PDA

View Full Version : Pinkpop 2012



LaszloVersteeg
23 november 2011, 09:12
Misschien een beetje vroeg, maar ik werd vanochtend verast met de geruchten dat Metallica misschien op Pinkpop gaat spelen! Zou zeker toch wel tof zijn!

ruezzz
23 november 2011, 15:40
Als ze Lou Reed maar thuis laten...

Squier4ever
23 november 2011, 21:53
Metallica en Pinkpop, been there, done that....
Was aardig in 2008, maar andere bands waren toch echt beter. En Metallica en Lou Reed, wat is dat voor een combi?

pim raaijmakers
26 november 2011, 23:20
metallica.... mmm.. inderdaad; gezien...



maakte Jan maar wat meer werk van Pearl Jam......

RoelSmoel
26 november 2011, 23:24
Ik zie wel wat 't brengt..
Metallica is altijd wel leuk, maar Creed dat weer gaat touren, of weer Slash, heb ik ook geen moeite mee.

FrankC
26 november 2011, 23:25
Afschaffen!

lindstrom
27 november 2011, 15:16
Slash lijkt me een geschikte herhaler. Creed even de frontman wegschoppen en miles neerzetten.
Black Stone Cherry zou erg aangenaam zijn.

Om dan Hinder maar niet te vergeten, Volbeat etc..

Remy669
27 november 2011, 18:41
Bruce Springsteen als headliner bevestigd.

pim raaijmakers
28 november 2011, 00:47
creed zou erg ok zijn. Slash hoeft voor mij niet meer. Ik vond dat optreden inspiratieloos. Metallica.... doe nog maar eens... ik blijf erbij... pearl jam op pinkpop 2012......

Ace 1.15.19
28 november 2011, 03:44
Begrijp ik nu goed dat de plannen over Metallica volledig van de baan zijn nu dat The Boss gecontracteerd is?

http://www.limburger.nl/article/20111127/CULTUURENMEDIA01/111129652/1056

Remy669
28 november 2011, 07:27
Nou dat wordt een karige line-up dan...
Qua grote bands komen Red Hot Chili Peppers, Pearl Jam, Radiohead en Metallica (ook al zijn veel mensen hier geen Metallica fans volgens mij) al niet dan.

FrankC
28 november 2011, 09:52
Fields of Rock weer terug op de kaart!

wireman
28 november 2011, 14:56
Ik zeg Soundgarden en Pearl Jam... Zal een druk middagje voor Cameron worden, maar ik zeg gaan!!
Metallica okee.. Peppers komen al naar het rock in park achtige jaarlijkse gedoe..
Het blijft een teringeind rijden voor een aftakelend festival.. Ik kachel wel door naar Belgie.. Veel relaxter volk en veel toffere lineups..

Tim..
28 november 2011, 21:51
Begrijp ik nu goed dat de plannen over Metallica volledig van de baan zijn nu dat The Boss gecontracteerd is?

http://www.limburger.nl/article/20111127/CULTUURENMEDIA01/111129652/1056

Ja.
Het was een keuze (ongetwijfeld vanwege het budget): Bruce of Metallica als dé afsluiter. Dus inderdaad, nu "The Boss" gecontracteerd is, is Metallica van de baan.

Mr. Dynamite
30 november 2011, 22:40
Airbourne, Black Stone Cherry, Volbeat. Die mogen van mij wel een kijkje komen nemen :rockon:

darkrazer
16 januari 2012, 18:08
The Cure ook bevestigd.. Geen Pinkpop voor mij dit jaar !

RoelSmoel
16 januari 2012, 19:23
Ik twijfel zwaar.. Kom eerst maar eens met de rest, anders spaar ik me maar weer eens een jaar flink wat geld..

RoelSmoel
18 februari 2012, 22:57
Nog ongeveer anderhalve week en de line-up voor Pinkpop 2012 is bekend.
Ben wederom weer benieuwd.

JazzBass
18 februari 2012, 23:12
Denk dat ik ook maar weer ga dit jaar. Vorig jaar voor het eerst geweest, en beviel erg goed!

aaronstonebeat
18 februari 2012, 23:18
Ik denk dat ik in '89 voor het laatst ben geweest, en ik vond het eigenlijk al niets meer sinds Geleen werd verlaten; zeker niet toen je op een gegeven moment bij de poort werd gefouilleerd en al je eten en drinken werd weggegooid (ooit was Pinkpop een grote Pinknick) zodat je dat ter plekke opnieuw moest kopen, keuze uit cola, bier en hamburgers. Toen knakte er iets bij mij. Elvis Costello is de allerlaatste die ik er heb zien spelen; toch een mooi afscheid, en ik had hem in Geleen al een keer eerder gezien samen met zijn Attractions.

