PDA

View Full Version : Iemand ervaring met Custom Shop fat 50s ??



stevierayfan
23 november 2011, 15:20
Iemand ervaring met Custom Shop fat 50s ??
ik twijfel tussen de Custom Shop 69 en deze.......

gertgert
23 november 2011, 19:36
50's klinkt wat cleaner o.i.d., lastig te omschrijven natuurlijk.
in mijn beleving meer het 'echte' stratgeluid, hoewel daar ongetwijfeld over van mening verschild wordt.
luister ook eens naar deze grandioze pickups: http://www.youtube.com/watch?v=VWBQG63sDzk

LeNick
23 november 2011, 22:06
50's klinkt wat cleaner o.i.d., lastig te omschrijven natuurlijk.
in mijn beleving meer het 'echte' stratgeluid, hoewel daar ongetwijfeld over van mening verschild wordt.
luister ook eens naar deze grandioze pickups: http://www.youtube.com/watch?v=VWBQG63sDzk

Ik was enthousiast........

tot ik de prijs zag :seriousf:

G.G.
23 november 2011, 22:08
400 is veel, maar als ik het geld over had......

arjanb01
23 november 2011, 22:25
Cs 69ers klinken wat voller, kan je meer kanten op qua muziekstijl, wel icm rosewood gebruiken. Heb ze zelf ook, lekkere pu's.

gertgert
24 november 2011, 14:36
Ik was enthousiast........

tot ik de prijs zag :seriousf:

mij idem.
wat een geld he.
ik hou al een tijdje ebay e.d. in de gaten maar ze zijn tweedehands niet te vinden.

LeNick
24 november 2011, 18:52
mij idem.
wat een geld he.
ik hou al een tijdje ebay e.d. in de gaten maar ze zijn tweedehands niet te vinden.

Zeker een hoop geld, maar eerlijk is eerlijk wel een prachtgeluid. Tsja, 250 zou toch voor mij wel de max. zijn denk ik..

wireman
28 november 2011, 13:45
Ik zat met hetzelfde vraagstuk.. Fat 50 of de CS69 (Ikke is zwaar Gilmour fan en wilde eigenlijk streven naar de Black Strat specs (Fat 50 in de neck, een Custom iets in het midden en de SD SSL5 in de brug..) Echter bleek een 69 set meer te `trekken`
Naar de reacties neigde ik dus uiteindelijk naar een Abigail Ybarra CS 69 setje..
Totdat onzer pepe een setje Chubtones aanbood... De reviews zijn er niet veel.. maar er zijn ook niet veel Chubtone`s in omloop.. Echter zijn ALLE reviews die ik tot nu toe tegen ben gekomen lovend..

Deze liggen nu klaar om te gaan schitteren.. U hoort nog.. (11 dec. D[day)

Pepe
28 november 2011, 14:21
Die Chubtones die je hebt klinken richting '54 maar dan wat groter en volwassener, beetje Barden like maar wat vriendelijker. Normaal gesproken zijn de '54 een beetje te dun en piercing voor de Gilmour sound maar dat probleem hebben de Chubtones niet. Maar ik kijk uit naar wat Ramon er van vindt.
De '69 zijn relatief warme pickups maar missen de levendigheid en punch van de '54''s en de brugpup is te zacht voor zijn mid en neck.

wireman
28 november 2011, 14:30
Donders Pepe!.... Ze liggen hier naast me en ik kan er nog niks mee.. Dit is een soort telefoonsex voor de huwelijksnacht.. Mooie woordjes en lekker opnaaien.. maar actie... even geduld a.u.b. :seriousf: