PDA

View Full Version : Chinese Akoestische J-200



benwave
23 november 2011, 19:54
Vandaag binnen. Eigenlijk besteld puur uit nieuwsgierigheid. De overbekende les paul gitaren uit China heb ik al wat vaker in mijn handen gehad, maar deze kende ik alleen van de foto`s
Het blijft echt ongelooflijk voor die 350 euro met koffer en al.
Schitterende afwerking.
Zowel het boven als onderblad is mooi gespiegeld hout
Een mooie donkere palissander toets. Prima aktie zo gelijk uit koffer. Nieuwe snaren erop gezet. Mooie kleine frets, zuiver en geďntoneerd
Mijn bek is open gevallen. tja ..wat kan ik zeggen
Het is gewoon echt een goeie gitaar. Hij is minimaal zo goed als mijn Yamaha van 1300 euro

Je ziet trouwens wel in ččn oogopslag dat het geen echte J-200 van Gibson is

Ik kan hem van harte aanbevelen voor dat geld, eigenlijk geen geld.
Het is denk ik ook wel mogelijk om ze te krijgen zonder het Gibson logo erop

http://i668.photobucket.com/albums/vv43/Benwave/DSCF0028-1.jpg
http://i668.photobucket.com/albums/vv43/Benwave/DSCF0029.jpg
http://i668.photobucket.com/albums/vv43/Benwave/DSCF0030.jpg
http://i668.photobucket.com/albums/vv43/Benwave/DSCF0033.jpg
http://i668.photobucket.com/albums/vv43/Benwave/DSCF0034.jpg

-Martijn-
23 november 2011, 20:01
Bijna niet te geloven dat je dat voor 350 euro kan kopen, ziet er goed uit! Ik ben eigenlijk wel heel erg benieuwd naar een opname ervan.

benwave
23 november 2011, 20:04
Ja en dat is 350 euro inclusief koffer en inclusief invoer en btw... Absurd gewoon
Opnames maak ik morgen of van de week,

Flipkoos
23 november 2011, 21:00
Mooi ding! Doe eens een linkje...

CID-Gibson
23 november 2011, 22:10
Mooi ding! Doe eens een linkje...

Daar wacht ik ook op 350euro, is voor niks speelt ze ook goed ?. Als je weet dat ik er 900euro heb gedokt voor mijn Blueridge.

Op van jou staat ook nog een Gibson Logo op als je dit wil daar heb je het aan je klo*ten, maar dat de eindafwerking nog alleen gedaan is bij Gibson, er een paar opgstapt zijn bij Gibson en een nieuw klein fabriekje in de USA hebben en daar nog op de oude manier de Gibson Maken maar dan onder een andere naam heeft Gibson aan zich zelf te danken.

Dus Gibson USA, heeft bestaan mijn volgende gitaar zal GEEN Gibson meer zijn dat weet ik maar al te goed. Ik dok geen duizende euro meer voor een kopie uit welk land dan ook.

zorg er gewoon voor dat je Gibson ouder is dan 4 jaren dan heb je er nog een 100% gemaakt in USA, en voor de rest veel pret met je nep Gibson.

O en als je ze verkoopt binnen een jaar geef ik je nog wel 50euro.

Is het een Triplex kist of niet ?.

Ja die link mag komen :crazyhappy:

Groetjes

nickofzo
23 november 2011, 22:38
nou ben ik ook erg nieuwsgierig naar de headstock. foto?:hide:

De V
23 november 2011, 22:40
Ziet er uit als een leuk gitaartje voor een leuke prijs.
Alleen wel jammer dat je door het kopen van zo'n nepper de productie en verkoop ervan stimuleert.:(

Je praat voornamelijk over de bouw en afwerking maar eh, klinkt het ook een beetje?

CID-Gibson
23 november 2011, 22:56
Ziet er uit als een leuk gitaartje voor een leuke prijs.
Alleen wel jammer dat je door het kopen van zo'n nepper de productie en verkoop ervan stimuleert.:(

Je praat voornamelijk over de bouw en afwerking maar eh, klinkt het ook een beetje?

