik toch wel errruuug mooi. :lovelove:

Aan jullie de keuze welke ik moet houden.

En nou niet denken dat ik de uitkomst v.d. poll ook maar enigszins serieus ga nemen, maar polls zijn altijd leuk toch? ;) En al helemaal als de optie "Tetten" ertussen staat. :D

P.S. Bij de '91'er heb ik nieuw PU-ringen gekregen in exact dezelfde kleur als de slagplaat.

Hendriks
24 november 2011, 21:24
De kogel is door de kerk!
Ik heb m'n HOOK Captain geruild met een Gibson Les Paul Standard uit '91 (+ wat opleg van degene die mijn HOOK heeft overgenomen).

Nu heb ik 2 Les Paul Standards waarvan er ééntje verkocht moet gaat worden.

'k Hoop niet dat het als spam wordt gezien, is niet zo bedoeld in ieder geval.

Hier de '91'er:

https://lh5.googleusercontent.com/-sacwWqxpo1w/TslA1K4bmvI/AAAAAAAAAhA/PFAMBg3bptc/s576/IMG_1149.jpg

http://lh3.googleusercontent.com/-_AkGRcve5wY/TslA0cXE0TI/AAAAAAAAAg4/p9m23osY1WQ/s576/IMG_1151.jpg

En hier mijn LP Standard uit 2004:

http://lh3.googleusercontent.com/-l7llgtJGfkw/TbXBcJ89VnI/AAAAAAAAAaI/s2K4-ICdrY4/s1024/P1040607.JPG

Ik heb nog nauwelijks met de 91'er gespeeld, maar het lijkt erop dat ie nog iets lekkerder speelt dan mijn '04, maar dat kan natuurlijk ook komen door lagere actie, andere snaren o.i.d.
Cherry Sunburst is nooit helemaal "mijn ding" geweest, maar deze vind ik toch wel errruuug mooi. :lovelove:

Aan jullie de keuze welke ik moet houden.

En nou niet denken dat ik de uitkomst v.d. poll ook maar enigszins serieus ga nemen, maar polls zijn altijd leuk toch? ;) En al helemaal als de optie "Tetten" ertussen staat. :D

Persoonlijk vind ik de 91 ook mooier en als die ook nog eens beter speelt dan was voor mij de keuze niet moeilijk.
gefeli Henri.

G.G.
24 november 2011, 21:31
Keuze is inderdaad niet moeilijk. Tetten!

da Liks
24 november 2011, 21:33
tetten.. !

Pirate
24 november 2011, 21:34
2/3 poll opties hebben plaatjes, waar zijn die laatste plaatjes heen!? :dontgeti:

The Unforgiven
24 november 2011, 21:34
Duidelijke de Honeyburst, ik vind cherrybursts (uitzonderingen daargelaten) zum kotsen.

bass blom
24 november 2011, 21:36
simpel, die 04 deruit :ok:
en tetten gaan hangen :sneaky:

geert1976
24 november 2011, 22:05
De 91er vind ik mooier, en zoals GG al zegt, indien die ook nog eens beter speelt....

Midwolda
24 november 2011, 22:06
Ik vind de top van de '91er vele vele malen mooier dan die andere.

kunk
24 november 2011, 22:15
Zie dat de poll afloopt op 22 februari, kun je mooi de gitaar die verkocht moet worden bij opbod verkopen op de noordelijke gitaar beurs.

Spektakel gegarandeerd:seriousf::chicken::stop:

marco v
24 november 2011, 22:19
De 91er is rock n roll, ziet er erg gaaf uit.
De 94er is ook een beauty, maar ook mijn voorkeur zou gaan naar de 1e.
Waarom hou je ze niet allebei?

Henri H
24 november 2011, 22:42
.....
Waarom hou je ze niet allebei?Hey! Stem dan TETTEN! :stop:

:D

Nee, geintje d'r móet er één weg..... helaas. Financiële crisis.... bla :(

Gretsch 5120
24 november 2011, 22:44
Hmmm.. Als ik die Honeyburst zie moet ik aan Peter Green denken...

Bij die Cherryburst aan Ace Frehley... Die zag ik laatst weer eens van het podium flikkeren (al dan niet in beschonken staat)

Honeyburst dus.....

pim raaijmakers
24 november 2011, 22:52
die honeyburst.... erg mooi. Ik ben niet zo voor een cherryburst.. speelt deze lekkerder dan bleef die als ik jou was... maar puur de looks beoordeeld; de 2de.

Oranjeaap
24 november 2011, 22:54
Die flametop vind ik veel mooier, ook qua kleur. Die 91 vind ik gaaf omdat ie er wat bespeelder uit ziet. Over 2 weken is er één waar je steeds op speelt, de ander staat er maar wat. Die kun je het best verkopen.

nickofzo
24 november 2011, 22:54
normaliter vind ik de honeyburst mooier maar in dit geval toch de cherryburst. vandaar mijn keuze: TETTEN!

Henri H
24 november 2011, 23:05
Die flametop vind ik veel mooier, ook qua kleur. Die 91 vind ik gaaf omdat ie er wat bespeelder uit ziet. Over 2 weken is er één waar je steeds op speelt, de ander staat er maar wat. Die kun je het best verkopen.Zoiets was ik ook van plan. Ik wil ook eerst de PU-ringen vervangen en de actie iets hoger afstellen, want nu is er wat fretbuzz.

Als ik het internet moet geloven, zitten er 490R 498T PU's in.
Weet iemand of dat ook zo is?
Volgens de vorige eigenaar zijn ze origineel.

macwilliams
24 november 2011, 23:06
Hey! Stem dan TETTEN! :stop:

:D

Nee, geintje d'r móet er één weg..... helaas. Financiële crisis.... bla :(

Persoonlijk vind ik de '91er mooier, ben gek op plaintops.
Ik zou er een tijdje overheen laten gaan en dan een keus maken.

Dus

Oh en ik houd ook van tetten

Hotpepper01
24 november 2011, 23:12
Puur op de looks afgaand kies ik voor de 91-er. Sentiment en bespeelbaarheid tellen nu eenmaal niet mee in de plaatjes.

Mitch
24 november 2011, 23:18
Als je die '04 wegdoet zijn we geen vrienden meer :stop:

guitarkid
24 november 2011, 23:22
Als je die '04 wegdoet zijn we geen vrienden meer :stop:

Mitch, da's chantage! Weg met dat ding, die '91-er is een klasse mooier!!!