Ik geloof het allemaal wel. Ik vond het leuk toen je voor 30 gulden een kaartje voor een hele dag kon kopen; het zal me nu allemaal aan m'n reet roesten.

RoelSmoel
18 februari 2012, 23:34
Ik weet niet beter dan dat Pinkpop zo is, 2010 ben ik mijn eerste jaar geweest (hoewel ik 2008 ook erg leuk had gevonden), en heb een tijd terug nog zitten twijfelen of ik wel wilde gaan..
Nu heb ik zoiets van; ik ben een paar dagen ervoor klaar met mijn examens, dus dat mag wel gevierd worden..

1989? Dan moet je Van Halen in 1980 ergens ook gezien hebben? Toen wist nog niemand wie "Van Halen" (let op de Nederlandse uitspraak) was hier in Nederland, erg jammer.

aaronstonebeat
18 februari 2012, 23:38
Dat was inderdaad in 1980 en ik ben daar inderdaad bij geweest.

Het was geweldig !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :blast:

JazzBass
18 februari 2012, 23:55
Verdoemd, ik ben jaloers.. Toen was ik nog vloeibaar.

RoelSmoel
19 februari 2012, 00:13
Mijn lerares Nederlands zegt wel eens dat ik flink wat jaren te laat ben geboren, nou, waarvan akte..

aaronstonebeat
19 februari 2012, 00:13
Verdoemd, ik ben jaloers.. Toen was ik nog vloeibaar.

Je voordeel is dat je een stuk jonger bent.
Maar ik ben nog steeds blij dat ik die mannen in hun hoogtijdagen heb gezien; net als The Police, Dire Straits, Elvis Costello, Rush, Gary Moore (Cozy Powell op drums), ZZ Top en een heel stel anderen (ook U2, The Cure et cetera ten tijde van hun hits, maar dat deed me toen al minder).

Duhsjaak
19 februari 2012, 19:30
............ het zal me nu allemaal aan m'n reet roesten.

Aan mijn anus oxyderen dan toch hè?
Jij bent altijd zo zorgvuldig met je taal......

Of lopen de emoties hééééél hoog op? Dan mag je uithalen. Maar voorzichtig. 'Onze Harald' komt uit Landgraaf, dus denk na wat je ze wenst.

Jij kent ook de kracht van het woord.
Oef, net nu zijn die vuile typhus smilies op......

Vriendelijke groet, Gus

Brum
24 februari 2012, 15:55
Ik zeg Soundgarden en Pearl Jam... Zal een druk middagje voor Cameron worden, maar ik zeg gaan!!

Cameron komt in ieder geval, want Soundgarden is bevestigd.;)

.slash.
26 februari 2012, 13:50
Je voordeel is dat je een stuk jonger bent.
Maar ik ben nog steeds blij dat ik die mannen in hun hoogtijdagen heb gezien; net als The Police, Dire Straits, Elvis Costello, Rush, Gary Moore (Cozy Powell op drums), ZZ Top en een heel stel anderen (ook U2, The Cure et cetera ten tijde van hun hits, maar dat deed me toen al minder).

Wrijf het er lekker in! opscheppert

RoelSmoel
29 februari 2012, 13:40
Het programma is bekend, ik krijg er zowaar slechte zin van, mij maak je er niet blij mee..

Martijn-w
29 februari 2012, 15:53
Ik vind dat er toch best leuke namen staan. Een echte knaller als de foo fighters vorig jaar zou nog leuk zijn.

VLP
29 februari 2012, 17:09
bruce springsteen kan mij echt ni bekoren

Thewisbone
29 februari 2012, 17:46
Wat een slappe hap zeg, 75 procent ken ik niet eens!
Soundgarden Is nog wel leuk en houd 't snel op.

HaroldA
29 februari 2012, 17:59
Airbourne, Black Stone Cherry, Volbeat. Die mogen van mij wel een kijkje komen nemen :rockon:

Stonden die vorig jaar niet op Graspop? Of was Black Stone Cherry al eerder? Ik ben altijd te dronken om jaartallen te onthouden... Kan me wel herinneren dat ik dat lijstje al gezien heb.

