PDA

View Full Version : Open klinkende distortion of overdrive voor Zeke-achtige speedrocksounds



Marc Oblivian
21 november 2011, 21:23
Ha,

Ik ben op zoek naar een drive of distortion.
Ik ga er voornamelijk Zeke/Hellacopters/Peter Pan Speedrock achtige muziek mee spelen, dus hij mag redelijk wat gain geven.
Het zou niet verkeerd zijn als het pedaal een beetje dynamisch is en dus goed reageert op het spelen met gitaarvolumeknop.

Absolute voorwaarde is dat ik definitie blijf houden. Ik wil dus niet een pedaal met teveel compressie. Beetje alles op 10 Marshallsound zonder het bijbehorende oorverdovend harde volume dus.

Ik ga hem waarschijnlijk voor een ouwe London City zetten (non MV, EL34, 100 watt). Gitaar is een LP of V.
De London City klinkt redelijk warm en bassig van zichzelf. Het moet dus geen pedaal zijn die dat gaat benadrukken, want het moet allemaal wel (erg) strak te houden zijn. Anderszijds moet het ook weer niet al te trebly gaan klinken, want daar ben ik allergisch voor:-). Gewoon een lekkere open en gedefinieerde, zingende, strakke (high) gain sound, maar het hoeft niet al te netjes te klinken (rauw dus).

Ik heb zelf al wat onderzoek gedaan: de Mercury Box van Brunetti lijkt me zeker een kandidaat. Fulltone staat ook goed bekend, maar dat associeer ik niet direct met de door mij genoemde bands.
MI Audio Crunch box? Brunetti Burning Box? Zvex Box of Rock? Homebrew Big D?

Gebruikerservaringen, suggesties? Roept u maar!!!

NB: ik ga tzt ook een dagje testen bij Guitarking oid

wireman
21 november 2011, 22:24
De OCD zal misschien net iets te weinig gain hebben voor wat jij zoekt.. Ik zou zeggen de Dirty Little Secret voldoet behoorlijk aan de eisen.. Geen ervaring met de Mercury, dus ik kan daar niks zinnigs over zeggen..

Jimwoud
22 november 2011, 11:14
Hey Marc,

Kun je die LC niet boosten met een TS ofzo? Zeker voor die stijl klinkt dat wel gaaf.

Markmoos
22 november 2011, 12:00
Misschien is de Dr. No Peter Pan Speedrock signature distortion iets voor jou? :) http://www.feedback.nl/shop/product/gitaar/drno-drive-o-matic-peter-pan/100005530/105131#description

zoon van Piet
22 november 2011, 12:04
PPS klinkt eigenlijk behoorlijk clean. Pietje heeft jaren zonder pedalen gespeeld. en als ie ze gebruikte waren het overdrives: Ts, Boss OD-3 en zijn PPS signature overdrive, die doodgewoon een 808 is.
De beide andere herrieschoppers klinken heel wat meer vervormd, daar zou je aan een TS-je niet genoeg hebben. Maar ze zijn toch ook nog niet zo gruizig dat een OCD dat niet zou trekken.

Markmoos
22 november 2011, 13:20
De Mi audio crunch box raad ik in ieder geval af, een erg dun geluid zat erin. De Box of rock is voor de stijl die jij omschrijft wel erg vet denk ik, gewoon een vette marshall-scheur.

Marc Oblivian
22 november 2011, 15:20
Hey Marc,

Kun je die LC niet boosten met een TS ofzo? Zeker voor die stijl klinkt dat wel gaaf.

Hey Jim! Ja, ik boost hem nu al met een SD-1, maar hij mag wel een tandje meer gain hebben. Door die boost krijgt hij ook weer een hoger volume. Op zich niet erg, maar als het een keertje zachter moet is dat minder handig. Die LC gaat al gauw loeihard, dus dan krijg ik nog wel eens gezeur....

Marc Oblivian
22 november 2011, 15:21
Misschien is de Dr. No Peter Pan Speedrock signature distortion iets voor jou? :) http://www.feedback.nl/shop/product/gitaar/drno-drive-o-matic-peter-pan/100005530/105131#description

Ziet er leuk uit. Drive en disto in 1. Lijkt me goed bruikbaar. Ik zal hem meenemen in de keuze. Thnks!

Marc Oblivian
22 november 2011, 15:21
De Mi audio crunch box raad ik in ieder geval af, een erg dun geluid zat erin. De Box of rock is voor de stijl die jij omschrijft wel erg vet denk ik, gewoon een vette marshall-scheur.

Box of rock klonk op de demo's ook best leuk ja. Ik geloof dat ze hem ook hebben staan bij Guitarking...

Marc Oblivian
22 november 2011, 15:24
Nog twee leuke ontdekt:
-Plextortion of Plexidrive van Wampler. Erg goede sounds op de youtube filmpjes. Helaas lastig te testen in NL.
-Red Witch Famulus (ofzo). Tof en apart klinkend distortion pedaal. Te testen in R'dam geloof ik.

