PDA

View Full Version : Mengpaneel beginners probleempje



blackie91
23 november 2011, 19:46
Wie kan mij verder helpen? Ik heb het onderstaande mengpaneel en als ik de koptelefoon aansluit dan heb ik maar aan 1 kant muziek. Aan welke knop moet ik draaien of indrukken om aan allebei de kanten muziek te krijgen? Ik heb alles al gehad.

http://www.behringer.com/assets/1204USB_P0794_Top_XL.png

Alvast bedankt

bass blom
23 november 2011, 19:48
knopje pan in het midden?

blackie91
23 november 2011, 19:53
knopje pan in het midden?

Mijn mengpaneel zit aangesloten met een usb kabel aan mijn computer.
Als ik aan die knoppen pan draai dat helpt niet.

bass blom
23 november 2011, 20:08
die usb is voor wat uit de mixer naar de computer gaat toch?
wat bedoel je met heb ik muziek?

-Martijn-
23 november 2011, 20:10
Probeer je muziek van je computer af te luisteren?
Dan moet je je computer even vertellen dat het een stereo afspeelaparaat is, ergens in het configuratiescherm.

blackie91
23 november 2011, 20:19
Probeer je muziek van je computer af te luisteren?
Dan moet je je computer even vertellen dat het een stereo afspeelaparaat is, ergens in het configuratiescherm.


Ik wil de muziek die ik afspeel met itunes kan luisteren via de koptelefoon die ik aangesloten heb om mijn mengpaneel.
Ik hoor de muziek wel. maar aan 1 kant van de koptelefoon.
Dus de instellingen op mijn mac zijn goed.

-Martijn-
23 november 2011, 20:20
Hoe weet je zo zeker dat de instellingen goed zijn?
Als je het maar aan een kant hoort is er toch iets mis.

blackie91
23 november 2011, 20:21
Hoe weet je zo zeker dat de instellingen goed zijn?
Als je het maar aan een kant hoort is er toch iets mis.

Ja maar dan ligt het toch aan mijn mengpaneel? Dat dacht ik.

-Martijn-
23 november 2011, 20:24
Hij staat ingesteld als stereo-afspeelapparaat op je mac?

blackie91
23 november 2011, 20:28
Hij staat ingesteld als stereo-afspeelapparaat op je mac?

Ik ga even uitzoeken hoe ik dat kan zien.

blackie91
23 november 2011, 20:39
Ik heb bij mijn instellingen zitten kijken. En je kon een test geluid afspelen. Dan hoor ik het aan de linkse kant wel maar aan de rechtse kant niet.

Als ik een test geluid afspeel en naar mijn mengpaneel kijk dan valt mij op dat de VU meter lampjes wel branden als ik links en rechts test. Maar ik heb dus rechts geen geluid terwijl de lampjes wel branden.

-Martijn-
23 november 2011, 21:11
Okee, en het verloopstukje van je koptelefoon is ook stereo?
Heb je al een andere koptelefoon geprobeerd?

blackie91
23 november 2011, 21:16
Ik heb er 2 geprobeerd deze: http://www.feedback.nl/shop/product/100005989/118029

en mijn iphone oordoppen.

-Martijn-
23 november 2011, 21:18
Okee, dat is vaag. Dan weet ik het eigenlijk ook niet meer, lastig te zeggen van een afstand. Misschien dat iemand anders nog tips heeft. ;)

blackie91
23 november 2011, 21:19
Okee, dat is vaag. Dan weet ik het eigenlijk ook niet meer, lastig te zeggen van een afstand. Misschien dat iemand anders nog tips heeft. ;)

Ja dus ik zou echt denken dat het aan een knop ligt van mijn mengpaneel.

bass blom
23 november 2011, 22:09
een andere usb kabel proberen, las ik ook bij een heel duur ding.
zat een dooie usb kabel bij.

blackie91
25 november 2011, 21:14
Wat betekent de phantom knop op een mengpaneel naast de power knop?

muziekschuur
25 november 2011, 21:21
Waarschijnlijk stuur je een enkel mono kanaal naar een stereo recordingkanaal (in DAW). En dat is dan hard naar 1 kant van je hoofdtelefoon onderweg.

Zet in je DAW (logic, Cubase, Sonar whatever) je kanaal waarop je opneemt op mono. Dan hoor je daarna op beide kanten een signaal.

-Martijn-
25 november 2011, 21:59
Waarschijnlijk stuur je een enkel mono kanaal naar een stereo recordingkanaal (in DAW). En dat is dan hard naar 1 kant van je hoofdtelefoon onderweg.

Zet in je DAW (logic, Cubase, Sonar whatever) je kanaal waarop je opneemt op mono. Dan hoor je daarna op beide kanten een signaal.

Heb je de vorige reacties gelezen?

Han S
25 november 2011, 23:15
Wat betekent de phantom knop op een mengpaneel naast de power knop?

Daarmee zet je spanning op de microfoon welke een condensatormicrofoon nodig heeft om te kunnen functioneren, maar welke door de dynamische microfoon niet wordt 'gezien' mits je een gebalanceerde aansluiting (kabel) gebruikt.

Vandaar de term 'fantoom'.

The Bertman
26 november 2011, 15:55
Ik heb bij mijn instellingen zitten kijken. En je kon een test geluid afspelen. Dan hoor ik het aan de linkse kant wel maar aan de rechtse kant niet.

Als ik een test geluid afspeel en naar mijn mengpaneel kijk dan valt mij op dat de VU meter lampjes wel branden als ik links en rechts test. Maar ik heb dus rechts geen geluid terwijl de lampjes wel branden.

Ik denk dat het probleem in je mengpaneel zit. De input van de koptelefoon is de hoofdverdachte. Probeer eens de plug een paar keer stevig in en uit te steken.
Je kan ook de main out van je mengpaneel op een stereo installatie aansluiten, als het dan wel goed is, dan is je koptelefoon input naar den kloten.

blackie91
27 november 2011, 10:08
Ik heb het probleem eindelijk gevonden. Mijn koptelefoon plug was mono en het moet een stereo plug zijn. Dus het probleem is opgelost.

The Bertman
28 november 2011, 16:27
Mooi zo! Vaak is het heel simpel, achteraf...

Henk van den Noort
22 december 2011, 11:34
Ik zou beginnen met het checken van de koptelefoon, vaak zit het probleem daar al in.:soinnocent:

muziekschuur
22 december 2011, 11:38
Goed dat je volhield. Ik werk met tascam digitale mengtafels. En ik ken ze nu bijna uit mijn hoofd. Maar het is ALTIJD een heel gezoek. Lijkt me een heel gaaf mengtafeltje. Dat je er nog heel lang veel plezier aan mag beleven.