Mitch
24 november 2011, 23:25
Chantage? Common sense!

bass blom
24 november 2011, 23:35
die 91 heeft meer karakter in het hout.
de 04 is mooi maar saai.

beruk
24 november 2011, 23:41
die 91 heeft meer karakter in het hout.
.
+11
Tigerstripe is gay

smullie
24 november 2011, 23:46
zet ze beide te koop en zie welke eerst weg is. de andere houd je...:harmony:

Fiendish
25 november 2011, 00:48
Ik zou die 91'er houden.

macwilliams
25 november 2011, 06:17
Gitaren worden toch beter naarmate ze ouder worden? En bovendien worden Gibsons alleen maar meer waard, hoe ouder hoe beter. Die '91er is inmiddels gerijpter qua tooooone en inmideld hard op weg een klein fortuin waard te worden. Die 04 is wel mooi en kostbaar genoeg maar hij klinkt bog wat groen achter de knoesten.

En als je die 04 wegdoet hoef je de geveinste vriendschap met "je weer wel wie" niet meer te ondergaan.:cheerup: :crazyhappy::cheerup:




:D

guitarkid
25 november 2011, 07:04
En als je die 04 wegdoet hoef je de geveinste vriendschap met "je weer wel wie" niet meer te ondergaan.:cheerup: :crazyhappy::cheerup:
:D

Common sense, Mitch....???? :)

Harry
25 november 2011, 11:16
maar een keer niet op 'tetten' gestemd, omdat ik die '91-er duidelijk mooier vind. Heeft qua uiterlijk veel meer karakter dan zo'n doordeweeks tijgerstreepje.

Kim Wilson
25 november 2011, 12:18
De '91 houden! Wat een fantastisch mooie plank is dat, zeg! :lovelove:

SloeGin
25 november 2011, 14:51
De '91 houden! Wat een fantastisch mooie plank is dat, zeg! :lovelove:

+1

@ H. Huisjes :welke amps heb je nu nog over?

peter_heijnen
25 november 2011, 15:22
Ik heb op die rooie gestemd, erg mooi! Die andere kun je mss ruilen voor een echt goede amp, een hook of zo? :)

stikel
25 november 2011, 15:25
http://lh3.googleusercontent.com/-l7llgtJGfkw/TbXBcJ89VnI/AAAAAAAAAaI/s2K4-ICdrY4/s1024/P1040607.JPG



Ik zou de linkse houden. Ben geen LP liefhebber. De enigste die 'm kon laten zingen is dood. Moest ik (onder schot) beslissen nam ik de '91 er.

Henri H
25 november 2011, 15:53
Als je die '04 wegdoet zijn we geen vrienden meer :stop:


+11
Tigerstripe is gayAch, wat je zegt ben jezellluuuuff! :D


Gitaren worden toch beter naarmate ze ouder worden? En bovendien worden Gibsons alleen maar meer waard, hoe ouder hoe beter. Die '91er is inmiddels gerijpter qua tooooone en inmideld hard op weg een klein fortuin waard te worden. Die 04 is wel mooi en kostbaar genoeg maar hij klinkt bog wat groen achter de knoesten.

En als je die 04 wegdoet hoef je de geveinste vriendschap met "je weer wel wie" niet meer te ondergaan...:crazyhappy:..:seriousf: Ja, Mitch. Onze prille vriendschap wordt danig op de proef gesteld.... :chicken:



@ H. Huisjes :welke amps heb je nu nog over?Ik heb nog:

- Marshall JCM 800 2205 (te koop)
- Marshall JCM 800 2204
- Mesa Boogie Stiletto Duece

Ik zit nog steeds te GASsen op een JMP 2204 of 2203, maar da's puur voor het "mojo-gehalte". De JCM 800 2204 doet het ook prima/perfect.


Ik heb op die rooie gestemd, erg mooi! Die andere kun je mss ruilen voor een echt goede amp, een hook of zo? :):crazyhappy:

Iedereen bedankt voor het stemmen, en het meedenken etc., daar kan ik wel wat mee.

Ik heb beide LP's gisteren even gewogen. De '91'er weegt 4,2 kg., en de '04 4,5 kilogram.
De '91'er heeft weight relief holes, en de '04 tone chambers als ik me niet vergis, en de tone chambers bestaan uit een soort honingraat-achtige constructie, terwijl de weight relief holes 9 gaten in de body zijn?

Ook vraag ik me af welke elementen er in de '91'er zitten. Volgens het internet is dat de 490r/498t-set?
Wat voor type elementen zijn dat, ook een soort PAF's?
Het brug-element begon vrij snel rond te zingen als ik een snaar op een fret drukte, maar dat kan door de afstelling komen.
De schroefjes om de PU's omhoog/omlaag te zetten zijn echter behoorlijk verroest, en ééntje dusdanig dat de schroevendraaier hem niet meer pakt, dus die moet ik t.z.t. ook vervangen.

Voorlopig blijven ze allebei, heb werkelijk waar nog geen idee welke ik moet houden, wat een luxe-probleem weer. :confused:

Jasper.
25 november 2011, 15:55
Ik zeg de '04 houden. Vind ik veel mooier.

Maar misschien is het verstandiger om ze ong. gelijk af te stellen en er één of twee weekjes op te spelen, en dan te kijken welke weg kan.

Henri H
25 november 2011, 15:56
Ik zou de linkse houden. Ben geen LP liefhebber. De enigste die 'm kon laten zingen is dood. Moest ik (onder schot) beslissen nam ik de '91 er.Je bedoelt de Music Man Axis? Ja, die blijft voorlopig, hoewel ik er niet veel meer op speel, maar het is wel een lekker gitaartje inderdaad.

Strats, Tele's en Les Pauls doen het voor mij.... ouderwets hè? :makeup:

bass blom
25 november 2011, 15:59
een gitaar wel of niet houden om 4 verroeste (koppen) van pickupschroefjes?

ik haak af, kan mijn stem in TETTEN veranderd worden? :dontgeti:

stikel
25 november 2011, 16:12
Je bedoelt de Music Man Axis? Ja, die blijft voorlopig, hoewel ik er niet veel meer op speel, maar het is wel een lekker gitaartje inderdaad.