Brum
29 februari 2012, 20:37
Kyuss is toch wel erg leuk hoor, al is het zonder Hommes.:crazyhappy: Ja en Soundgarden... Ik bedoel... Soundgarden!

Verder, The Cure kan ik dan nog waarderen, maar verder...

JaimeB
29 februari 2012, 23:07
De line-up voor rockwerchter is een stuk interessanter

RoelSmoel
1 maart 2012, 22:07
Stonden die vorig jaar niet op Graspop? Of was Black Stone Cherry al eerder? Ik ben altijd te dronken om jaartallen te onthouden... Kan me wel herinneren dat ik dat lijstje al gezien heb.

Volbeat vorig jaar, Black Stone Cherry weet ik zo gauw niet, maar is wel een gave band..
Jammer Jan Smeets, erg jammer!

HaroldA
1 maart 2012, 22:23
Volbeat vorig jaar, Black Stone Cherry weet ik zo gauw niet, maar is wel een gave band..
Jammer Jan Smeets, erg jammer!

Ah, Black Stone Cherry was 2009.

Squier4ever
2 maart 2012, 10:35
Het is geen metalfestival, dus zo jammer is dat totaal niet. Dan moet je naar Graspop of Wacken gaan. Pinkpop is (al jaren) een top-40 festival, als je het zo mag noemen. Alle hippe meuk van het moment gecombineerd met een of twee oudere bekenden. In dat opzicht heeft Smeets het weer prima gedaan, een breed publiek zal dit waarderen en er waarschijnlijk ook op afkomen... Mij niet niet gezien.

RoelSmoel
2 maart 2012, 11:19
Ik ben nog steeds erg aan het twijfelen.. €165 exclusief drank en ander spul is wel erg veel voor 3 dagen gezelligheid..

mikeyaxeman
2 maart 2012, 23:59
De line-up voor rockwerchter is een stuk interessanter

Dat is altijd al zo geweest, ooit 1x op Pinkpop geweest volgens mij in 95 of zo.
Daarna steeds naar Torhout geweest en later dus Werchter, was altijd top.
Pinkpop altijd maar roepen dat ze weer een te gek programma hebben...
Geef mij dan maar Werchter.

RoelSmoel
4 maart 2012, 15:56
Ik ga toch maar een driedagenticket kopen.. Straks heb ik er vast weer spijt van dat ik niet gegaan ben.

The Unforgiven
4 maart 2012, 16:52
Je loopt al gedurende het hele topic te zeiken dat je de lineup matig vind en het veel geld vind kosten en je gaat toch...

RoelSmoel
4 maart 2012, 17:03
Je loopt al gedurende het hele topic te zeiken dat je de lineup matig vind en het veel geld vind kosten en je gaat toch...

Het is toch mijn eigen verantwoording? Wil je nu trouwens kappen met zeiken in ieder topic op me, begint kinderachtig te worden.

JazzBass
4 maart 2012, 17:33
Love and peace jongens.. ieder zijn ding!

The Unforgiven
4 maart 2012, 22:14
Het is toch mijn eigen verantwoording? Wil je nu trouwens kappen met zeiken in ieder topic op me, begint kinderachtig te worden.
Het is geen afzeiken, het is hardop nadenken over jouw denkwijze.

marter544
5 maart 2012, 13:01
Het is geen afzeiken, het is hardop nadenken over jouw denkwijze.

Je hoeft niet altijd hardop na te denken he.. Ik hoop voor je dat je dat niet in het dagelijks leven doet, zal je niet altijd in dank worden afgenomen. Lees anders de volgende keer eerst je post door, en bedenk of je een zinnige bijdrage voor iemand levert voordat je op reageren drukt.

Trecion
5 maart 2012, 18:22
Ik zat ook te twijfelen of ik zou gaan maar tja, het is op loop afstand en vermaken zal ik me altijd. Dus zaterdag toch maar gewoon een kaartje gekocht voor het weekend.

ik heb der stiekem toch wel al weer zin in :sssh:

JazzBass
6 maart 2012, 12:18
Ik ga ook zeker weer, al is het alleen maar om d'r gewoon een gezellige boel van te maken!

RoelSmoel
15 april 2012, 18:30
Net mijn 3-dagen ticket verkocht, na het afzeggen van Kasabian heeft het voor mij geen zin meer.

beruk
15 april 2012, 20:35
Net mijn 3-dagen ticket verkocht, na het afzeggen van Kasabian heeft het voor mij geen zin meer.
godskolere zeg! Zit ik net het programma te bekijken, dat was je kans om in drie dagen tijd 30 jaar popmuziek geschiedenis in te halen.