Iedereen koopt wat hij/zij wil en als beginner koop je wat je beurs aan kan.

Maar natuurlijk is dit een schande dat ze deze praktijken niet vervolgen.

Groetjes

geert1976
23 november 2011, 23:11
Vergeet ook even niet, dat de mensen die deze gitaren moeten maken, over het algemeen, onder zeer slechte omstandigheden deze gitaren maken, hetgeen voor hun gezondheid schadelijk is en dan heb ik het nog niet over de uitbuiting.

Bij dit soort producten komen ook nog vaak kinderhanden aan te pas.

Tja, daarom kan het ook zo goedkoop....

-Martijn-
24 november 2011, 00:18
Dat is bij zo'n beetje alle elektronica, auto's enz. precies hetzelfde. Niks om je nu ineens druk over te maken zou ik zeggen...

geert1976
24 november 2011, 00:29
Dat is bij zo'n beetje alle elektronica, auto's enz. precies hetzelfde. Niks om je nu ineens druk over te maken zou ik zeggen...

Dat is te makkelijk.

De reguliere fabrikanten worden in de gaten gehouden waar en hoe de fabricage plaatsvindt.

Bij dit soort vage en grijze handel weet je dit niet en de fabrikanten in kwestie staan ook niet onder toezicht en hebben vrij spel.

benwave
24 november 2011, 08:53
Mooi ding! Doe eens een linkje...

Hier heb ik hem vandaan: DHgate.com

bass blom
24 november 2011, 09:07
bizar. zelfs de site is een kopie.. van ebay :chicken:

Harald
24 november 2011, 12:38
Ben wel nieuwsgierig naar een filmpje eigenlijk. Je zou denken dat met goede hardware het zo wat onmogelijk moet zijn voor dat geld, zelfs zonder het werk.

Hoe zijn die inlays? Is dat parelmoer, of iig iets wat er een beetje bij in de buurt komt, of overduidelijk cheapo plastic?

benwave
24 november 2011, 12:43
En zo klinkt hij dan

Alleen een microfoon ervoor (Samsung CO1) verder niets geen galm, geen mastering helemaal niets zeg ik toch.
Tja Ik ben er echt dik tevreden mee, en snap nog steeds niet dat het kan voor die centen.


http://www.soundclick.com/bands/default.cfm?bandID=660703&content=songinfo&songID=11242151

benwave
24 november 2011, 12:45
Harald, ja de inlays zijn parelmoer, de tuners zijn gewoon goed.
De slagplaat is heel simpel, bij een echte gibson is dat ook inlegwerk, hier is het erop geprint

Harald
24 november 2011, 14:00
Niet verkeerd zo te horen!

De V
24 november 2011, 17:24
Vergeet ook even niet, dat de mensen die deze gitaren moeten maken, over het algemeen, onder zeer slechte omstandigheden deze gitaren maken, hetgeen voor hun gezondheid schadelijk is en dan heb ik het nog niet over de uitbuiting.

Bij dit soort producten komen ook nog vaak kinderhanden aan te pas.

Tja, daarom kan het ook zo goedkoop....

Daar had ik eigenlijk nog niet eens aan gedacht zeg!
Goed punt.

benwave
24 november 2011, 17:40
Vergeet ook even niet, dat de mensen die deze gitaren moeten maken, over het algemeen, onder zeer slechte omstandigheden deze gitaren maken, hetgeen voor hun gezondheid schadelijk is en dan heb ik het nog niet over de uitbuiting.

Bij dit soort producten komen ook nog vaak kinderhanden aan te pas.

Tja, daarom kan het ook zo goedkoop....


Geert heeft hier waarschijnlijk ook harde bewijzen voor.

marco v
24 november 2011, 17:44
Dat is te makkelijk.

De reguliere fabrikanten worden in de gaten gehouden waar en hoe de fabricage plaatsvindt.

Bij dit soort vage en grijze handel weet je dit niet en de fabrikanten in kwestie staan ook niet onder toezicht en hebben vrij spel.

Mee eens, al zal Gibson ook niet met alles schone handen hebben, dit soort goedkope nepwaar zou zwaar verboden moeten zijn al ziet t er wel goed uit.