Strats, Tele's en Les Pauls doen het voor mij.... ouderwets hè? :makeup:

Nee hoor, niets mis mee. Er staan hier ook een strat en en tele. De MM komt ooit nog eens (met P90 ers) als de crisis voorbij is :).

Henri H
25 november 2011, 16:23
een gitaar wel of niet houden om 4 verroeste (koppen) van pickupschroefjes?

ik haak af, kan mijn stem in TETTEN veranderd worden? :dontgeti::dontgeti:


Nee hoor, niets mis mee. Er staan hier ook een strat en en tele. De MM komt ooit nog eens (met P90 ers) als de crisis voorbij is :).Ah, gelukkig. ;)

macwilliams
25 november 2011, 16:45
De mm eruit:makeup:

langun
25 november 2011, 17:00
[...]
Ik heb beide LP's gisteren even gewogen. De '91'er weegt 4,2 kg., en de '04 4,5 kilogram.
De '91'er heeft weight relief holes, en de '04 tone chambers als ik me niet vergis, en de tone chambers bestaan uit een soort honingraat-achtige constructie, terwijl de weight relief holes 9 gaten in de body zijn?

[...]

Niet slecht bedoeld, maar hoe kan iemand met 2 les pauls nu niet weten dat de tone chambers pas begonnen eind 2006 (officieel 2007)? :dontgeti:

http://www.mylespaul.com/forums/gibson-les-pauls/50210-gibson-les-paul-101-a.html

Henri H
25 november 2011, 17:27
Niet slecht bedoeld, maar hoe kan iemand met 2 les pauls nu niet weten dat de tone chambers pas begonnen eind 2006 (officieel 2007)? :dontgeti:

http://www.mylespaul.com/forums/gibson-les-pauls/50210-gibson-les-paul-101-a.htmlIk weet het nu toch? ;)

macwilliams
25 november 2011, 17:31
Nu heb ik hier een paar van die modelletjes hangen maar ik houd de exacte geschiedenis niet bij.

JohnLord
25 november 2011, 17:42
Ik zeg de '04 houden. Vind ik veel mooier.

Maar misschien is het verstandiger om ze ong. gelijk af te stellen en er één of twee weekjes op te spelen, en dan te kijken welke weg kan.

Dat dus. ......

Jasper.
25 november 2011, 17:54
Die MM vind ik nou het mooist van de drie :S Die moet je niet weg doen hoor. Dan liever beide LP's wat mij betreft.

Edit: Was een reactie op MacW's post, had niet gezien dat er alweer zoveel tussen zaten.

macwilliams
25 november 2011, 18:14
Die MM vind ik nou het mooist van de drie :S Die moet je niet weg doen hoor. Dan liever beide LP's wat mij betreft.

Edit: Was een reactie op MacW's post, had niet gezien dat er alweer zoveel tussen zaten.

En ondanks dat ik hierop reageer doe ik net of ik dit niet gelezen heb...

Henri H
25 november 2011, 18:53
Ik moet trouwens ook rekening houden met mensen die vinden dat ik de '91'er moet houden, zodat ze zelf de kans krijgen een mooie Honey Burst voor een schappelijk prijsje kunnen bemachtigen. :sneaky:

En wat die MM betreft, "you hate it or you love it".

Ik wilde al vanaf dat die gitaren begin jaren '90 op de markt kwamen er één hebben, en ik was er in het begin lyrisch over. Na een aantal jaren is de nieuwigheid er een beetje af, maar het blijft een lekker gitaartje. :love:

Het lijkt erop dat ik qua spullen weer teruggrijp naar de klassiekers Marshall, Fender, Gibson, en wat pedalen betreft de Ibanez 10 serie (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?142259) (+ wat nieuwer spul). :satisfie:

Jasper.
25 november 2011, 19:02
En ondanks dat ik hierop reageer doe ik net of ik dit niet gelezen heb...

Begrijp me niet verkeerd hoor, ik vind bepaalde LP's ook errug mooi. Maar die MM vind ik schitterend, heb hem een keer in het echt gezien. Die tekening, en dat gele. :mmmm:

bass blom
25 november 2011, 19:06
http://hetgelegevaar.nl/tetten.jpg

macwilliams
25 november 2011, 19:42
Ik moet trouwens ook rekening houden met mensen die vinden dat ik de '91'er moet houden, zodat ze zelf de kans krijgen een mooie Honey Burst voor een schappelijk prijsje kunnen bemachtigen. :sneaky:

En wat die MM betreft, "you hate it or you love it".

Ik wilde al vanaf dat die gitaren begin jaren '90 op de markt kwamen er één hebben, en ik was er in het begin lyrisch over. Na een aantal jaren is de nieuwigheid er een beetje af, maar het blijft een lekker gitaartje. :love:

Het lijkt erop dat ik qua spullen weer teruggrijp naar de klassiekers Marshall, Fender, Gibson, en wat pedalen betreft de Ibanez 10 serie (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?142259) (+ wat nieuwer spul). :satisfie:

Daar moet je idd wel rekening mee houden als je die 04 verkoopt.

Hoe staat het ervoor met je verzameling ibanez pendalen? Ik zag er laatst op MP een zooi voorbij komen.

Henri H
25 november 2011, 21:01
Check de link zou ik zeggen. Die Iba's klinken goed, en kosten niet veel, tenminste, als je het goed doet. ;)
En idd, ze staan soms met bossen gelijk op MP e.d.

Hier nog ff een paar foto's van de LP's gebroederlijk naast elkaar, vanmiddag gemaakt met m'n telefoon:

https://lh4.googleusercontent.com/-T84xA9mrEB8/Ts_xcKcskuI/AAAAAAAAAhw/w0xEBgXk4Hk/s640/Afb0222.jpg

https://lh4.googleusercontent.com/-dYPo2JcSzXs/Ts_xcf4z-JI/AAAAAAAAAh4/vjQULV8kaOM/s640/Afb0223.jpg

https://lh3.googleusercontent.com/-O73rtIS7mWw/Ts_xciRx7nI/AAAAAAAAAh0/jGEygsqQfYI/s640/Afb0224.jpg

@Bass Blom: lees die post waardoor jij afhaakte nog 's door joh! :hippie:

Braindead
25 november 2011, 21:17
Persoonlijk vind ik de honeyburst mooier maar als de cherryburst beter speelt zou ik zonder twijfel die houden. En jij vind de cherryburst ook nog eens mooi dus waar hebben we het over?

