PDA

View Full Version : Soundclip van m'n band the Outtakes



guitarkid
24 november 2011, 11:47
http://www.soundclick.com/bands/default.cfm?bandid=1123118

Nights in white satin, opgenomen in Logic en zo recht mogelijk gelaten. What you hear is what you get!
Meeden, 19 november 2011.

http://i681.photobucket.com/albums/vv178/UCS/OutTakeslogodefklein.jpg

Voor clips etc: www.theouttakes.nl

roger
24 november 2011, 12:53
Klinkt lekker!

The Lo Lands
24 november 2011, 14:38
Goud van oud. Klinkt goed!

Ernest01
24 november 2011, 14:49
Altijd al een mooi nummer geweest en door jullie heel goed gespeeld.

Han S
24 november 2011, 15:03
Ik heb even op jullie site gekeken en zie dat jullie geen pubers meer zijn. Tijdloze muziek en mooi gedaan.

guitarkid
24 november 2011, 17:45
Dank voor de positieve reacties zo ver. We draaien allemaal al inderdaad de nodige tijd mee en hebben ervaring opgedaan in meer en minder bekende bands en ik zelf daarnaast al 25 jaar in de studio met grote en kleine acts. Dit project is eigenlijk in mijn eigen studio ontstaan als een soort "woensdag-avond"-vriendenclub. We wilden lekker de muziek spelen waar we door beïnvloed zijn en dat pakte eigenlijk zo goed uit dat we toch eens gingen optreden, met als gevolg dat het plotseling wel wat (te) hard ging, maar met bijv. ook wel een heerlijk tourtje in Portugal. 't Kon slechter! ;)
Ook nu doen we leuke klussen (we zijn wel wat "picky" en nemen niet alles aan) en zo spelen we bijv 13 dec. in Groningen op een avond i.h.k.v. de Top-2000 samen met o.a. Leo Blokhuis.

Jedeel
24 november 2011, 18:37
en zo spelen we bijv 13 dec. in Groningen op een avond i.h.k.v. de Top-2000 samen met o.a. Leo Blokhuis.

Jaaaa, daar hoort zo'n nummer live gespeeld te worden!!!!
Hele mooie uitvoering van jullie!

(het enige kleine puntje van kritiek..... afgezien van het feit dat uiteraard de fluit een echte dwarsfluit hoort te zijn, vind ik het jammer dat de laatste maten v.d. fluitpartij weggelaten worden omdat de violen/toetsen weer moeten opkomen.)

guitarkid
24 november 2011, 19:28
Jaaaa, daar hoort zo'n nummer live gespeeld te worden!!!!
Hele mooie uitvoering van jullie!

(het enige kleine puntje van kritiek..... afgezien van het feit dat uiteraard de fluit een echte dwarsfluit hoort te zijn, vind ik het jammer dat de laatste maten v.d. fluitpartij weggelaten worden omdat de violen/toetsen weer moeten opkomen.)

Klopt. Ik heb overigens lang gedacht (als Mellotron-bezitter) dat de fluit ook met een Mellotron gespeeld werd op de originele versie. Nee dus! En ja, de fluit eindigt blijkbaar iets te vroeg, maar onze toetsenist heeft maar twee handen ;) en de bezetting is bas, drums, gitaar en maar één keer toetsen.

Jedeel
24 november 2011, 21:00
Klopt. Ik heb overigens lang gedacht (als Mellotron-bezitter) dat de fluit ook met een Mellotron gespeeld werd op de originele versie. Nee dus! En ja, de fluit eindigt blijkbaar iets te vroeg, maar onze toetsenist heeft maar twee handen ;) en de bezetting is bas, drums, gitaar en maar één keer toetsen.

Nee, het is een echte 'dwarsigge fluit', bespeel hem zelf nl.
Wat ik bedoel; ik begrijp het probleem van 1 toetsenist die ook de fluit voor z'n rekening neemt. Ik had dan gekozen voor de laatste maten v.d. fluit 'door-toetsen' en dan pas weer met de strings inkomen.

