PDA

View Full Version : The Minority Print EP Release [3 nummers online te beluisteren]



davidof
24 november 2011, 14:06
Hallo!

Met mijn band hebben we net een 2de EP uitgebracht, deze kan je dus op internet beluisteren for free! Ik had héél graag meningen gehad, maakt niet uit of je muzikale kennis hebt of niet. Als het maar klinkt! We hebben er allesinds veel moeite in gestoken dus hopelijk was het dit waard =) genre: ROCK

http://www.vi.be/theminorityprint

Grts!
David

bass blom
24 november 2011, 14:32
nog niet halverwege het eerste nummer zeg ik alvast: WHOEIII :cheerup:

The Lo Lands
24 november 2011, 14:37
Je kan horen dat jullie er veel tijd en energie in hebben gestoken. Nummers zijn helemaal af en de productie klinkt erg goed! Tof hoor, en nu alle zalen platspelen :)

bass blom
24 november 2011, 14:41
ja, ik zeg nog steeds whoeii, heerlijk, lekker veel energie, goed opgenomen, topperr! :cheerup: :cheerup: :cheerup:

Ernest01
24 november 2011, 14:56
Erg goed, vooral het eerste nummer.
De sound van de andere twee springt er minder uit. Dus een wat algemenere sound, die je vaker hoort.

Jedeel
24 november 2011, 18:45
nog niet halverwege het eerste nummer zeg ik alvast: WHOEIII :cheerup:

Ik zeg: OEF!!!!!!!!!:blast:
(Met name het 1e nummer)

pasqual
24 november 2011, 22:25
Wauw! Lekker hoor en ik ben pas bij het eerste nummer: goeie mix, goeie sound. Zo, nu ff de rest luisteren....

davidof
24 november 2011, 22:35
Amai! Ik zeg ook WHOEII...! Wat een geweldige reacties! Super bedankt allemaal!



ohja: check ons gerust op facebook; http://www.facebook.com/theminorityprint elke vindikleuk/reactie/share is goud waard voor ons!

grts!
David

pasqual
24 november 2011, 22:43
Ik ben nu bij Refugee: erg lekker nummer. Lekker rauw en ongepolijst, in tegenstelling tot jullie invloed, The Foofighters want die weten een nummer dat lekker stevig begint altijd een voorspelbaar en gepolijst vervolg te geven...
Moonstruck: Ook goed. Ik hoor hier ook wel invloeden van de beginjaren van Iron Maiden in. In de jaren 80 noemden ze dit nog gewoon metal, tegenwoordig heet het rock en lopen hele volksstammen hier mee weg.

Anyway, samengevat: ik wordt hier wel vrolijk van!

davidof
24 november 2011, 22:49
Ik ben nu bij Refugee: erg lekker nummer. Lekker rauw en ongepolijst, in tegenstelling tot jullie invloed, The Foofighters want die weten een nummer dat lekker stevig begint altijd een voorspelbaar en gepolijst vervolg te geven...
Moonstruck: Ook goed. Ik hoor hier ook wel invloeden van de beginjaren van Iron Maiden in. In de jaren 80 noemden ze dit nog gewoon metal, tegenwoordig heet het rock en lopen hele volksstammen hier mee weg.

Anyway, samengevat: ik wordt hier wel vrolijk van!

Ja ik ben vooral opgegroeid met Metallica/Pantera/Iron Maiden/ACDC... zal daar wat van komen =)

Duhsjaak
25 november 2011, 07:32
Hi
Alles klopt.

Hier hoeven wij geen woorden meer over vuil te maken.
Dus zou ik zeggen: denk eens na over de volgende stap of stappen.

Met een Olympisch Kampioen voor NL bemoei ik mij wel eens gedachtes als:
- wat is je talent/sterke punt
- ga die uitbuiten
- wat je zwakke punt is vertellen anderen je wel
- waaruit bestaat je voorbereiding
- welk doel wil je bereiken
- wanneer of hoe wil je dat bereiken
- wat ga je doen als dat doel in zicht komt
- hoe hou je zeggenschap over je muziek/band
- wanneer ga je je voorbereiden op de volgende fase als deze een succes blijkt (kan zó maar)
- hoe zorg je dat je succes manageble blijft
- etc.

Als je niet met dit of een vergelijkbaar lijstje in het achterhoofd verder gaat, gaat de scherpte/focus verloren. En dat zou zonde zijn.

Vergelijk het met een atleet. Niet/te laat/te vroeg pieken etc.