Oranjeaap
25 november 2011, 23:52
Hij is niet gekamerd inderdaad.

http://www.gregterzian.com/wp-content/uploads/2008/10/chambered_les_paul.jpg

als je ziet hoeveel hout er weg wordt gehaald kun je dat aan het gewicht ook wel zien

Na nog eens gekeken te hebben vind ik de 04 mooier. Als je hem verkoopt PM mij dan ff :p

Henri H
26 november 2011, 00:29
Persoonlijk vind ik de honeyburst mooier maar als de cherryburst beter speelt zou ik zonder twijfel die houden. En jij vind de cherryburst ook nog eens mooi dus waar hebben we het over?Tja, daar heb je een goed punt.....


Hij is niet gekamerd inderdaad.

http://www.gregterzian.com/wp-content/uploads/2008/10/chambered_les_paul.jpg

als je ziet hoeveel hout er weg wordt gehaald kun je dat aan het gewicht ook wel zien

Na nog eens gekeken te hebben vind ik de 04 mooier. Als je hem verkoopt PM mij dan ff :pAls ik me niet vergis hebben beide LP's een chambered body (edit: weight releived! :confused:), dus:

http://i249.photobucket.com/albums/gg225/Gibson_Tim/1998LPstandardradiograph.jpg

Ik zal aan je denken indien ik de '04 ga verkopen.

Oranjeaap
26 november 2011, 00:47
Ik bedoelde, een gekamerde Les Paul gaat geen 4.5kg wegen je kon al weten dat hij dat niet aan het gewichte zien

Henri H
26 november 2011, 13:49
Ja, maar beide LP's zijn dus weight relieved, maar er zit wel 300 gram verschil tussen beide. :dontgeti:

Hendriks
26 november 2011, 14:12
Ja, maar beide LP's zijn dus weight relieved, maar er zit wel 300 gram verschil tussen beide. :dontgeti:

Dat verschil kan gemakkelijk , ligt er net aan wat voor boom het hout komt.
Ik heb wel eens een ash tele bodie gehad van 1100 gram , maar ook van 2100 gram beide ash dus.

E-J
26 november 2011, 20:25
Zit er geen klankverschil tussen dan? Ik zou ze beide verkopen en een mooie tweedehands Historic of een goede (oude) Japanner (Tokai, Greco) kopen. Heb je veel meer plezier an :cheerup:

Henri H
26 november 2011, 20:47
Het klankverschil is niet erg groot, heb het idee dat de '91'er iets helderder klinkt, maar ik moet ze nog steeds 's goed vergelijken, nog nauwelijks tijd gehad.... :(

Het idee om beide te verkopen .... maak me gek! :crazyhappy:

jules
26 november 2011, 21:52
zelf vind ik die cherry wel echt super vet man, vintage saussssss

Henri H
26 november 2011, 23:40
Mijn dochter (8 ) en zoon (10) kozen allebei zonder enige twijfel voor de Honey Burst. Zou dat nog invloed (moeten) hebben? ...... :lp:

De V
26 november 2011, 23:53
Mijn dochter (8 ) en zoon (10) kozen allebei zonder enige twijfel voor de Honey Burst. Zou dat nog invloed (moeten) hebben? ...... :lp:

Gezien hun keuze...... nee.:seriousf:

Ik zeg 91!

robert-gitarist
27 november 2011, 00:21
Woow Henri, prachtige LP!! Gefeliciteerd!! :cheerup::rockon:
Ik heb geen voorkeur opgegeven. Ik vind ze beide erg prachtig. Ik ben zelf nogal dol op Honeyburst dus misschien ligt mijn gevoel daar iets meer bij.
Maar waarom verkopen? Gewoon lekker houden en van genieten. Zo lang het niet in de weg kan of staat en het kán gewoon, dan zeg ik doen :ok:

sideburns
27 november 2011, 13:46
Je hebt wel een (luxe) probleem, nou ja luxe, het is gewoon een probleem. Twee mooie LP's..... Ik weet eigenlijk niet goed welke ik nu de mooiste vind. Vroeger zou ik gezegd hebben " houden die flamed top !" maar nu, ik weet het niet....
Is het niet mogelijk om ze alletwee te behouden ? Geef de Honeyburst als sinterklaaskado aan je kids :crazyhappy:

Hoef je verder geen kadootjes meer te kopen, spaart weer geld uit, blijft in de familie. Nou als dat geen oplossing is:chicken:

Henri H
29 november 2011, 21:37
.....Maar waarom verkopen? Gewoon lekker houden en van genieten. Zo lang het niet in de weg kan of staat en het kán gewoon, dan zeg ik doen :ok:


.....
Is het niet mogelijk om ze alletwee te behouden ? Geef de Honeyburst als sinterklaaskado aan je kids :crazyhappy:

Hoef je verder geen kadootjes meer te kopen, spaart weer geld uit, blijft in de familie. Nou als dat geen oplossing is:chicken:Haha, nee Sinterklaas doen we niet aan in de Koekstad, tenminste niet tot 5 dec. :soinnocent:
Afschaffen dat domme gedoe, vieze ouwe man! :stop: :D

Gisteren is ie mee geweest naar de oefenruimte, en ja, hij speelt en klinkt erg lekker.
Nu weet ik nog steeds niet of het aan de snaren o.i.d. ligt. Volgens mij zit er nu een 010-setje op, terwijl ik op m'n HB altijd 009 heb liggen.
Als beide setjes aan vervanging toe zijn zet ik er dus maar 's even dezelfde snaren op, zodat ik ze beter kan vergelijken.
Qua uiterlijk neig ik persoonlijk meer naar de HB. :lovelove:

macwilliams
29 november 2011, 21:44
Misschien zijn het de elementen?
Je vond die afgefikte BBQ LP van mij ook goed klinken toch?

Ik durf wel te beweren dat wanneer je de elementen in je hb vervangt je de knoop makkelijker doorhakt.

Henri H
29 november 2011, 21:51
Klopt die BBQ-LP klonk uitstekend, maar speelde ook nog 's verdomde lekker.

Misschien is het een idee om tijdens de volgende snarenwissel ook 's de elementen te wisselen....

Ik heb ook de indruk dat de hals v.d. CB me beter ligt. Misschien speelt ie daarom ook wel wat lekkerder.

macwilliams
29 november 2011, 21:56
Voel je echt veel verschil in de twee halzen dan? Wat is het verschil dan?

