PDA

View Full Version : Pedalboard bouw



plectroc
21 november 2011, 17:55
Ik ben hier net nieuw, dus ik weet niet of hier al dicussie's over zijn geweest, maar ik ben van plan een nieuw pedalboard aan te schaffen.

Ik heb nu een aantal vragen:
1. Is het goedkoper als ik zelf de spullen ervoor koop en in elkaar zet of moet ik er gewoon 1 kopen?

2. Weet iemand een site voor inbouwstekkers, dus voor jack kabels, maar ook voor zon 3-polige stekker.

3. Wat is de beste manier om een pedalboard in te delen: Dus moet je ruimte eronder laten voor je kabel zooi, of kan je dat beter niet doen omdat je dan niet goed erbij kan als je het wil aanpassen?

Alvast bedankt,

Plectroc

Gearjunkie
21 november 2011, 20:51
Voor inspiratie moet je kijken bij Paul Lenders. Voor stekkertjes e.d. zou je bij Tonefactory kunnen kijken.
Zelf bouwen of niet? Hangt van je smaak en budget af, is zo niet te beantwoorden.

aad
21 november 2011, 21:15
Ik ben hier net nieuw, dus ik weet niet of hier al dicussie's over zijn geweest, maar ik ben van plan een nieuw pedalboard aan te schaffen.

Ik heb nu een aantal vragen:
1. Is het goedkoper als ik zelf de spullen ervoor koop en in elkaar zet of moet ik er gewoon 1 kopen?

2. Weet iemand een site voor inbouwstekkers, dus voor jack kabels, maar ook voor zon 3-polige stekker.

3. Wat is de beste manier om een pedalboard in te delen: Dus moet je ruimte eronder laten voor je kabel zooi, of kan je dat beter niet doen omdat je dan niet goed erbij kan als je het wil aanpassen?

Alvast bedankt,

Plectroc

wat dacht je van: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?144462-Post-foto-s-van-je-(zelfgemaakte)-pedalboard-v2.0 (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?144462-Post-foto-s-van-je-%28zelfgemaakte%29-pedalboard-v2.0)

Misschien vind je hier wat idee-en?

plectroc
21 november 2011, 21:40
OKey ik zal is effe kijken! Thanks!

JohnLord
21 november 2011, 21:40
Daarnaast is er ook nog een pedalboard bouw tips & tricks topic. Heel veel lees- en kijkvoer.