PDA

View Full Version : Versterker op batterijen gezocht



EllenD
22 november 2011, 14:22
Voor een actie voor 3FM Serious RQ in Amsterdam ben ik op zoek naar een versterker die werkt op batterijen. Bv een Roland micro cube RX model. De actie vindt plaats op een locatie zonder stroom.
Nergens te huur, dus vandaar een bericht hier. We zouden er heel erg mee geholpen zijn.
contact graag via edriesens@redcross.nl

macwilliams
22 november 2011, 14:38
Is het de bedoeling dat je iemand zoekt die jou een versterker op batterijen komt brengen of kom je hem halen of zoek je een goede die je ergerns kunt kopen?

hole
22 november 2011, 14:59
of je huurt een generatortje?

Rick trodat
22 november 2011, 14:59
Ga je niet vinden. Een versterker trekt te veel stroom. Tenzij je genoegen neemt met 1 watt. Want dan is het enige wat me te binnen schiet een Ruby amp. Zelf heb ik er één gebouwd ( alleen zelfbouw ).

Deze trekt ongeveer 200 ma en een batterij is binnen een uur leeg. Hij is echter niet luid genoeg om iets serieus mee te doen. Leuk voor de huiskamer en oefenamp. Maar niks voor demonstratie. Tenzij je em uitversterkt. Hier is echter een mic voor nodig, en dus stroom.

mmrizio
22 november 2011, 15:02
Er zullen best goede opties zijn die andere forum leden hieronder toevoegen.

Maar zo niet: een auto accu en een omvormer van 12V naar 220V zou een normale versterker kunnen aansturen. Als je een beetje hobby'en niet erg vindt.

Maurice

<parallel gepost met de posts hierboven - vandaar de overlap>

Toaster
22 november 2011, 15:35
Een Roland Street Cube kan erg lang op batterijen meegaan.

Maar je zoekt als ik je post goed lees dus gewoon een sponsor voor je versterker....

Probeer het bij een gitaarwinkel bij jou in de buurt, misschien wil die wel sponsoren. Of een lokale aggreaatboer die wil sponsoren. Of geef hier wat meer info. Zo'n streetcube kost meer dan 200,- euro die geef je niet snel mee aan een stel wildvreemden.

En de gitarist die daar over gaat spelen>? De heeft zelf geen versterker?

EllenD
22 november 2011, 15:39
Er zullen best goede opties zijn die andere forum leden hieronder toevoegen.

Maar zo niet: een auto accu en een omvormer van 12V naar 220V zou een normale versterker kunnen aansturen. Als je een beetje hobby'en niet erg vindt.

Maurice

<parallel gepost met de posts hierboven - vandaar de overlap>

Iig iedereen bedankt voor de snelle reacties! De accu-optie hebben wij ook als noodscenario.
We hebben er alleen geen ervaring mee. Hoe lang houdt de accu het vol? We hebben 3 korte optredens van ong. 3 kwartier nl. Het is geen grote locatie: een tram...

macwilliams
22 november 2011, 16:28
Hoe hard moet dat ding kunnen?
Zit er een drummer bij ?

Kingfisher
22 november 2011, 17:06
Dit dus
http://www.thomann.de/be/yamaha_thr10.htm
powered by battery or power supply,

Andere optie is een auto-accu en een (goede) 12V-220V omvormer. Een MArshall stack ga je er wel niet mee voeden, maar een klein combootje wel.

Een tram rijdt toch op electriciteit? Ergens op een moderne tram zit wel een 220V stopcontact.

EllenD
22 november 2011, 20:51
Hoe hard moet dat ding kunnen?
Zit er een drummer bij ?

Hard genoeg om een Amsterdamse tram van audio te voorzien. Het is een viermansformatie met drums erbij dus.

EllenD
22 november 2011, 20:53
Dit dus
http://www.thomann.de/be/yamaha_thr10.htm
powered by battery or power supply,

Andere optie is een auto-accu en een (goede) 12V-220V omvormer. Een MArshall stack ga je er wel niet mee voeden, maar een klein combootje wel.

Een tram rijdt toch op electriciteit? Ergens op een moderne tram zit wel een 220V stopcontact.

Helaas kunnen we niet mee op de electro van de tram. Het is een viermanscombo, ggbdrums, en zang (hard)rock. 3x 40 minuten moeten we het kunnen redden op een accu, zou dat lukken?

EllenD
22 november 2011, 20:56
Een Roland Street Cube kan erg lang op batterijen meegaan.

Maar je zoekt als ik je post goed lees dus gewoon een sponsor voor je versterker....

Probeer het bij een gitaarwinkel bij jou in de buurt, misschien wil die wel sponsoren. Of een lokale aggreaatboer die wil sponsoren. Of geef hier wat meer info. Zo'n streetcube kost meer dan 200,- euro die geef je niet snel mee aan een stel wildvreemden.

En de gitarist die daar over gaat spelen>? De heeft zelf geen versterker?

Een sponsor zou mooi zijn, we organiseren de actie om geld op te halen voor Serious request van 3Fm in december. Tot nu alles bij elkaar gesponsord. Veel gitaarboeren in A'dam al benaderd maar niemand heeft een accu versterker.
Bij leen/huur halen we hem zker op en geven credits. We verwachten zeker wat mediaandacht.

macwilliams
22 november 2011, 23:01
Viermanscombo (hardrock) & batterijen icm drummer lijkt mij niet gaan of de drummer gebruikt wattenstaafjes als trommelstokjes.

