PDA

View Full Version : Fellowship of the Acoustics



petertaylor
21 november 2011, 17:22
Afgelopen weekend een bezoekje gebracht aan "The Fellowship" en dat is uitstekend bevallen.
Als je binnenkomt dan denk je even "Huh?", maar dat slaat al snel om in "Aah!".
Dat komt omdat, in tegenstelling tot veel gitaarwinkels, "The Fellowship" geen superdure inrichting of tierlantijntjes kent.
Nee, gewoon een gezellige "boerenwoning" vol met gitaren, en wat voor een gitaren!

Ik was helemaal weg van de Lowden O 23 en wilde deze eens uitgebreid uitproberen.
Eerst even rondkijken lukt redelijk, want je krijgt direct een kopje koffie aangeboden, maar daarna ben je vrij om je uit te leven.
Het is ook geen enkel probleem, als je met de medewerkers wilt praten; ze nemen alle tijd voor je.
Je krijgt ook alle gelegenheid om de gitaar, die je op het oog hebt, uitgebreid uit te proberen.

In dit geval mocht ik zelfs gebruik maken van een privé ruimte omdat er al zo veel klanten aan het tokkelen waren.
De Lowden bleek een schot in de roos en ik gaf aan dat ik een Taylor GC 4 in wilde ruilen.
Er werd een heel mooi bod gedaan en we waren snel rond, wat dat betreft.
De Lowden werd nog even "spic en span" gemaakt en ik kon weer huiswaarts met de nieuwe aanwinst.

Na afrekenen mocht ik nog kiezen tussen een tuner of een set snaren; ook weer een leuk gebaar.

Al met al kan ik zeggen dat mijn ervaring met "The Fellowship" een hele positieve was en kan deze "gitaarshop" aan iedereen aanbevelen.

Rock Bottom
21 november 2011, 17:36
Afgelopen weekend een bezoekje gebracht aan "The Fellowship" en dat is uitstekend bevallen.
Als je binnenkomt dan denk je even "Huh?", maar dat slaat al snel om in "Aah!".
Dat komt omdat, in tegenstelling tot veel gitaarwinkels, "The Fellowship" geen superdure inrichting of tierlantijntjes kent.
Nee, gewoon een gezellige "boerenwoning" vol met gitaren, en wat voor een gitaren!

Ik was helemaal weg van de Lowden O 23 en wilde deze eens uitgebreid uitproberen.
Eerst even rondkijken lukt redelijk, want je krijgt direct een kopje koffie aangeboden, maar daarna ben je vrij om je uit te leven.
Het is ook geen enkel probleem, als je met de medewerkers wilt praten; ze nemen alle tijd voor je.
Je krijgt ook alle gelegenheid om de gitaar, die je op het oog hebt, uitgebreid uit te proberen.

In dit geval mocht ik zelfs gebruik maken van een privé ruimte omdat er al zo veel klanten aan het tokkelen waren.
De Lowden bleek een schot in de roos en ik gaf aan dat ik een Taylor GC 4 in wilde ruilen.
Er werd een heel mooi bod gedaan en we waren snel rond, wat dat betreft.
De Lowden werd nog even "spic en span" gemaakt en ik kon weer huiswaarts met de nieuwe aanwinst.

Na afrekenen mocht ik nog kiezen tussen een tuner of een set naren; ook weer een leuk gebaar.

Al met al kan ik zeggen dat mijn ervaring met "The Fellowship" een hele positieve was en kan deze "gitaarshop" aan iedereen aanbevelen.

WOW?! Ongeveer de eerste die een positieve post doet over TFOA.

Als ze geen dure inrichting hebben hoe verklaren ze dan de bizarre prijzen die ze voor veel twijfelachtige gitaren vragen?

petertaylor
21 november 2011, 17:50
WOW?! Ongeveer de eerste die een positieve post doet over TFOA.

Als ze geen dure inrichting hebben hoe verklaren ze dan de bizarre prijzen die ze voor veel twijfelachtige gitaren vragen?

Elke klant komt met andere verwachtingen of komt voor een ander product.
Voor wat mijn verwachting / productkeuze betreft bleek "The Fellowship" een perfecte keuze.

bass blom
21 november 2011, 17:52
zie regeltje hierboven

arjanb01
21 november 2011, 18:31
Bizar dure winkel, die ook hugo les pauls verkoopt voor de prijs van Gibbie's, belachelijk. Ik kan me niet voorstellen dat die winkel lang blijft bestaan.

Nee, geef mij maar The American Guitarstore, topservice en prima winkel met vriendelijke, niet opdringerige, verkopers.

Rizz
21 november 2011, 19:35
WOW?! Ongeveer de eerste die een positieve post doet over TFOA.

Als ze geen dure inrichting hebben hoe verklaren ze dan de bizarre prijzen die ze voor veel twijfelachtige gitaren vragen?

Het gaat toch om de ervaring die de TS heeft? Buiten dat, er valt altijd nog te onderhandelen in de meeste zaken, heb ik al vaak genoeg gemerkt..

Hij heeft een gitaar waar hij gek op is en zij hebben weer wat verdiend, iedereen blij.. En daarbij, sommige mensen zijn bereid om meer te betalen als ze daarbij een goed advies en een prettige service geboden wordt.. Kijk maar naar de autobusiness...

Loop er eens binnen en ervaar het zelf...

On topic....:

Maar heul erg gefeliciteerd met je nieuwe kindje, Petertaylor, knappe gitaar!

Pepe
21 november 2011, 19:43
Als ik je nog een tip mag geven :D

http://i.ebayimg.com/00/$%28KGrHqQOKiYE2qoF6%28YlBN%29Jy-gfE%21%7E%7E_35.JPG

Mr.Fingers
21 november 2011, 20:40
TFOA, breek me de bek niet over open. Heb er eens honderden kilometers voor in de auto gezeten, om te kijken voor een vintage Martin, die, volgens het mailcontact, gegarandeerd professioneel hersteld was. Kom daar aan: krassen, neckreset die gedaan is met keipernagels, en een actie waar een dubbeldeksbus onderdoor kan... Uiteraard voor een prijs waar je een volstrekt origineel exemplaar voor kunt kopen. Ja, dag jan! :stop:

TFOA, toch een beetje de Piens van Nederland (hoewel, dat wens ik ze ook niet toe)

Bij deze: Vriendelijke groetjes aan Patrick Piens, en neen, ik blijf nog steeds weg van je ballenkeet!

Flipkoos
21 november 2011, 21:08
Toch mag ik me altijd graag vergapen aan de mooie gitaren en foto's op hun site... TS heeft goede ervaringen, dus van harte gefeliciteerd! Ik heb toch geen geld genoeg om er te kopen dus struin ik mp maar weer af op zoek naar koopjes :)

BLUEWEY
22 november 2011, 12:15
Leuk verhaaltje petertaylor, maar waar zijn de foto's van de gitaar ??

En ga je je naam nou ook veranderen in peterlowden ? :soinnocent:

veel plezier ermee