PDA

View Full Version : Probatio_Diabolica_new_ballad_by_Bosch.mp3



Bosch
31 mei 2003, 14:41
No Shred; Only Melodie!

Ik heb zowaar een BALLAD opgenomen! :o

Terwijl alle kanaries nu onderhand van het dak vallen, ben ik binnen wat gaan opnemen. ik ben weer zwaar productief geweest. :razz:

Download:
Save asssssssssss:

http://home.hetnet.nl/~boschracing/Probatio_Diabolica_new_ballad_by_Bosch.mp3

or check NEWS at

http://home.hetnet.nl/~boschwouter

De bass heb ik weer zelf ingespeeld evenals de akkoordjes.

Zo, ... en als er nu nog mensen zijn die durven te zeggen dat ik alleen maar technisch kan shredden.....dan ......... probatio diabolica betekent overigens duivelsbewijs!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 8)

C ya,

~Bosch~

Barret Wallace
31 mei 2003, 14:50
JE KAN ALLEEN MAAR TECHNISCH SHREDDEN LAMLUL :razz:

hehehe just kiddin cool nr, de oude versie die je me 3 maanden geleden ofzo? stuurde vond ik al zeer vet, deze is nog cooler :)

mooie melodieen :) thema komt later ook weer terug etc goed gedaan en
aparte riff bij het begin trouwens !

het enige negatieve vind ik de drums bij 1.06 ergens, het verstoort een beetje de rust in het nr zeg maar door de hi hat of ride ?

sunday violence
31 mei 2003, 15:06
ja, hij is echt goed deze!!!
kan geen minpuntjes verzinnen, ja misschien dat het begin een beetje over the top is, maar verder

errug geil!! 8-)

Negative K3 fan
31 mei 2003, 16:03
Het deed me heel erg aan Satch denken dit nummer, echt zo'n satch opbouw en dat soort licks enzo. Je hoort alleen vrij veel distortion bijgeluiden wat op zich niet echt mooi is, gain ietsje lager volgende keer (of een noise supressor), maar de toon was wel heel lekker en sneed ook lekker door dee mix heen, heel duidelijk. Het nummer is op zich ook wel leuk, het thema/motief wordt alleen iets te veel herhaald imo, maar ik doen het je zoals normaal niet na. Geen enkele fout kunnen ontdekken.

Het intro vind ik trouwens niet echt mooi.

Barret Wallace
31 mei 2003, 16:23
Ik vind het totaal niet Satch achtig, maybe een paar licks...
als je een ballad van satch hoort hoor je eerst chords als intro daarna hoor je de hoofdmelodie dan een climax en dan de hoofdmelodie een octaaf hoger en tot slot weer chords..

Negative K3 fan
31 mei 2003, 16:26
deze lijkt dus echt WEL op satch op zn top gun theme, always with me en al die andere langzamere shit van hem.

Barret Wallace
31 mei 2003, 16:30
nee always with me begint bijvoorbeeld met chords nr van bosch begint met een lick de hoofdmelodie komt hier ook niet een octaaf hoger voor de climax zit er wel in maar dat moet in elk nr
hij (Bosch) herhaalt later ook weer de melodie ( gebeurt meestal bij een ballad ) en eindigt NIET met chords satch meestal wel

Negative K3 fan
31 mei 2003, 16:31
ik bedoel het ook nbiet op zon manier, het lkijkt er gewoon op verdomme niet zeiken!

MikeDirnt
31 mei 2003, 19:08
dat stukkie bij 0:32 kom je ook in elk lied van jou tegen he :lol:

Wel goed gedaan ..... jaloers :-(

Predator
31 mei 2003, 20:19
Hey makker!

Het klinkt focking dope hoor! Ik vind alleen dat het wat VOLLER gemogen had, een nattere toon had hierbij geholpen kunnen hebben. Wat delay ofsow, maar natuurlijk niet teveel. In ieder geval meer dan dat er nu in zit want dit is te weinig. Eigenlijk vind ik ook dat er wat teveel crunch in zit, je geluid had dus mooier gekund. Ik ben ook niet echt gek van basspartijen die met plectrums worden bespeeld en zo te horen doe je dat. Het heeft gewoon een heel andere sound, iets wat ik niet vind klinken. Maar dat is smaak en om smaak valt niet te twisten.

De introriff is inderdaad erg apart, leuk verzonnen. Voor de rest heb je het heel goed ingespeeld. Geen slordigheden e.d. Goed gedaan man! Maar doe wat aan je sound voor ditsoort songs!