Henri H
29 november 2011, 22:01
Het zijn nuances, maar het halsprofiel v.d. CB is wat slanker volgens mij (60's?).

Hier een plaatje:

http://i249.photobucket.com/albums/gg225/Gibson_Tim/SG-Features-50s-Neck-Profile.jpg

zeiler
29 november 2011, 22:03
de 04 vind ik veel mooier hoewel die 91 iets meer mojo uitstraalt :)!

Je zult 't zelf moeten doen, maar een gelijk setje snaren kan al veel zeggen zoals je zelf ook al aangeeft :)!

macwilliams
29 november 2011, 22:03
Maar die hb heeft toch geen '50 profiel?

Henri H
29 november 2011, 22:08
Yep, volgens mij wel.
Ik heb de bon nog, die ondertussen onleesbaar is geworden, maar daar stond duidelijk "50's" op.

@Zeiler: dat heb ik dus ook een beetje, mooi vs "mojo", wat dat dan ook moge wezen....

macwilliams
29 november 2011, 22:15
Wat ik ervan begrepen heb van de dingen die ik gelezen heb is dat :

'50, dik en rond
'59, iets minder rond
'60, slim tapered

Ik heb op jouw lp gespeeld en als ik het zou moeten raden dan gok op de 59 nek.
Dan zal de cb een 60 neck hebben.

Mr. Dynamite
29 november 2011, 22:34
Eerst een ander setje snaren lijkt me inderdaad verstandig :)
Ik zou nog niet echt een keuze maken, beide gave gitaren en echt een mojo - mooi kwestie ja. Zelf vind ik de HB mooier, maar die CB heeft 'wat' :dontgeti:

Gewoon allemaal even laten bezinken en dan zien we wel verder :ok:

jules
29 november 2011, 22:52
ik zou ze alletwee niet weg doen, en ook niet meteen elementen verwisselen, leer die gitaar eerst eens goed kennen man leer waar zijn soundje ligt, dalijk doe je hem weg, en dan ga je in een keer overal een sherry burst zien, en denken van hmm toch wel mooi eigenlijk snif snif

iWishmaster
29 november 2011, 23:19
Ik vind de cherry sunburst mooier. Die plain maple top heeft iets 'rauws', waarbij de flame maple honey burst een beetje 'lief' en 'te gelikt' oogt.

Henri H
29 november 2011, 23:20
Ja, zonde zo'n sherry burst. :(:

http://farm5.staticflickr.com/4007/4319018636_5263f5f716_z.jpg

:D

robert-gitarist
30 november 2011, 19:29
Maar ik snap nog steeds niet het punt. Waarom MOET een van de Gibsons weg?:makeup:

macwilliams
30 november 2011, 19:37
Omdat hij niet zo hebberig is als velen onder ons....

Henri H
1 december 2011, 00:17
Ja, zoiets. Bovendien wil ik wat andere gear aanschaffen.
Uit de lengte of de breedte noemen ze dat? :)

macwilliams
1 december 2011, 06:22
Andere gear joh? Vertel!!

Henri H
1 december 2011, 08:54
....
Ik heb nog steeds GAS voor een JMP 2203, en voor een Musicomlab looper/switcher. Beide GAS-aanvallen weet ik tot nu toe nog te onderdrukken. :)Plus GAS voor een Strymon Timeline.
Laat nu vooral de Musicomlab en de Timeline elkaar 's lekker aanvullen, en je hebt dubbel GAS. :crazyhappy:


http://www.youtube.com/watch?v=VG07yjg1lTM

Henri H
6 december 2011, 21:31
Eerst even een paar telefoon-kwaliteit fotos :makeup:

https://lh6.googleusercontent.com/-G75O2J_2kvM/Tt52yG5LfcI/AAAAAAAAAjg/6npSIcg_C-s/s640/Afb0226.jpg

https://lh4.googleusercontent.com/-XGfxI3p7zO4/Tt52yfzYmjI/AAAAAAAAAjE/Z7sTbY-8oNY/s512/Afb0227.jpg

https://lh6.googleusercontent.com/-eKb6v5oyALc/Tt52yWtyBKI/AAAAAAAAAjI/n1m54EtPpeY/s512/Afb0228.jpg

https://lh4.googleusercontent.com/-8DH780NhK4E/Tt52yy1es2I/AAAAAAAAAjM/fSRFyLaMWUo/s512/Afb0229.jpg

Vandaag heb ik de voorste elementring vervangen.
De foto v.h. element is wat mislukt, maar daar stond iets van " pat. 2.7xx.xxx" dacht ik.
Ik ben wel benieuwd welke elementen er nu precies inzitten, maar echt belangrijk vind ik het niet, klinken prima, maar misschien ga ik ze nog 's vervangen voor een paar kekke PAFjes. :)

De ring paste trouwens niet echt lekker.
Ik moest 2 extra gaatjes boren, anders ging de ring bol staan. Je kunt ook goed zien dat de voorste ring een paar mm. breder en langer is dan de achterste.
Heb ik nu heiligschennis begaan door 2 gaatjes te boren? :hide:

De slagplaat past er ook niet meer op, dus die zal ik bij moeten vijlen, maar ik vind hem dus echt zeker net zo mooi zonder slagplaat, dus dat komt misschien nog wel een keer.

Ik neig steeds meer naar deze Cherry Burst de laatste paar dagen, speelt lekkerder, en ziet er echt heel mooi uit. De foto's geven een zwaar vertekend beeld helaas. Misschien gaat het wel "mijn schatje" worden. :grouphug:

nickofzo
6 december 2011, 21:39
schijt aan die gaatjes.. wat moet dat moet

macwilliams
6 december 2011, 22:22
Of een paar te gekke SD's erin?

TimoSomers
6 december 2011, 22:32
Vast al gezegd, maar ik zou zondermeer voor de best klinkende gaan. Hoe mooi of hoe lekker spelend die andere ook is.

Henri H
6 december 2011, 23:48
schijt aan die gaatjes.. wat moet dat moetPfff, gelukkig. :)


Of een paar te gekke SD's erin?Kweenie, voorlopig klinkt dit als een eeeuuuuh .... Les Paul. :lp:


Vast al gezegd, maar ik zou zondermeer voor de best klinkende gaan. Hoe mooi of hoe lekker spelend die andere ook is.Ja, dan is de keus snel gemaakt denk ik, maar ik moet nog wel een 010 setje op de HB leggen.... binnenkort.