Maar nogmaals..... het zijn de puntjes op de 'i'. Blijft dat ik jullie uitvoering prachtig vind!!!!

guitarkid
24 november 2011, 22:19
Nee, het is een echte 'dwarsigge fluit', bespeel hem zelf nl.
Wat ik bedoel; ik begrijp het probleem van 1 toetsenist die ook de fluit voor z'n rekening neemt. Ik had dan gekozen voor de laatste maten v.d. fluit 'door-toetsen' en dan pas weer met de strings inkomen.

Maar nogmaals..... het zijn de puntjes op de 'i'. Blijft dat ik jullie uitvoering prachtig vind!!!!

Maar die "puntjes op de i" zijn juist belangrijk, want we willen de nummers zo goed mogelijk spelen! Luister/kijk anders ook eens naar de clips op de site. Ik ga het nog eens doornemen met de toetsenist!
Evenzo goed dank voor je compliment!

Ernest01
24 november 2011, 22:35
Luister/kijk anders ook eens naar de clips op de site.

Hele goede covers.
Bij deze 60+er komen weer mooie herinneringen boven.....

Han S
24 november 2011, 23:05
Als je dan toch de mix gaat veranderen doe dan de gitaar ook wat minder en het geluid wat warmer. Het hoeft geen Moody Blues clone te worden, eigen inbreng is prachtig.

pasqual
24 november 2011, 23:14
Heel erg mooi, eigenlijk hoor je dit veel te weinig. Goeie muziek en tijdloos.
Ik vind het een goeie uitvoering. Wat Jedeel zegt over de laatste maten van de dwarsfluit begrijp ik goed maar eigenlijk is dit muzikanten kritiek: het zal het gros van de luisteraars een worst wezen. Aan de andere kant snap ik dat een muzikant een cover zo goed als mogelijk wil weergeven. Laat ik het zo zeggen: als Jedeel er niet over was begonnen, was het me niet opgevallen.
@Jedeel: niet kwaad bedoeld trouwens;)

Duhsjaak
25 november 2011, 07:19
Hi
Vakmanschap is meesterschap. Waar dat op slaat is mij al tientallen jaren een raadsel, maar het schoot me zo maar te binnen.

Ik heb hier toch nog een tweede keer naar geluisterd.

De puntjes op de i? Dan krijg je een trema, zou mijn oma mij hebben verbeterd.

Ik vind die nooit zo interessant. Han S' comment over gitaar en gebrek aan warmte daarvan ben ik het het meer mee eens dan met de fluit. Vrouwen in de overgang gaan gillen, mannen die overgangsproblemen hebben komen een hand te kort. Wel eens geklust? Dan kom je ook altijd een hand te kort.

Daarom geloof ik niet in evolutie: Dan had die extra hand er allang aangezeten.

Puik stukkie werk. Alhoewel ik nog steeds niet helemaal de lol zie van binnen de lijntjes van een ander kleuren. Voor mij zou het echt niks zijn. Maar als dat jullie ding is: Veel plezier!
Vreindelijke groet, Gus

guitarkid
25 november 2011, 07:42
Nogmaals dank voor de zeer positieve woorden.

@Gus en Han:Wat betreft "binnen de lijntjes kleuren" (mooie uitdrukking overigens, Gus :)): het was met deze band juist de bedoeling het origineel zo veel mogelijk te benaderen, gewoon om te kijken hoe ver we daarmee komen. Lukt vrij goed in veel gevallen. M.n. vocaal worden we nogal uitgedaagd (o.a. Paul Rodgers, Steve Marriot, je moet maar durven... :sssh:) en dan redden we het gewoon lang niet altijd vinden we zelf, maar daar lig ik niet wakker van, we doen wat we kunnen en reacties zoals die van jullie maken dat we i.i.g. het gevoel krijgen dat het volstaat! Bovendien, er zijn veel bands die min of meer eigen interpretaties doen en dank zij ons "purisme" merken we dat veel mensen bij onze versies het juiste gevoel krijgen en dat is wat we willen. En dan wordt je dus bijv. gevraagd voor hele specifieke dingen, zoals de presentatie van het boek over de Top-2000 met lezingen e.d, afterparties in de theaters na de voorstellingen van Leo Blokhuis en Ricky Koole en mooie avonden met louter "tijdgenoten" als publiek die er van genieten. Verder speel ik eigenlijk nooit covers, alleen eigen werk.