Over dat hele Satch gedoe. Niks van Bosch en Satch lijkt op elkaar, da's onzin. Ook de opbouw van Satch songs zijn niet gestandaardiseerd naar wat Shakeel zei. Twee heel verschillende gitaristen met heel verschillende smaken en geluiden dus. :wink:

Barret Wallace
31 mei 2003, 20:27
Over dat hele Satch gedoe. Niks van Bosch en Satch lijkt op elkaar, da's onzin. Ook de opbouw van Satch songs zijn niet gestandaardiseerd naar wat Shakeel zei. Twee heel verschillende gitaristen met heel verschillende smaken en geluiden dus. :wink:

Ik bedoel niet elke song van satch hoor maar bij love thing en always with me hoor je duidelijke overeenkomsten kwa opbouw

Predator
31 mei 2003, 20:33
Dat zeker, dat is juist.. Maar voordat je denkt dat hij voor iedere sexy romantic song een voorgekookte formule heeft kap ik je af snappie? :wink: Hehehehe..

:cool: <-- Big Bad Moon!

Negative K3 fan
31 mei 2003, 21:02
ik blijf toch bij mijn standpunt dat het op satch lijkt. hahahaha

RadiuS
31 mei 2003, 22:17
k ben t toch wel klein beetje met nk3f eens, en k vind ook dat er een zweverig synthesizertje achter moet :P Hier is t leadgeluid ook met iets teveel gain vind ik, verder erg vet (vooral die leipe toonladders)

K vind je pastorius tribute toch nog steeds je beste werk, die blijft echt hangen in je hoofd. K hoorde wel wat bekends in this frog was made to squeel :razz:

zZoRgO
31 mei 2003, 22:30
deze lijkt dus echt WEL op satch op zn top gun theme, always with me en al die andere langzamere shit van hem.


[Off Topic Mode]
Top Gun is volgens mij door Van Halen ingespeeld...

op de FAQ van Satriani.com staat iig dat Satch dit niet gespeeld heeft...

[/Off Topic Mode]

Mooi nummer, toon is weer heel mooi, alleen die gain idd misschien iets te hoog...
voor de rest, superstijl!!
grtz,


Fred

Negative K3 fan
1 juni 2003, 00:13
verozkje aan bosch:L kun je hem nog een keer opnemen met andere toon? Kijken of het wat oplevert :)

Bosch
1 juni 2003, 10:45
:-D

HEy sunday violence,

Thx!

Ik vond het begin juist wel relaxed :-?


HEy Negative K3 fan,

Thx!

Minder gain tja wellicht dat ik ehm nog een keer opneem :)

Ik vind het totaal niet lijken op dat nr van Satriani. Ik zie totaal geen overeenkomsten Dus :???:

Thema's moeten uiteraard worden herhaald anders zijn het geen thema's :razz:


HEy Barret Wallace :cool:

Ik vind zelf de "shred" bij 2:42 helemaal te gek 8-)


HEy MikeDirnt,

I guess you're right: trademark misschien :wink:


HEy Predator, :D

DE bass heb ik gewoon met de vingertjes gespeeld 8-) luister nog maar eens goed :o


HEy RadiuS,

Synths zijj misschien ook wel een idee, maar, ik heb niet echt goede geluiden daarvoor :(

Ik vind de backing van pastorius het beste tot nog toe maar dit nummer qua "nummer" :o beter.


HEy zZoRgO,

Thanx! 8)


Hey ik ga weer ff in de zon zitten ofzo :lol:

Adios

BLOK182
1 juni 2003, 14:39
Hey Bosch, klinkt weer mooi, enne, je leadsound vind ik nu wel lekker klinken, alles weer goed in elkaar gesoldeerd?

delphiro
1 juni 2003, 15:56
ouch.. gave geluidjes (harmonics / whammy!)

erg cool!

min (of minder plus):
arpeggio 0'37 is te geforceerd (klinkt te ingestudeerd) en herhaalt ff te vaak in het hele stuk (gelukkig gaat het daarna erg snel weer naar een gave overgang)

tussenstukkie vind ik ook net ff te saai

stukkie 2:42 - 3.00 is echt super!
vooral whammy truc op 2.49!! dan wil ik ook weer electrisch :D
ook die whammy truc op 2.50 (ff aantikken en dan lekker 'vibreren') is supercool! Ik kreeg het nooit voor elkaar om dan weer snel met je linkerhand op de juiste plek te zijn :)

al met al klasse, een nummer voor op de CD!

Predator
1 juni 2003, 16:29
HEy Predator, :D

DE bass heb ik gewoon met de vingertjes gespeeld 8-) luister nog maar eens goed :o Serieus? ... Heb jij plectrumtengels ofsow? .. Ach jah, dan vind ik je bassgeluid gewoon wat kut. Misschien de EQ van je bass anders instellen ofsow. Maar zoals ik al zei, dat heeft met smaak te maken...

Ga lekker zonnen jij!