PDA

View Full Version : Hulp met effecten switchen



steeph
11 januari 2002, 12:23
Ik heb ongeveer 10 pedaaltjes. Die wil ik lussen in drie groepen, maar ik moet dan dus wel kunnen switchen tussen de circuits. Wie kan mij bijstaan met zinnige en hulpvolle tips.
Dank!

Chiel
11 januari 2002, 14:55
De 'Carl Martin Combinator' is hier perfect voor. Je koppelt hier al je effecten aan, en op de combinator programmeer welke effecten geschakeld dienen te worden.
Het werkt echt perfect! Een nadeel is echter de prijs nl: €400. Een andere oplossing weet ik niet.

Greets, Chiel

steeph
11 januari 2002, 15:01
poeh...das wel veel geld, maar het doet volgens mij wel wat ie moet doen.
In ieder geval bedankt!

Chiel
14 januari 2002, 10:09
Ik zag hem zojuist op de website http://www.Feedback.nl. Good luck.

Greets Chiel.

The Dude
5 april 2002, 14:55
Misschien een Boss Line Selector ?
Ik heb er geen ervariong mee, maar volgens mij is die wel geschikt.

steeph
8 april 2002, 13:08
kan je slechts tussen twee circuits switchen...kheb er echt meer nodig, maar toch bedankt voor de tip!

Grooveyard21
8 april 2002, 13:26
Als je een beetje handig bent met een soldeerbout kun je zelf topkwaliteit (True bypass) switches maken.

Zie voor info mijn website http://www.hdn.tmfweb.nl

en dan onder projects

steeph
8 april 2002, 16:37
heeee, dat is zeker wel interessant...ik ben alleen totaal niet technisch, maar een soldeerbout is nog wel te doen...als ik het goed begrijp kan je dus meerdere van die dingen maken zodat je meerdere circuits hebt?

Heb je niet wat meer handige info over hoe zo'n switcher te maken...de site was, afgezien van het schema, niet echt duidelijk daar over...wat heb ik bijvoorbeeld allemaal nodig etc.

thanx

Grooveyard21
8 april 2002, 17:01
precies als je meerder achter elkaar zet heb je meerder loops, je kunt er dan voor kiezen om dit in 1 behuizing te doen of voor elke loop een losse behuizing (neemt iets meer ruimte en materiaal, maar is wel flexibeler)

voor 1 loop heb je nodig:

4 input jacks
1 dpdt voetswitch
1 behuizing
Lampje: 1 ledje, weerstand en fet en een diode) de exacte specificaties staan wel op mijn site.

steeph
9 april 2002, 10:52
Thanx!!!!
Ik ga dit zeker proberen. Via je site heb ik ook een 'bouwpakket' gevonden voor het instaleren van je effecten in een koffer. Ook daar ga ik mee aan de slag.

Zoals ik al zei ben ik dus niet echt technisch, maar ik hoop dat het moet lukken...Als je nog tips hebt die ik, als electriciteitanalfabeet, moet weten dan zou dat zeer nuttig zijn. Misschien wete je wat literatuur over electriciteit en dit soort bouwprojectjes die voor mensen zoals ik te begrijpen zijn.

Nogmaals bedankt!!

pimmetje
12 april 2002, 09:09
Ik ben nog steeds een beetje onder de indruk van de 10 pedaaltjes :smile:
Heb je nog ruimte voor een band op het podium?

steeph
12 april 2002, 11:23
hahahaha...kheb een mooi half maantje met pedaaltjes...tziet er altijd heel gezellig uit en het voordeel als je veel ruimte nodig hebt is dat je dan ook veel ruimte krijgt van de band (tis wel eens krap maar kheb er nooit last van!).

Het enige dat zwaar klote is, is het telkens op en afbouwen van al die snoertjes, adapters etc etc.

srv-man
22 april 2002, 23:36
Misschien een beetje late reactie, maar je kunt ook voor een midi-looper systeem kiezen. Bijvoorbeeld van Rolls-RFX (niet zo duur) of Rocktron Patch Mate (stukje duurder). Een eenvoudige midicontroller erbij en je schakelt alles....Scheelt je in ieder geval een hoop soldeerwerk.

vinni
24 april 2002, 13:07
Hoi....
Ken het probleem....
Heb dus een Carl Martin Combinator....maar nooit gebruikt!....voordat ik'm in gebruik nam dat ik al mijn pedaaltjes alweer opgedoekt....Hij is dus nieuw en voor een reele prijs kan je'm kopen....je weet wat die nieuw doet.

Hoor het wel!
Groet,
Vinni

steeph
24 april 2002, 15:02
[en wat doet ie bij jou tweede hands?