PDA

View Full Version : Beste versterker PRS



Kingfisher
22 november 2011, 09:27
Met welke versterker komt mijn PRS custom het best tot z'n recht? Wat is het versterkerzout bij mijn PRS eitje? Dus vul aan:
Fender Strat - Fender Twin
Gibson Les Paul - Marshall Plexi
PRS Custom 24 - ....

humbucker
22 november 2011, 09:30
Er is geen "beste versterker voor een gitaar", alles kan, tis maar net waar je naar op zoek bent en wat je wil!

guhlenn
22 november 2011, 09:33
Koch als je het PRS zelf vraagt :).

darkrazer
22 november 2011, 17:11
Mesa boogie? Santana en zijn boogie zijn een gouden combi..

JohnLord
22 november 2011, 17:49
Koch als je het PRS zelf vraagt :).

Terwijl PRS tegenwoordig zelf ook amps op de markt brengt...

De combinatie die jij zelf het lekkerst vind is voor jou de goede, net zoals de combi's die je in je openingspost voor velen juist weer helemaal niet zo fijn kunnen zijn.

Ijselrobo 07
22 november 2011, 17:50
Fender Strat - Fender Twin
Gibson Les Paul - Marshall Plexi
PRS Custom 24 - ....

wat een onzin. mijn fender strat klinkt veel beter over een marshall JTM45 met greenback's dan een fender twin :stop:

en als je ons je budget en muziekstijl vertelt kunnen we je beter helpen met het uitzoeken.

HaroldA
22 november 2011, 17:53
Wat dacht je van PRS Amps? :ok:

http://www.fretbase.com/wp-content/uploads/2009/01/prs_amp3.jpg

Aca Ilic
22 november 2011, 20:27
Met welke versterker komt mijn PRS custom het best tot z'n recht? Wat is het versterkerzout bij mijn PRS eitje? Dus vul aan:
Fender Strat - Fender Twin
Gibson Les Paul - Marshall Plexi
PRS Custom 24 - ....

Dus vul aan welke muziekkeuze, geluid van welke gitaarbeul vind je het lekkerste, dan kunnen we je misschien helpen.

Misery Signals
22 november 2011, 20:34
Eind jaren 90 tot 2005 ongeveer was een PRS icm een Rectifier zo hot als wat. Altijd vette sounds, zoals Disturbed, Korn, Linkin park, POD, 311, Creed,...

MS

arjanb01
22 november 2011, 20:38
prs in combinatie met een koch multitone, kijk die instructie dvd van paul reed smith maar waarin alle modellen van dat moment (2004 volgens mij) op zo'n amp getest werden.

marter544
23 november 2011, 16:26
Onzinnige vraag natuurlijk.. Toch zie ik vaak de combi PRS - Koch voorbij komen. Net als Schecter - Engl trouwens (is ook een goede combi).

lindstrom
23 november 2011, 17:48
Bij PRS denk ik zelf al gauw aan mesa.... Is een beetje een gibson/marshall dingetje denk ik

Maar persoonlijk zou ik, als ik een PRS zou hebben nooit een mesa hoeven.

vpilot
23 november 2011, 19:09
Steven Wilson van Porcupine Tree speelt op een PRS i.c.m. een Bad Cat versterker, klinkt ook zeker niet verkeerd.

the sure thing
24 november 2011, 07:02
Ik vind het wel een goede vraag hoor.... Ik ga, iconisch gezien, toch voor de Mesa Triple Rectifier.

Harry
24 november 2011, 10:16
het is een goed vraag, maar er is geen goed antwoord op te geven. Is volledig smaakgebonden. Ik zou met je gitaartje lekker naar de winkel gaan en een paar versterkers uitproberen.

stikel
24 november 2011, 14:01
Reageerders op dergelijke vragen geven graag hun eigen smaak als antwoord. Zie je hier dagelijks. Zelf proberen is het devies. Het gaat om jouw geluid.

Hendriks
24 november 2011, 14:44
Reageerders op dergelijke vragen geven graag hun eigen smaak als antwoord. Zie je hier dagelijks. Zelf proberen is het devies. Het gaat om jouw geluid.

Ja en dan probeer je hem in de winkel en denk je : yes dit is hem en vervolgens valt hij in de repetitie ruimte zwaar tegen , blijft lastig .

Harry
24 november 2011, 15:21
uiteraard, maar daar helpen de meningen van anderen ook niet tegen.

Rutger
24 november 2011, 16:06
Nou ja, gebruikerservaring kan best een bruikbaar advies zijn.

Ik vind het zo'n slechte vraag nog niet hoor. Hij vraagt gewoon wat een beproefde combinatie is. Eentje waarvan je zeker weet dat, wat je smaak ook is, het wel iets moois oplevert.

stikel
24 november 2011, 16:07
Ja en dan probeer je hem in de winkel en denk je : yes dit is hem en vervolgens valt hij in de repetitie ruimte zwaar tegen , blijft lastig .

Heb je gelijk in. Vroeger kon je, bij een zaak waar ze je kennen, wel eens iets "op zicht" mee krijgen voor een aantal dagen. In een andere ruimte (thuis, repetitie ruimte) is de akoestiek anders en klinkt het niet altijd als in de winkel. Of je moet een teruggave/ruilen optie onderhandelen.

stikel
24 november 2011, 16:13
Nou ja, gebruikerservaring kan best een bruikbaar advies zijn

Over de kwaliteit/gebruikersgemak/maten en gewicht misschien. Het geluid is in veel gevallen eigen smaak

Meelopers uitgezonderd en daar zitten er hier meer van dan je denkt. Die kopen klakkeloos wat een ander ook heeft. ;)

Rutger
24 november 2011, 16:28
Een goed geluid kun je denk ik tot op zekere hoogte best objectiveren. Dat bedoel ik met 'beproefd'. Er zijn gewoon een aantal combinaties gitaar+versterker die zich in veel situaties hebben bewezen. Van die allround combinaties waar je altijd wel van op aan kunt.