Grappig dat je het gitaargeluid noemt, Han. Het was mij ook opgevallen, terwijl de gitaar live voor mijn gevoel warmer klinkt (Tele op middenstand en vrij clean en brug-pu met wat crunch in de steviger delen om wat power te maken)

Han S
25 november 2011, 12:29
Ja, met bijna 69 ben ik een oude lul en ik heb die muziek allemaal vanaf het begin meegemaakt, heb ook al die LP's als 'On the Treshold of a Dream' en nog zo'n prachtige plaat die de MB hebben gemaakt (Questions?), maar ook de prachtige platen van Pink Floyd en alles van YES op vinyl.

Tijdloze muziek en ik zou zo op mijn oude dag best in een band willen spelen die deze muziek maakt, al is het alleen maar voor het eigen plezier en dat doen jullie ook schat ik. Gewoon doorgaan en genieten.

guitarkid
25 november 2011, 14:33
Ja, met bijna 69 ben ik een oude lul en ik heb die muziek allemaal vanaf het begin meegemaakt, heb ook al die LP's als 'On the Treshold of a Dream' en nog zo'n prachtige plaat die de MB hebben gemaakt (Questions?), maar ook de prachtige platen van Pink Floyd en alles van YES op vinyl.

Tijdloze muziek en ik zou zo op mijn oude dag best in een band willen spelen die deze muziek maakt, al is het alleen maar voor het eigen plezier en dat doen jullie ook schat ik. Gewoon doorgaan en genieten.

Het mooie is dat we met deze band niets hoeven en daardoor alleen de leuke dingen doen.
"Question" zou ik graag doen, maar da's niet eenvoudig....

muziekschuur
25 november 2011, 15:13
Wordt hier blij van...

Han S
25 november 2011, 15:50
Het mooie is dat we met deze band niets hoeven en daardoor alleen de leuke dingen doen.
"Question" zou ik graag doen, maar da's niet eenvoudig....

Dat valt wel mee hoor, probeer maar eens stukken van YES, dan is Moody Blues echt makkelijker.

guitarkid
25 november 2011, 17:47
Wordt hier blij van...
En daar word ik weer blij van! :)


Dat valt wel mee hoor, probeer maar eens stukken van YES, dan is Moody Blues echt makkelijker.

Grappig is dat ik bijv. Long Distance Runaround en Roundabout wel heb gespeeld met een band en dat was erg goed te doen...
Het is moeilijker om die massieve sound van de Moody Blues dan neer te zetten door het arrangement met gewoon te weinig handen....:) Maar Yes, dat wil ik met deze band ook niet spelen, hoe goed ik ze ook vond. Ik heb ze in de 70s vaak live gezien!

Henri H
25 november 2011, 19:15
Lekker!

De sfeer zit er aardig in.
'k Ben het eens wat betreft de gitaarsound, die mag iets donkerder en/of minder hard.

Ik vind 'm beter dan de cover van Glenn Hughes samen met de muzikanten van The Peppers, terwijl ik een groot fan van Hughes ben. Hughes geeft er dan wel iets meer een eigen draai aan:


http://www.youtube.com/watch?v=bOzo3aQgAxQ

Deze is wel iets beter:


http://www.youtube.com/watch?v=nwnku0cwg9c

Han S
25 november 2011, 19:37
En daar word ik weer blij van! :)



Grappig is dat ik bijv. Long Distance Runaround en Roundabout wel heb gespeeld met een band en dat was erg goed te doen...
Het is moeilijker om die massieve sound van de Moody Blues dan neer te zetten door het arrangement met gewoon te weinig handen....:) Maar Yes, dat wil ik met deze band ook niet spelen, hoe goed ik ze ook vond. Ik heb ze in de 70s vaak live gezien!