Rock Bottom
7 december 2011, 02:09
De cherryburst heeft het bijna helemaal, het illustere klasieke en rauwe wat een les paul kan hebben.

De honeyburst daarintegen ziet er lief en modern uit met zijn net niet echt kitsche topje.

Lief en kitsch pas imo helmaal niet bij een koekstad bewoner ;)

soup
7 december 2011, 02:46
Ik dacht dat zo'n HOOK redelijk wat kostte en toch heb je geld bijgelegd om deze 91'er te bemachtigen. Lijkt me dat je redelijk wat verlies maakt als je ook nog eens een Gibson gaat verkopen. Maar goed die zijn makkelijker kwijt te raken dan zo'n amp.


Ik zou de 91'er houden.

Henri H
7 december 2011, 09:14
...
Ik heb m'n HOOK Captain geruild met een Gibson Les Paul Standard uit '91 (+ wat opleg van degene die mijn HOOK heeft overgenomen).
....Ik heb dus geld toe gekregen hè!

@Rock Bottom: Waarom heeft de CB het "bijna" helemaal, en waarom zou een Honey Burst niet bij een Koekstad bewoner passen? :dontgeti:

Hotpepper01
7 december 2011, 10:32
Ja, en je wordt bedankt hoor. :eek:

Door het verkopen van die Hook Captain doet de nieuwe eigenaar nu niet meer zijn Okko Diablo aan me over.

soup
7 december 2011, 14:10
Oh ok, iets te snel gelezen dus. :)

Henri H
7 december 2011, 19:50
Ja, en je wordt bedankt hoor. :eek:

Door het verkopen van die Hook Captain doet de nieuwe eigenaar nu niet meer zijn Okko Diablo aan me over.Haha.... nou, mijn excuses dan maar. :makeup:

Ik kan me voorstellen dat zo'n pedaal het erg lekker doet idd op een HOOK, die lustte wel erg graag pedaaltjes.
Ik ben zelf meer van het type gitarist die de (basis)drive uit een amp wil halen, en dat met een overdrive of booster aanvullen.
De drive van de HOOK vond ik (uiteindelijk) "te netjes", en niet "open" genoeg.

Hotpepper01
7 december 2011, 20:38
Haha. no hard feelings hoor. Het was echt niet serieus bedoeld.
Je hebt er een schitterende 91er aan overgehouden en hij een mooie amp en ach, die diablo komt wel een keer voorbijzetten:ok:

Henri H
1 maart 2012, 00:21
Ik heb bewust een poos "radiostilte" gehouden rond deze gitaar, maar er zijn ontwikkelingen geweest de afgelopen paar maanden:

Na een week of 3 kwam mijn broer langs, en na een korte inspectie kwam hij erachter dat de gitaar een headcrack gehad heeft welke redelijk professioneel gerepareerd is. Tijdens de ruildeal is het me totaal niet opgevallen, en de verkoper heeft er ook met geen woord over gerept. Hij kwam bij mij langs.

Ik heb hem vervolgens gemaild, en in eerste instantie zei hij dat hij er mee bij De Gier in Schiedam was geweest, die hem verteld zou hebben dat het geen headcrack was, maar dat de lak wat gekrompen zou zijn.
Ik heb toen foto's gemaakt, en heb de Gier gemaild, en gevraagd of zij a.h.v. die foto's konden zeggen of het wel of niet een headcrack is. Hierop antwoordde de Gier dat het 100% zeker een headcrack is.
Deze mail heb ik vervolgens doorgestuurd naar de verkoper, en heb gevraagd om de deal ongedaan te maken, of alsnog een extra bedrag te storten, anders zou ik juridische stappen ondernemen, maar hij gaf na een aantal mailtjes aan dat hij hier niet op in wil gaan en er verder geen woord meer over kwijt wil.
Ik heb toen een bevriende advocaat ingeschakeld, maar die heeft na een 2 tal maanden aangegeven dat het hem niet lukt om het woonadres van de verkoper te achterhalen.

Ik probeer nu evt. via dit topic alsnog de adresgegevens van deze persoon te achterhalen, zodat ik hem misschien alsnog kan dagvaarden.

Als één van jullie mij kan helpen dan zou ik dat zeer op prijs stellen.
De gegevens die ik van hem heb:

Naam: Peter Verburg
Woonplaats: Rotterdam (Prinsenland)
email: peterverburg@hotmail.com
Leeftijd: Ik vermoed ergens in de 30
Beroep: ik dacht dat hij vertelde dat hij docent techniek was op een "zwarte" school in R'Dam.
Naam op Marktplaats: Q bass
Uiterlijk: normaal postuur, rond 1.85 m., kaal hoofd, sympathieke uitstraling

Verder vertelde hij dat ie in een bandje speelde samen met zijn vriendin.

Edit: Hij had een Haar Strat bij zich tijdens de ruildeal.

Als je info over deze persoon hebt, zou ik het op prijs stellen als je dat via PM meldt.

Bij voorbaat dank,

Henri

bass blom
1 maart 2012, 07:52
oei, das kut zeg.

Midwolda
1 maart 2012, 08:40
Damn... :( maar het blijft een mooie gitaar en een goed gerepareerde headcrack hoeft geen technisch probleem te zijn. Haalt wel het nodige van de waarde af, en da's bijzonder lullig. Soort van oplichting dus, in mijn ogen. Succes gewenst, Huisjes.

