PDA

View Full Version : Flightcase van binnen verkleinen welk spul



speedmusic
21 november 2011, 14:36
Op dit moment ben ik bezig een versterker (losse top) met flightcase te verkopen en ik wil een nieuwe versterker qua afmetingen kleiner terug kopen.

Is het makkelijk om een bestaande flightcase van binnen te verkleinen natuurlijk zodanig dat niet na 3 keer de versterker er in en er uit te hebben gehald de bekleding van de flightcase los laat en de versterker moet wel veilig kunnen worden verstuurd.

Buitenmaten van mijn huidige versterker:
Breed 59,5
Hoog 25
diep 28

Buitenmaten van de nieuwe versterker
Breed 45.7
hoog 25,4
diepte 24,1

Wat voor spullen heb ik nodig?
Let op, qua klussen ben ik niet bepaald handig:soinnocent: , maar volgens mij met een paar goede adviezen moet het lukken.

Rick trodat
21 november 2011, 15:39
Op dit moment ben ik bezig een versterker (losse top) met flightcase te verkopen en ik wil een nieuwe versterker qua afmetingen kleiner terug kopen.

Is het makkelijk om een bestaande flightcase van binnen te verkleinen natuurlijk zodanig dat niet na 3 keer de versterker er in en er uit te hebben gehald de bekleding van de flightcase los laat en de versterker moet wel veilig kunnen worden verstuurd.

Buitenmaten van mijn huidige versterker:
Breed 59,5
Hoog 25
diep 28

Buitenmaten van de nieuwe versterker
Breed 45.7
hoog 25,4
diepte 24,1

Wat voor spullen heb ik nodig?
Let op, qua klussen ben ik niet bepaald handig:soinnocent: , maar volgens mij met een paar goede adviezen moet het lukken.

Dik noppenschuim.. ?

Harry
21 november 2011, 16:16
je zou er nog een tussenschot in kunnen maken, je hebt in de breedte 14 cm over. Dat is misschien een mooi vak voor een vloerpedaal, een stekkerblok of wat snoeren. Dus de bekleding loshalen, wandje ertussen en de bekleding weer terug plaatsen.

interessander
21 november 2011, 16:25
Hangt ook van het model af, is het een stolpcase of eentje met deksel voor en achter?

speedmusic
21 november 2011, 16:48
Zo'n tussenschot is inderdaad een optie echter het is een stolpcase, dus alles valt er uit als je de stolp over de versterker probeert te zetten.

interessander
21 november 2011, 17:10
Ik zou wat steviger schuim op de onderkant maken van de stolp met de juiste uitsparingen voor de voetjes van de nieuwe versterker, en dan gewoon wat dikker maar luchtiger schuim in de stolp zelf voor het transport. Dan kun je hem volgens mij prima passend krijgen voor je nieuwe versterker.

guitarnijboer
21 november 2011, 17:26
De onder en zijkanten maak je van dat zwarte stevige schuim (vrij hard) en aan de bovenkant doe je noppenschuim dat gemakkelijk indrukt. Zo klemt je versterker goed vast.

Het stevige schuim is er in verschillende diktes, aan beide zijkanten moet je dus 7cm opvullen. Dat is wel te doen. Het mooiste is als je het schuim aan de randen afschuint. Als je begrijpt wat ik bedoel. Bij het opzetten van de stolp schuift ie er dan gemakkelijk overheen.

Als ik jou was zou ik gewoon even naar een professioneel audiobedrijf gaan.

Een flightcase ietsje kleiner maken is overigens ook vrij simpel. De popnagels kun je zo losboren, stukje afzagen en een nieuw uitgezaagde zijkant er weel op popnagelen.

Kunnen ze ook wel bij een audiobedrijf.