Iemand ervaringen mee? Zal wel niet, maar goed...

lindstrom
22 november 2011, 15:35
Brunetti Mercury Box! perfect als het heel strak en dynamisch moet zijn! maar toch ook goed smerig!

HaroldA
22 november 2011, 15:42
Ziet er leuk uit. Drive en disto in 1. Lijkt me goed bruikbaar. Ik zal hem meenemen in de keuze. Thnks!

Zoals eerder gezegd werd is dat een gewone 808 clone, maar dan erg duur.


Wat is er eigenlijk mis met de gangbare Blues Pro en/of Fulldrives?

Marc Oblivian
22 november 2011, 16:06
Ja, misschien toch ook maar de TS808 meenemen, maar dit is toch meer een drive en geen distortion? Dat PPS pedaal is, naast een drive, ook een distortion.
Die twee pedalen die je noemt associeer ik meer met bluesy sounds, maar ze staan volgens mij ook bij Guitarking, dus kan ze allicht testen.

Marc Oblivian
22 november 2011, 16:06
Brunetti Mercury Box! perfect als het heel strak en dynamisch moet zijn! maar toch ook goed smerig!

Ja, die had ik ook al op het oog. Heb jij hem?

HaroldA
22 november 2011, 16:08
Dat PPS pedaal is, naast een drive, ook een distortion.

Uhuh, net als dat een 'Distortion+' ook een distortion is? :crazyhappy: De eerste versie was geloof ik 1-op-1 de Newtone screamer.

Ik vermoed ook dat je laag zult verliezen en een mid boost krijgt met die PPS. Dan ben je beter af met een Blues Pro, wat uiteindelijk ook een TS-achtige is.

pietrka
25 november 2011, 16:14
Ik heb m'n london city om laten bouwen, marchall voortrapje met Mastervolume.
dimarzio superdistortion in gitaar Tubescreamer ervoor en je hebt wat je wilt

lindstrom
25 november 2011, 16:21
Ja, die had ik ook al op het oog. Heb jij hem?

Zelf niet maar een vriend van me heeft er een.. een paar keer mogen gebruiken maar, man, man, man, wat is dat een goed pedaal zeg! ik zou hem er bijna bij willen hebben naast mijn reezafratzitz! WAAT!! ik ga hem voor erbij halen!! ik doe het gewoon!

E-J
27 november 2011, 21:39
Ik heb m'n london city om laten bouwen, marchall voortrapje met Mastervolume.
dimarzio superdistortion in gitaar Tubescreamer ervoor en je hebt wat je wilt

Dit lijkt me een geweldige oplossing. Gewoon je LC laten ombouwen naar een master-volume JMP/JCM 2203, tubescreamertje ervoor en gaan met die banaan.

Marc Oblivian
28 november 2011, 11:54
Ja, dat lijkt me ook. Veel makkelijker dan een pedaaltje.

zoon van Piet
28 november 2011, 12:41
Dat PPS pedaal is, naast een drive, ook een distortion.

Nee. is gewoon een 808kloon
( ik heb er een, dus kan het weten..)

Henri H
28 november 2011, 14:28
De Mercury Box heb ik 's getest, en is idd een lekkere distortion, maar wel wat gecompressed. Bovendien neemt ie (relatief) veel ruimte in op je pedalboard.
Ik heb laatst deze Signa Drive (http://www.guitarplayer.nl/Webwinkel-Product-4806544/CMAT-Mods-Signa-Drive.html) 's getest, is meer een overdrive/TS-achtige, maar heeft toch wel aardig wat gain aan board, misschien het proberen waard.

Het beste is natuurlijk die JCM 800 die in mijn sig staat. ;)

Marc Oblivian
30 november 2011, 11:28
Thnks. die Signa Drive ziet er ook interessant uit. Lastig te testen in Nl alleen denk ik.
Hahaha, ja, die JCM van jou is zeker geschikt, helaas heb ik niet zomaar even 600 euro op de plank liggen.

Marc Oblivian
30 november 2011, 11:30
Nee. is gewoon een 808kloon
( ik heb er een, dus kan het weten..)

Oke...dan is een 808 voordeliger denk ik, of is er een noemenswaardig verschil in sound?

lindstrom
30 november 2011, 11:38
De Mercury Box heb ik 's getest, en is idd een lekkere distortion, maar wel wat gecompressed. Bovendien neemt ie (relatief) veel ruimte in op je pedalboard.


Compressing vind ik wel meevallen (vergeleken met mijn reezafratzitz)
Ruimte,.. tjah.. het is erg jammer dat de pluggen aan de zijkanten erin moeten. dit houd mij enizins tegen gezien ik een groot liefhebber ben van pluggen bovenin.

zoon van Piet
30 november 2011, 11:49
Oke...dan is een 808 voordeliger denk ik, of is er een noemenswaardig verschil in sound?

Nee.
ook niet tussen een TS 808, 9 of 10, trouwens. De laatste is mijn persoonlijke aanrader.

( en in een grijs verleden heb ik pietje daar ook mee zien spelen..)

pietrka
21 december 2011, 19:34
ik ben niet pietje, maar inderdaad mijn ts10 is fantastisch