Henri H
1 maart 2012, 11:36
Hier nog wat foto's van de gerepareerde headcrack:

https://lh3.googleusercontent.com/-9LzwUrb0FNI/TvCcSG3-dhI/AAAAAAAAAkY/pKEBFsidCEg/s1024/P1050246.JPG

https://lh6.googleusercontent.com/-BcsRSXEIOu0/TvCcSQhEOqI/AAAAAAAAAkc/pGYu6UMghhQ/s1024/P1050247.JPG

https://lh3.googleusercontent.com/-8I3O_Q_RPxs/TvCcUe35hRI/AAAAAAAAAkw/o2y1lpxIjyw/s1024/P1050248.JPG

Agent_Smith
1 maart 2012, 12:01
Ja, dat is wel duidelijk. Als een Gibson op dat punt zwart gespoten is weet je nagenoeg zeker dat het om (het verdoezelen van) een halsbreuk gaat. Op de laatste foto ook duidelijk zichtbaar.
Hoeft op zich absoluut geen punt te zijn (ik heb er ook wel een stuk of 4 met uitstekend/ meer of minder mooi gerepareerde breuk welke allemaal uitstekend spelen/stemmen) als het maar gemeld wordt en de prijs er naar is.
Als het een goede gitaar is en je wilt m houden dan behoor jij idd nog geld te krijgen. Hoeveel is een lastiger verhaal. Of idd de deal ongedaan maken.
Succes ermee!

bass blom
1 maart 2012, 12:16
ja, lullig natuurlijk, maar erg duidelijk te zien, had je kroketjes (of hartjes) in je ogen toen je de deal maakte?
ook lullig van degene die hem aanbood, niemand kan doen of je van niks weet in zo'n geval :chicken:

geert1976
1 maart 2012, 12:58
Ik heb de betreffende gitaar in handen gehad (en ook de breuk geconstateerd) en met de belichting van een fototoestel, komt de crack mooi naar boven, maar bij normale verlichting in de woonkamer, viel die niet zo mooi op.
Toen ik het spuitwerk zag wist ik eigenlijk al wel genoeg.
Wel zonde, voor de rest is het echt een hele mooie gitaar

TimS
1 maart 2012, 13:07
Ik heb de betreffende gitaar in handen gehad (en ook de breuk geconstateerd) en met de belichting van een fototoestel, komt de crack mooi naar boven, maar bij normale verlichting in de woonkamer, viel die niet zo mooi op.
Toen ik het spuitwerk zag wist ik eigenlijk al wel genoeg.
Wel zonde, voor de rest is het echt een hele mooie gitaar
Bij Huisjes of ben je bij de verkoper geweest?

Henri H
1 maart 2012, 13:35
@Agent Smith: Klopt, een goed gerepareerde headcrack hoeft totaal geen probleem te zijn, sterker nog, de hals wordt er alleen maar sterker van.


ja, lullig natuurlijk, maar erg duidelijk te zien, had je kroketjes (of hartjes) in je ogen toen je de deal maakte?
ook lullig van degene die hem aanbood, niemand kan doen of je van niks weet in zo'n geval :chicken:Ik heb er totaal niet op gelet, gezien de verkoper zo sympathiek overkwam, en omdat ik ervan uitging dat hij me niet zou belazeren.
Hij had van tevoren al gemeld dat de binding mooi vergeeld, en wat craquelé vertoonde, maar dat geeft juist wat extra charme.
Ik heb er verder totaal niet op gelet, en als mijn broer het niet opgevallen was, had ik het nu nog niet doorgehad vermoed ik....
Dat hij niets heeft laten merken terwijl we bij mij thuis de versterker en gitaar aan het testen waren, is mij ook een raadsel.
Hij geeft aan dat hij er niets vanaf zou hebben geweten, omdat de Gier tegen hem verteld zou hebben dat het om het krimpen van de lak zou gaan, yeah right. :confused:


Bij Huisjes of ben je bij de verkoper geweest?Geert is bij mij langs geweest een paar dagen nadat ik het door had gekregen. Ik wilde graag dat er even een kenner naar keek, en Geert was toch in de buurt.

bass blom
1 maart 2012, 13:45
had je nou eigenlijk al een keuze gemaakt welke je weg ging doen?

Henri H
1 maart 2012, 14:05
had je nou eigenlijk al een keuze gemaakt welke je weg ging doen?Nee, ook i.v.m. als de deal evt. ongedaan gemaakt zou worden, heb ik daar nog mee gewacht, maar ik denk wel dat ik deze Cherry Burst zou wegdoen.
Honey Burst vind ik toch net iets mooier, maar ik twijfel nog steeds hoor, de CB is wel erg mooi!

Agent_Smith
1 maart 2012, 16:35
Ja, maar welke gitaar is beter en speelt beter?
Persoonlijk vind ik (even in het algemeen) een '91-er prettiger spelen dan 1 van na 2000. Die latere frets is niks voor mij. Maar dat is voor iedereen anders.
Hoe goed beide gitaren zijn zul je zelf vast moeten stellen.
Zelf zou ik niet voor de mooiste kleur gaan. Als hij voor mij niet lekker speelt en daardoor niet bespeeld wordt heb ik er ook niks aan. Hoe mooi de kleur dan ook is.

Henri H
2 maart 2012, 01:25
Ja, maar welke gitaar is beter en speelt beter?
Persoonlijk vind ik (even in het algemeen) een '91-er prettiger spelen dan 1 van na 2000. Die latere frets is niks voor mij. Maar dat is voor iedereen anders.
Hoe goed beide gitaren zijn zul je zelf vast moeten stellen.
Zelf zou ik niet voor de mooiste kleur gaan. Als hij voor mij niet lekker speelt en daardoor niet bespeeld wordt heb ik er ook niks aan. Hoe mooi de kleur dan ook is.Beide gitaren spelen en klinken iets anders, maar erg veel verschil zit er niet in naar mijn idee.
Ik speel de laatste paar weken veel op de Honey Burst, en die klinkt toch iets helderder heb ik het idee.
De '91'er speelt misschien iets fijner, maar ik moet nog steeds de snaren vervangen om dat goed te kunnen vergelijken.

Mitch
2 maart 2012, 14:26
Ja, dat is wel duidelijk. Als een Gibson op dat punt zwart gespoten is weet je nagenoeg zeker dat het om (het verdoezelen van) een halsbreuk gaat. Op de laatste foto ook duidelijk zichtbaar.

Ja, absoluut. Achteraf makkelijk lullen natuurlijk, maar die zwart gespoten kop is een weggevertje. Neemt niet weg dat dat verhaal over gekrompen lak een lulverhaal is van de verkoper die dat leuk bij De Gier in de schoenen probeert te schuiven :stop:
Ik zal eens gaan rondneuzen voor die lummel van een verkoper.
Los daarvan, die Honeyburst moet natuurlijk sowieso blijven.

TimS
2 maart 2012, 14:46
Wat ben jij nou eigenlijk "kwijt" door zo'n nekbreuk? Ik zag er gisteren 1 op marktplaats staan voor 1300, maar dat leek me wel vrij veel als ze zonder nekbreuk voor ~1500 staan.