RoelSmoel
15 april 2012, 21:36
godskolere zeg! Zit ik net het programma te bekijken, dat was je kans om in drie dagen tijd 30 jaar popmuziek geschiedenis in te halen.

Mij maak je toch blijer met de festivalbands van na de 90-er jaren (Foo Fighters, Pearl Jam, om er even 2 te noemen), ik ben echt geen Bruce Springsteen of The Cure type, dat laat ik liever over aan de mensen die er wel iets aan vinden.. Volgend jaar beter, laat ik maar hopen.

beruk
15 april 2012, 23:01
Mij maak je toch blijer met de festivalbands van na de 90-er jaren
Maarrrehh, soundgarden dan?

RoelSmoel
16 april 2012, 12:44
Maarrrehh, soundgarden dan?

Vind ik net zo goed niks aan..
Ik heb zo het idee dat Pinkpop na vorig jaar eigenlijk niet meer beter kan worden voor mij, toen speelde Alter Bridge en Foo Fighters, mijn 2 favoriete bands..
Maar het is dan natuurlijk ook allemaal persoonlijk.

Nielsje
16 april 2012, 16:39
Net mijn 3-dagen ticket verkocht, na het afzeggen van Kasabian heeft het voor mij geen zin meer.


Mij maak je toch blijer met de festivalbands van na de 90-er jaren (Foo Fighters, Pearl Jam, om er even 2 te noemen), ik ben echt geen Bruce Springsteen of The Cure type, dat laat ik liever over aan de mensen die er wel iets aan vinden.. Volgend jaar beter, laat ik maar hopen.

Wat een hilarisch topic is dit toch, beetje Roelsmoelen met een pinkpop ticket.

HaroldA
16 april 2012, 16:41
Net mijn 3-dagen ticket verkocht, na het afzeggen van Kasabian heeft het voor mij geen zin meer.

Jij gaat 3 dagen naar Pinkpop voor 1 band? :???:

Verder: "Wat de boer niet kent ..."

Brum
16 april 2012, 19:34
Mij maak je toch blijer met de festivalbands van na de 90-er jaren (Foo Fighters, Pearl Jam, om er even 2 te noemen), ik ben echt geen Bruce Springsteen of The Cure type, dat laat ik liever over aan de mensen die er wel iets aan vinden.. Volgend jaar beter, laat ik maar hopen.

Euh... als er nou één band is die zo typisch jaren '90 is, dan is het Pearl Jam wel... Tenminste, van na de jaren '90 zeg je toch? Ik bedoel... Foo Fighters geldt het in mindere mate ook voor. Die stammen toch echt van uit de jaren '90.

Kent u deze nog, nog, nog, nog....?


http://www.youtube.com/watch?v=sS-2fAI6T3w&feature=related

Martijn-w
16 april 2012, 21:03
Hij bedoelt waarschijnlijk van na 1990.

Anyway, een festival ga je denk ik ook heen voor de sfeer, toch?
Als je alleen bepaalde artiesten wil zien moet je naar een optreden van die artiesten gaan. Niet naar een festival.

Vorig jaar nog naar een leuk dance festival geweest. Ik kende de artiesten en de muziek niet, maar de sfeer was heerlijk! Dit jaar weer!


Overigens Brum, bedankt voor dit muzikale intermezzo! Heerlijk! Vooral black blijft toch een favoriet.

Brum
18 april 2012, 13:02
Daarom juist als ie dat bedoelt, het zijn juist jaren '90 bands die hij opsomt. Zoals het er nu staat vindt ie dat dus niet wat.

Maar Roel, herkansinkje ey:

http://www.nu.nl/muziek/2772974/foo-fighters-lowlands-en-pukkelpop.html

;)

RoelSmoel
18 april 2012, 14:45
Pukkelpop staat op de planning.. Kaarten moeten alleen nog in de verkoop gaan..

Brum
18 april 2012, 14:49
Ik bedoelde eigenlijk meer Lowlands, maar op Pukkelpop komen ze inderdaad ook.

grayfink
16 juni 2013, 23:06
Wow, Passenger in zijn eentje op dat grote podium. Mooi.

Scarface
16 juni 2013, 23:11
Wow, Passenger in zijn eentje op dat grote podium. Mooi.

Yep,was ik even stil van..

Groet,
Marco