Accu & omvormer gaat 'm denk ik ook niet worden, accu gaat te snel leeg. Of je moet een partijtje vrachtwagen accus gaan meezeulen. Maar die zijn geloof ik 24v dus zorg voor juiste omvormer.

Enz enz enz.

pjotr
23 november 2011, 00:17
Pignose 7-100. 6 penlites, volume voluit en daar ga je. De drummer moet zijn volume maar een beetje aanpassen, sowieso denk ik als het in een tram is.

Kingfisher
23 november 2011, 00:50
Viermanscombo (hardrock) & batterijen icm drummer lijkt mij niet gaan of de drummer gebruikt wattenstaafjes als trommelstokjes.

Accu & omvormer gaat 'm denk ik ook niet worden, accu gaat te snel leeg. Of je moet een partijtje vrachtwagen accus gaan meezeulen. Maar die zijn geloof ik 24v dus zorg voor juiste omvormer.

Enz enz enz.

Je hebt alle soorten accus. Een auto accu is slecht: die is gooed in het leveren vaan een korte piekstroom. Jij hebt een deep cycle accu nodig, ttz een accu voor rolstoelen of hefvorktrucks. 12v gel accu. Best prijzig, en hebben speciale laders nodig. Ik heb er eentje aan boord van de zeilboot, caravans hebben die ook, en de ook de omvormers. 30 watt, 220v, da's 7 ampere, 3 uur, dus 21Ah nodig.

FruscianteFan
23 november 2011, 02:41
om wat voor muziek gaat het? En ik neem niet aan dat gitaar het enige is wat versterkt zou moeten worden...

Afhankelijk van die dingen kun je ook overwegen om met een zeer beperkte drumkit het volume gewoon zodanig in te perken (jassen enzo) dat je met een luide akoestische gitaar vooruit kunt.

Als het toch op batterijen moet, kun je het beste gelijk zorgen voor zoveel mogelijk versterkertjes. Al heb je dan wel weer pedaaltjes nodig om ze tegelijk aan te sluiten.

macwilliams
23 november 2011, 05:44
Je hebt alle soorten accus. Een auto accu is slecht: die is gooed in het leveren vaan een korte piekstroom. Jij hebt een deep cycle accu nodig, ttz een accu voor rolstoelen of hefvorktrucks. 12v gel accu. Best prijzig, en hebben speciale laders nodig. Ik heb er eentje aan boord van de zeilboot, caravans hebben die ook, en de ook de omvormers. 30 watt, 220v, da's 7 ampere, 3 uur, dus 21Ah nodig.

Daar heb je gelijk in maar het moet allemaal gratis en voor niks. Dus dat wordt de accu uit de auto van de buurman.

Ik zou het bij een cube of zo een klein voxje houden en een setje of twee/drie penlight meenemen. Ik heb zelf zo een vox drie watts ampje en die vind ik fijn klinken.

Kingfisher
23 november 2011, 08:44
Ga Line-in? Leen ergens de grootste boombox op batterijen van een rapnegert, zet er een pod bean voor, gitaar erin, en je hebt versterkt geluid.

Trouwens, als 3Fm gaat opnemen, waarom ga je niet direct in?

mmrizio
23 november 2011, 10:44
Je hebt alle soorten accus. Een auto accu is slecht: die is gooed in het leveren vaan een korte piekstroom. Jij hebt een deep cycle accu nodig, ttz een accu voor rolstoelen of hefvorktrucks. 12v gel accu. Best prijzig, en hebben speciale laders nodig. Ik heb er eentje aan boord van de zeilboot, caravans hebben die ook, en de ook de omvormers. 30 watt, 220v, da's 7 ampere, 3 uur, dus 21Ah nodig.
Misschien even bij een zorgcentrum een elektrische rolstoel regelen en een paar startkabels :-)

Volgens mij klopt je berekening niet helemaal:
30 Watt bij 12v = 2,5A x 3 uur is 7,5AH (netto). Dat zal bruto misschien 2 of 3 keer zo veel zijn, door het verlies van de omvormer en omdat het opgenomen vermogen van de versterker een stukje hoger ligt dan het afgegeven vermogen. Met een auto accu van 50AH kun je bijna een hele dag spelen?

Gewoon uitproberen. Accu uitbouwen uit je auto, omvormer halen bij een campingzaak of electronica zaak. 's Zomers zijn ze 2 tientjes in de aanbieding voor een goedkope 150w omvormer; zal nu misschien duurder zijn. Hopelijk leveren ze schone stroom, zonder al te veel bijgeluiden.

Maurice

Toaster
23 november 2011, 13:23
Nogmaal de Roland street cube.

Kan je hard op gitaar spelen
Kan je tevens een zang microfoon op aansluiten.

In de samestelling van deze band hebben ze eigenlijk 2 of 3 van deze ampjes nodig....

De bassist moet ook versterkt worden.

guitarkid
23 november 2011, 15:14
Vox DA-5. Heb ik laatst nog mee gerepeteerd met bas, drums etc.
Kan verrassend hard en loopt op 6 wat grotere (C-)batterijen.
Ik heb er één, maar ja, Amsterdam is niet om de hoek.....
Als je er niet uitkomt, laat maar weten, desnoods sturen we 'm heen en weer! ;)

josan
23 november 2011, 22:24
Mee eens, Vox DA5, doet 18 uur op 5W met 6 C-cel batterijen. Alleen die drummer moet zich een beetje inhouden. De DA5 kan ook via een autoaccu gevoed worden, dan gaat hij nog langer door.