PDA

View Full Version : Geen high end Pacifica's meer?



MegaDrive
24 november 2011, 13:18
Ik zit al jaren te flirten met de Yamaha Pacifica 812W, maar het is er nooit echt van gekomen. Nu zag ik laatst een filmpje waarin die gitaar werd bespeeld en het GAS borrelde weer op. Nu is dat model discontinued (vast nog wel aan te komen) maar een kijkje op de Yamaha site levert op dat er geen 800 serie meer is. Top of the line is nu de 611HFM en die spreekt me qua specs toch lang niet zo aan als de oudere 812. Zeker de finishes, die waren echt fantastisch, maar die nieuwe lijn valt op dat gebied enigszins tegen. Weet iemand hier meer van? Is dit een bewuste keuze van Yamaha of komt er nog wat nieuws aan? Thanks!

Terminus
24 november 2011, 15:10
Nee, dat is onbewust, per ongeluk gegaan.


Even serieus, waarschijnlijk kocht niemand die dingen, dan houden ze al snel op met produceren.

rijsberman
24 november 2011, 15:25
Ja, het is een beetje als hele dure, luxe Opels. 't Zouden vast hele goede auto's zijn, maar als je serieus geld uitgeeft aan een auto, ga je toch niet in een Opel rondrijden...

rufus
24 november 2011, 17:28
Ja, het is een beetje als hele dure, luxe Opels. 't Zouden vast hele goede auto's zijn, maar als je serieus geld uitgeeft aan een auto, ga je toch niet in een Opel rondrijden...

Sad but true...

frekie
25 november 2011, 12:53
2dehandsje, wel verbouwd zotezien:

http://www.tweedehands.nl/muziek/muziekinstrumenten/elektrische-gitaar/yamaha-pacific-812w-107656257.html?qq=&list_cat=elektrische-gitaar

MegaDrive
26 november 2011, 04:54
Oh nice, dat is de mooiste finish. Bedankt voor de tip!

Overigens begrijp ik de Opel vergelijking maar ik deel die mening niet. De rij ervaring van de 812W is voor mij nagenoeg perfect.

arjanb01
26 november 2011, 07:39
Ik wel, voor dat geld koop je een mm luke, waardevaster en gewilder.

MegaDrive
26 november 2011, 10:58
Een Luke voor de prijs van een 2e hands Pacifica. Als dat het geval is dan kun je je afvragen wat waardevaster is :D

arjanb01
26 november 2011, 11:13
Lukes gaan voor 12,1300, pacificas voor de helft

MegaDrive
26 november 2011, 12:18
750 EU was een gangbare nieuwprijs toen ik de 812W een paar jaar geleden op het oog had, dus de relatieve waardedaling is blijkbaar vergelijkbaar met die van een Luke. Daarnaast is een Luke gewoon een ander type gitaar in een andere prijsklasse/segment. Beetje appels en peren vergelijking als je het mij vraagt...