PDA

View Full Version : Juan Cortes



Elka
21 november 2011, 20:45
Goedeavond,

Helaas ik speel geen gitaar maar ik heb er wel een Juan Cortes gekocht in 1980. De hals is te breed voor mijn handen en dat is zo gebleven dus ik wil de gitaar, na jaren hierover getwijfeld te hebben, verkopen.

Het geluid is prachtig warm en de gitaar ziet er nog picobello, zoals ik hem kocht, uit. (ik zag er toen heel anders uit).

Wat is een redelijk bedrag om voor deze gitaar te vragen?
Ik zag in een discussie dat je er al één kunt kopen voor € 10 euro of zo, maar dat lijkt met niet reëel. Voor zover ik kan nagaan heeft hij in 1980 F 385,-- (guldens) gekost.

Ik ben benieuwd!

vriendelijke groet,
Elka van der Steeg

Watchmaker
21 november 2011, 21:01
Er is op het web niets over te vinden, dat wil hoogstwaarschijnlijk zeggen dat de naam een fantasie-naam is die een grote instrumentenfabrikant aan een bepaalde "lijn" gegeven heeft.

Om het wat kil te zeggen: Het is wat een gek er voor geeft. Als het een behoorlijk klinkende gitaar is zonder kromgetrokken hals, barst(en) in bovenblad, kromgetrokken bovenblad (waardoor de snaarhoogte niet meer goed te krijgen is), en meer van dat onheil - als-ie dat NIET heeft kun je er misschien nog 75 euro voor krijgen.

Hogere verwachtingen zou ik niet koesteren. Heb je een foto'tje?

Rizz
21 november 2011, 21:14
Deze vraag kan je beter stellen in het subforum akoestische gitaren...

Maar een foto, typenummer zou de evt. experts wat verder kunnen helpen..

Als hij in 1980 385 gulden heeft gekost, is het idd wat den gek ervoor geeft, daarme sluit ik me geheel aan bij de vorige poster..

Pakie
27 november 2011, 20:57
Juan Cortes is wel degelijk een echte gitaarbouwer geweest, maar bestaat volgens mij alllang niet meer. Niet te verwarren met Salvador Cortez.
Een kennis heeft er vorig jaar een Juan Cortes gekocht voor 50 euro, maar die was niet zo heel netjes meer.
Na er een nieuwe topkam en zadelbrug op gezet te hebben, is het toch een heel goed klinkende gitaar geworden.
Ik denk idd dat je rond 75 euro kunt verwachten, mits je een verzamelaar treft, die geeft misschien iets meer.
Succes met de verkoop.

loeks
31 mei 2014, 20:30
hoi Elka,

kom toevallig dit bericht tegen. Heb je de gitaar toevallig nog?
ik wil m wel van je kopen:-)

groet, Marloes