Mitch
2 maart 2012, 16:58
Ik vind normaal voor een burst rond de 1500, voor een simpeler ebony 1350 en 100 tot 150 eraf voor een neck crack, afhankelijk van de reparatie. Maar da's maar één mening.

Brum
2 maart 2012, 17:10
Klopt, een goed gerepareerde headcrack hoeft totaal geen probleem te zijn, sterker nog, de hals wordt er alleen maar sterker van.

Nee, da's toch niet zo. Hij wordt er ook zeker niet zwakker op, maar bij een beetje val breekt ie gewoon een millimeter d'r onder. Been there, done that, twice... Maarrrr... op de plek van de breuk breekt ie niet gauw weer, da's dan ook weer zo.

Henri H
2 maart 2012, 17:42
Ik vind normaal voor een burst rond de 1500, voor een simpeler ebony 1350 en 100 tot 150 eraf voor een neck crack, afhankelijk van de reparatie. Maar da's maar één mening.Ook daarvoor heb ik de hulp van Geert en macwilliams ingeroepen.
Zij zeiden dat het wel zo'n 4 à 500 euro's zou schelen, dus een aanzienlijk bedrag.


Nee, da's toch niet zo. Hij wordt er ook zeker niet zwakker op, maar bij een beetje val breekt ie gewoon een millimeter d'r onder. Been there, done that, twice... Maarrrr... op de plek van de breuk breekt ie niet gauw weer, da's dan ook weer zo.OK, daar heb ik dan geen ervaring mee, maar heb het her en der gehoord en gelezen dat ie in ieder geval niet meer op dezelfde plek breekt, en dus ga ik ervan uit dat ie dan sterker is geworden. Anyway, als ie goed gerepareerd is, is er normaliter niets aan de hand.

Henri H
7 september 2012, 22:19
Afgelopen zaterdag heb ik bij Max Guitar een deal kunnen maken samen met mijn broer die er een SG '68 met Maestro Vibrato kocht.
De Les Paul staat nu dus waarschijnlijk te koop bij Max Guitar in Den Haag.
Toch wel een beetje een raar gevoel, zo'n gave gitaar, op de (ex-)headcrack na dan. :(

macwilliams
7 september 2012, 22:26
:grouphug:
Afgelopen zaterdag heb ik bij Max Guitar een deal kunnen maken samen met mijn broer die er een SG '68 met Maestro Vibrato kocht.
De Les Paul staat nu dus waarschijnlijk te koop bij Max Guitar in Den Haag.
Toch wel een beetje een raar gevoel, zo'n gave gitaar, op de (ex-)headcrack na dan. :(

:grouphug:
Je komt er wel overheen.

bat
7 september 2012, 22:31
Tsja, in principe hoeft een neckcrack niks uit te maken, zeker niet als het verder zo'n fijne gitaar is. Maar met zo'n verhaal erbij kan ik me ook levendig voorstellen dat je er eigenlijk geen echte lol meer aan beleeft en 'm dus wegdoet.

Mitch
7 september 2012, 22:45
Dus de '04 burst is het blijvertje geworden? :cheerup:

Henri H
7 september 2012, 23:02
Tja, het verhaal erbij telde idd ook mee, maar het was wel een zeer mooie burst ... zucht.
Dat is waarschijnlijk (weet ik wel zeker eigenlijk) mede reden geweest dat ik "blind" was en dat de headcrack me totaal niet opgevallen was in eerste instantie. Ik vond het idd wel een beetje vreemd dat de headstock zo zwart was van achteren, maar nooit bij stil gestaan dat het een headcrack zou betreffen. Bovendien was ik vergeten dat de duivel meerdere (vriendelijke) gezichten kan hebben....

@Mitch: idd, de '04 HB is er nog, en ik ben ook zeer tevreden ermee, gebruik hem veel. :lovelove:

Mitch
8 september 2012, 10:05
Brothaaaa!!!!!

http://i246.photobucket.com/albums/gg117/mitch_tripper/guitars/SAM_0055.jpg

peter_heijnen
8 september 2012, 10:32
Mooi gitaartje Mitch! :)

Klote verhaal Henri, had het tot zojuist allemaal niet meegekregen.

Maar helemaal nu jij en Mitch de geschiedenis van die gitaar inmiddels delen, Mitch kon jij via de Gier niet uitvogelen (en hopelijk ben ik nu niet mosterd na zelfs de koffie) waar die klant woont?

Mitch
8 september 2012, 10:46
Nee, die noteert niet meer dan een telefoonnummer als het al een klant is. Die malafide verkoper stelde overigens dat hij daar alleen informatie had ingewonnen. Wat me stug lijkt... klinkt gewoon als een manier om betrouwbaarheid toe te voegen aan een leugenachtig verhaal.

Henri H
8 september 2012, 11:03
Brothaaaa!!!!!

http://i246.photobucket.com/albums/gg117/mitch_tripper/guitars/SAM_0055.jpg

Hehe, samen:

https://lh3.googleusercontent.com/-yrnUgPXfgmM/T_b_HPZ47dI/AAAAAAAAA4A/ZUTgSxDUt-w/s800/P1050332.JPG

reckless_life
8 september 2012, 16:20
Ik vind het erg jammer dit te horen, maar (en ik begeef me op glad ijs nu) maar ik vind het eigenlijk ook niet kunnen dat er ineens open jacht gehouden wordt op de verkoper van de gitaar.

De verkoper heeft er niks van gezegd, maar het KAN natuurlijk ook dat de verkoper van niks wist.
Iedereen gaat er vanuit dat de verkoper het wist. Nu, de kans dat hij het wist lijkt me ook iets groter dan dat hij niet zou geweten hebben, maar uiteindelijk is er (bij mijn weten) géén bewijs dat de verkoper er weet van had. (De koper had het zelf ook niet meteen gezien)

Stel nou dat de koper de head crack veroorzaakte en liet repareren. Dan kan je dat toch ook niet verhalen op de verkoper?

maw, het is jouw woord tegen het zijne, en zonder getuigen of bewijs sta je nergens.

Zoals ik heb kunnen lezen heeft de gitaar géén gebreken en speelt de gitaar prima en zelfs beter dan de andere gitaar in dit verhaal.
Al bij al vind ik dat je nog blij mag zijn dat de gitaar nog degelijk speelt. Want anders was je pas écht gekloot.