CID-Gibson
24 november 2011, 18:08
Mee eens, al zal Gibson ook niet met alles schone handen hebben, dit soort goedkope nepwaar zou zwaar verboden moeten zijn al ziet t er wel goed uit.

Beste vrienden

Wat maakt het ook uit, heel deze wereld is zoals al deze fabriekanten van instrumenten naar de ballen. Overal proberen ze je het geld uit de zak te pikken, een ding vind ik dan wel een plus punt, dat beginners met minder geld ook een mooie gitaar kunnen kopen of niet?. En als je eens op de hoogte bent hoe een nep eruit ziet, koop je bij de volgende geen kat meer in een zak. Maar voor wat ga je dit ding gebruiken “gitaar spelen” dus. Als voor jou de klank goed is, en je kan er je geluk mee vinden maakt mij dit alles niks uit. En moest je na een tijd kappen met gitaar kan je er nog altijd een mooi stel pingpong paletjes van maken of niet het hout heb je dan al.
Maar iedereen belazeren ze de laatste jaren dat is en kan niet anders het is meegaan of kop af. En natuurlijk komt er ook kinderhanden aan het werk.
Maar die kinderen verdienen anders ook geen bal en sterven van de honger of gaan andere rotzooi doen, drugs misdaad enz. Ik denk dat een goede kenner snel door heeft wat hij in huis heeft aan gitaren. Ik wens deze kerel er veel geluk mee en gekloot ben je niet als ze na 1 jaar naar de kloten is.

Groetjes :dontgeti:

Flipkoos
24 november 2011, 18:20
En moest je na een tijd kappen met gitaar kan je er nog altijd een mooi stel pingpong paletjes van maken of niet het hout heb je dan al. ....


Maar iedereen belazeren ze de laatste jaren dat is en kan niet anders het is meegaan of kop af. En natuurlijk komt er ook kinderhanden aan het werk.
Maar die kinderen verdienen anders ook geen bal en sterven van de honger of gaan andere rotzooi doen, drugs misdaad enz. Ik denk dat een goede kenner snel door heeft wat hij in huis heeft aan gitaren. Ik wens deze kerel er veel geluk mee en gekloot ben je niet als ze na 1 jaar naar de kloten is.

Groetjes :dontgeti:

CID, wat breng je het weer poëtisch...

Ik zeg: speuln!
Klinkt oké, ziet er goed uit!

CID-Gibson
24 november 2011, 18:26
CID, wat breng je het weer poëtisch...

Ik zeg: speuln!
Klinkt oké, ziet er goed uit!

Gewoon veul speulen :seriousf:

Ik denk dat ik wel wat veul speel na een maand zien mijn snaren er bruin uit en klinken ook niet meer goed lol.
Misschien komt dit door 3 a 4 uren speulen per dag. Ik gebruik D'Addario dus, die vind ik wel heel goed klinken.

Groetjes

Einzeln
24 november 2011, 20:30
Beste vrienden

Wat maakt het ook uit, heel deze wereld is zoals al deze fabriekanten van instrumenten naar de ballen. Overal proberen ze je het geld uit de zak te pikken, een ding vind ik dan wel een plus punt, dat beginners met minder geld ook een mooie gitaar kunnen kopen of niet?. En als je eens op de hoogte bent hoe een nep eruit ziet, koop je bij de volgende geen kat meer in een zak. Maar voor wat ga je dit ding gebruiken “gitaar spelen” dus. Als voor jou de klank goed is, en je kan er je geluk mee vinden maakt mij dit alles niks uit. En moest je na een tijd kappen met gitaar kan je er nog altijd een mooi stel pingpong paletjes van maken of niet het hout heb je dan al.
Maar iedereen belazeren ze de laatste jaren dat is en kan niet anders het is meegaan of kop af. En natuurlijk komt er ook kinderhanden aan het werk.
Maar die kinderen verdienen anders ook geen bal en sterven van de honger of gaan andere rotzooi doen, drugs misdaad enz. :

Dit is wel een hele mooie omdraaing. De chinesen zijn boeven die geld uit je zak willen kloppen. Voordeel is dan weer dat je dus als beginner weing hoeft te betalen. ( dus geld uit je zak kloppen is een voordeel want er wordt weinig uit geklopt)
En omdat iedereen belazert moet je wel meedoen. En bovendien zijn we weldoeners. Hahaha

Moet je toevallig binnenkort voor de parlementaire commissie de Wit verschijnen?