Ja man, ik heb ze tijdens de Yes Album tour gezien in het Concertgebouw. Maar probeer maar eens een stuk als The Gates of Delirium, of Heart of the Sunrise.

guitarkid
25 november 2011, 21:35
Ja man, ik heb ze tijdens de Yes Album tour gezien in het Concertgebouw. Maar probeer maar eens een stuk als The Gates of Delirium, of Heart of the Sunrise.

"Relayer" wordt door menigeen als de zwakste LP gezien, maar ik vind 'm (zeker dankzij "Gates" en het toetsenwerk van Moraz)) wel sterk. "Tales..." is mijn favoriet
Maar 't wordt wat OT... :)

Duhsjaak
26 november 2011, 08:18
.................................
M.n. vocaal worden we nogal uitgedaagd (o.a. Paul Rodgers, Steve Marriot, je moet maar durven... :sssh:) en dan redden we het gewoon lang niet altijd vinden we zelf, maar daar lig ik niet wakker van, we ...........

En dan wordt je dus bijv. gevraagd voor hele specifieke dingen, zoals de presentatie van het boek over de Top-2000 met lezingen e.d, afterparties in de theaters na de voorstellingen van Leo Blokhuis en Ricky Koole en mooie avonden met louter "tijdgenoten" als publiek die er van genieten. Verder speel ik eigenlijk nooit covers, alleen eigen werk..............................



Hi
Beide stemmen zijn niet alleen erg moeilijk, ze zitten allebei in de hogere registers.
Wat betreft Stevie M zou ik je willen mee geven dat zijn aller beste werk is gemaakt voor zijn 25e. Ik heb geen idee van jullie leeftijd, maar daar ligt een punt dat je niet mag negeren.

- Je luistert naar een heel jonge stem
- hij ging op een podium met een zekere agressieviteit ten opzichte van de muziek te werk
- hij zong dus door zijn natuurlijke limieten heen
- maakte daar zijn handelsmerk van
- met als gevolg dat zijn stem op zijn (ca.) 35e volledige naar de kloten was

Alle pogingen de muziek van Stevie levend te houden kan ik alleen maar toejuichen. Ik hoop alleen dat jullie je realiseren wat de gevolgen ook voor jullie stem zijn, als je hetzelfde probeert te doen als hij.

Als het lastig is om bepaalde dingen te zingen, transponeer dat lied dan liever dan je regelmatig te forceren.

Verder vind ik het een puike prestatie.
Vriendelijke groet, Gus

guitarkid
26 november 2011, 11:00
Hi
Beide stemmen zijn niet alleen erg moeilijk, ze zitten allebei in de hogere registers.
Wat betreft Stevie M zou ik je willen mee geven dat zijn aller beste werk is gemaakt voor zijn 25e. Ik heb geen idee van jullie leeftijd, maar daar ligt een punt dat je niet mag negeren.

- Je luistert naar een heel jonge stem
- hij ging op een podium met een zekere agressieviteit ten opzichte van de muziek te werk
- hij zong dus door zijn natuurlijke limieten heen
- maakte daar zijn handelsmerk van
- met als gevolg dat zijn stem op zijn (ca.) 35e volledige naar de kloten was

Alle pogingen de muziek van Stevie levend te houden kan ik alleen maar toejuichen. Ik hoop alleen dat jullie je realiseren wat de gevolgen ook voor jullie stem zijn, als je hetzelfde probeert te doen als hij.

Als het lastig is om bepaalde dingen te zingen, transponeer dat lied dan liever dan je regelmatig te forceren.