Zoek een akelig scherp agentschap en laat ze alle festivals boeken. En ga nu alvast denken over de eerste reeks van de volgende nummers. Als het succes ineens over je heen rolt is het succes een crisis. Want je hebt geen tijd meer om bij te komen en creatief te zijn. Crisis situaties zijn te beheersen door er tevoren over te denken.

Vandaag geen tijd voor crisis> Vandaag ga ik lekker genieten. En ik zet de eerste (die ik ook de beste vind) nog eens op.
Vriednelijek groet Gus

MichaelSS
25 november 2011, 12:25
Zo...

Netties.

Ik hoor echt invloeden van Velvet Revolver.

http://www.youtube.com/watch?v=O9tP7VJw1_s

nogmaals. Netjes

davidof
25 november 2011, 13:01
Hi
Alles klopt.

Hier hoeven wij geen woorden meer over vuil te maken.
Dus zou ik zeggen: denk eens na over de volgende stap of stappen.

Met een Olympisch Kampioen voor NL bemoei ik mij wel eens gedachtes als:
- wat is je talent/sterke punt
- ga die uitbuiten
- wat je zwakke punt is vertellen anderen je wel
- waaruit bestaat je voorbereiding
- welk doel wil je bereiken
- wanneer of hoe wil je dat bereiken
- wat ga je doen als dat doel in zicht komt
- hoe hou je zeggenschap over je muziek/band
- wanneer ga je je voorbereiden op de volgende fase als deze een succes blijkt (kan zó maar)
- hoe zorg je dat je succes manageble blijft
- etc.

Als je niet met dit of een vergelijkbaar lijstje in het achterhoofd verder gaat, gaat de scherpte/focus verloren. En dat zou zonde zijn.

Vergelijk het met een atleet. Niet/te laat/te vroeg pieken etc.

Zoek een akelig scherp agentschap en laat ze alle festivals boeken. En ga nu alvast denken over de eerste reeks van de volgende nummers. Als het succes ineens over je heen rolt is het succes een crisis. Want je hebt geen tijd meer om bij te komen en creatief te zijn. Crisis situaties zijn te beheersen door er tevoren over te denken.

Vandaag geen tijd voor crisis> Vandaag ga ik lekker genieten. En ik zet de eerste (die ik ook de beste vind) nog eens op.
Vriednelijek groet Gus

thx! we zouden niet liever willen dan een agentschap/label/.. dat ons helpt en liefst geen geldkloppers. Maar dat is tegenwoordig en zeker in België niet makkelijk. Nu kunnen we imo niet meer doen dan deze EP opsturen naar bookers, reviewers, pers, etc... & maar hopen dat daar iets van reactie op komt hé :) we zouden ook wat gaan uitdelen op straat gewoon.

edit: als jullie wat goede adressen weten van bookers/reviewers/labels/... in nederland, sturen die handel! zet hier maar of stuur naar theminorityprint@hotmail.com . we zijn er zoveel mogelijk aan't verzamelen

Riky
25 november 2011, 17:24
klinkt te gek! Met name 1e nummer vind ik erg goed/radio waardig!

Jammer dat het maar 3 nummers zijn.

jannest
25 november 2011, 18:42
lekker

vind gitaargeluid wat "dun"
maar dat zal wel aan mij liggen

pasqual
25 november 2011, 22:25
lekker

vind gitaargeluid wat "dun"
maar dat zal wel aan mij liggen

Dun?:dontgeti:

jannest
26 november 2011, 00:15
Dun?:dontgeti:

jup
als in niet vet
of iel

Duhsjaak
26 november 2011, 08:21
Hi
Heb gisteren (gehaast) een e-mailtje gezonden. Kan het alleen niet terug vinden dus ik snap niet helemaal wat ik heb verknoeid.

Heb je het niet ontvangen, dan maak ik het opnieuw.
Vriendelijke groet, Gus

pasqual
26 november 2011, 11:12
jup
als in niet vet
of iel

Yep, ik begrijp wat je schrijft:confused: , ik ben het gewoon niet met je eens. Ik vind het gitaargeluid helemaal op z'n plaats hier.

davidof
29 november 2011, 22:17
Ja gitaarsound is persoonlijk, heb ook al wel gehoord dat de gitaren niet 'open' klinken.. ik ben er allesinds blij mee. Wetende dat mijn gitaar is ingespeeld met een Marshall MG100dfx ;) welke niet echt positief onthaald wordt op dit forum.

savale
30 november 2011, 10:25
Klinkt gewoon lekker. Goede opnames ook! Het 2e nummer ging me wat vervelen wel.