Einzeln
24 november 2011, 20:32
Ik ben niet heiliger dan de Paus. Maar bagatelliseren is nu ook weer niet nodig.
http://youtu.be/2T92wyZcAB8

macwilliams
24 november 2011, 20:37
Ondanks alle ellende waaronder deze gitaar geproduceerd is ziet hij er mooi uit!
Zo zie je maar, de mooiste bloem bloeit onder de meest barre omstandigheden.

-Martijn-
24 november 2011, 20:59
Hij klinkt nog goed ook. :)
Tja over die arbeidsomstandigheden, hou toch op man... Dat is heel normaal bij zo'n beetje al het lopende band werk, en dat zijn vaak nog spullen die binnen een aantal jaar weer op de vuilstort liggen; telefoons, tv's, onderdelen van huishoudelijke apparatuur enz.
En wat dacht je van alle beginnersgitaren, met het stickertje 'Made in China' op de achterkant? Het is bijna lachwekkend om te zien hoe mensen reageren als het dan ineens om een kloon van een bekend merk gaat...

geert1976
24 november 2011, 21:07
Geert heeft hier waarschijnlijk ook harde bewijzen voor.

De kranten staan er vol van, koop eens wat kranten en kijken eens wat nieuwszenders, dan weet je genoeg.

Maar veel plezier met je neprommel zou ik zo zeggen.

-Martijn-
24 november 2011, 21:18
Ik ben eigenlijk ook wel nieuwschierig naar hoe het elementje klinkt (hoewel ik er niet gek van op zou kijken als dat wat minder is).

Geert: het is inderdaad niet de leukste plek om te werken, maar dat de omstandigheden bij zogenaamde reguliere fabrikanten beter zijn dat is onzin. ;)

benwave
24 november 2011, 21:39
De kranten staan er vol van, koop eens wat kranten en kijken eens wat nieuwszenders, dan weet je genoeg.

Maar veel plezier met je neprommel zou ik zo zeggen.

Kijk zňn antwoord is geen bewijs Geert. Maak je zware woorden nu eens waar met ččn simpel bewijs daarvan
Die japanse troep, die koreaanse troep, die Indonesische troep , de troep uit Taiwan, zeg maar de troep waar jij in handelt, is die wel gegarandeerd gevrijwaard van kinderarbeid ?
De spijkerbroek aan je reet is die gevrijwaard van kinderarbeid ?
Denk toch zelf eens na voordat je iets roept man.

Beschuldigen van kinderarbeid in de Chinese gitaar fabrieken, kom maar op met bewijs dan

geert1976
24 november 2011, 22:07
Kijk zňn antwoord is geen bewijs Geert. Maak je zware woorden nu eens waar met ččn simpel bewijs daarvan
Die japanse troep, die koreaanse troep, die Indonesische troep , de troep uit Taiwan, zeg maar de troep waar jij in handelt, is die wel gegarandeerd gevrijwaard van kinderarbeid ?
De spijkerbroek aan je reet is die gevrijwaard van kinderarbeid ?
Denk toch zelf eens na voordat je iets roept man.

Beschuldigen van kinderarbeid in de Chinese gitaar fabrieken, kom maar op met bewijs dan

Ga toch weg man, dat is al zo vaak in het nieuws geweest.

Kijk naar je eigen troep!, je prijst hier verboden waar aan!, dat van mij is legaal:stop:

-Martijn-
24 november 2011, 23:19
Tja wat moet je daar nou weer mee... :seriousf:
Het blijft een mooie gitaar. ;)

Mitch
24 november 2011, 23:31
De akoestische mods moeten maar even kijken wat ze ermee willen, maar vooralsnog gaat dit topic ter ophemeling van illegale koopwaar op slot.