Verder vind ik het een puike prestatie.
Vriendelijke groet, Gus

Dank voor je toffe en positieve reactie!
We zijn tussen 48 en 55. Ik ben net 53 geworden. Onze toetsenist is een dusdanig fan van Steve Marriott dat zijn zoon voluit Stephen Kenny Ronny Ian heet..! Roepnaam Steven. En dit is echt waar! De kenners weten waar deze namen vandaan komen. Mijn eigen zoon heet Tom, genoemd naar een onderdeel van een drumstel.... :seriousf:
En nee, mijn andere zoon heet Sander, geen Bas!
Ik heb zelf Steve nog live gedaan in 1984 en daar kwam onze toetsenist met ong. 40 lp's om te laten signeren. Ik regelde dat hij backstage kwam en schoorvoetend zei hij tegen Marriott "I like your music", waarop Marriott gevat antwoorde: "I like your taste!"...:) maar signeerde wel alle platen, incl. de bootlegs!!!
http://i681.photobucket.com/albums/vv178/UCS/Marriott1.jpg
Ik sta links achter de monitormixer, een nog jong Guitarkidje.... :seriousf: Ik heb deze show zelfs opgenomen op tape destijds.
Je hebt overigens een punt met die leeftijden van de heren. Ik heb Paul Rodgers onlangs nog live gehoord en die kan het nog steeds. Erg goed! Steve kan het helaas niet meer.... :(
Wat betreft transponeren, "All right now" in een ander toonsoort dan A is niks. Van de riff blijft dan niets over en om nou gitaren lager te stemmen: nee dus...! Tot nu toe houden we het wel vol, maar je merkt het na een avondje wel.!

Dribbel_
26 november 2011, 11:12
Ik vind het echt heel gaaf klinken. De muziek is ver voor mijn tijd maar het is met de paplepel in gegoten door m'n vader die het altijd luisterde.

Erg goed gedaan !

Han S
26 november 2011, 11:37
"Relayer" wordt door menigeen als de zwakste LP gezien, maar ik vind 'm (zeker dankzij "Gates" en het toetsenwerk van Moraz)) wel sterk. "Tales..." is mijn favoriet
Maar 't wordt wat OT... :)

OT moet kunnen want we hebben het over tijdloze muziek. Moody Blues was een band die een heel aparte sfeer konden neerzetten en dat wordt door weinigen geëvenaard. Jullie komen er dichtbij, een echte dwarsfluit, een akoestische gitaar en velen horen nog maar nauwelijks het verschil. De Mellotron is ook een geweldig instrument vind je niet? Als hij het doet tenminste. :D

Wat Yes betreft: dat is zo'n verschrikkelijk uitgebreid gebied, daar kom je alleen doorheen als je echt fan bent. De verschillen zijn groot door de tijd heen, zo werd Drama met de grond gelijk gemaakt door de pers, maar is eigenlijk best een goede plaat.

Heb je de DVD van de symphonic tour welke opgenomen werd in HMH met een echt orkest?

guitarkid
26 november 2011, 12:28
De Mellotron is ook een geweldig instrument vind je niet? Als hij het doet tenminste. :D


De mijne wel, maar die staat dan ook al heel lang op dezelfde plaats.... :)
Ik heb 'm wel op alle mogelijke manieren gesampled en hij is te horen op de cd's van mijn toenmalige band I Spy uit The Crystal Fire uit 1988 en Kite (1991).

Duhsjaak
27 november 2011, 16:25
........ Stephen Kenny Ronny Ian heet..! Roepnaam Steven. En dit is echt waar! ...........
Ik heb zelf Steve nog live gedaan in 1984 en daar kwam onze toetsenist met ong. 40 lp's om te laten signeren. Ik regelde dat hij backstage kwam en schoorvoetend zei hij tegen Marriott "I like your music", waarop Marriott gevat antwoorde: "I like your taste!"...:) maar signeerde wel alle platen, incl. de bootlegs!!!
http://i681.photobucket.com/albums/vv178/UCS/Marriott1.jpg
Ik sta links achter de monitormixer, een nog jong Guitarkidje.... :seriousf: Ik heb deze show zelfs opgenomen op tape destijds.
.........

Hi
Roepnaam Steven. Mooi. Maar hoe noemt ie nou zijn andere kinderen?
Geintje!

Normaal haal ik een foto altijd uit een quote, maar hiervan heb ik zo genoten dat ik m gewoon lekker laat staan.

Wat een schittende foto!! Fabelachtig! Een van de totaal genegeerde helden die twee. Marriott en Guitarkid. Kan niet anders.

Prachtdraad!
Vriendelijke groet, Gus

guitarkid
27 november 2011, 20:56
Gus, dank! :ok: