PDA

View Full Version : Probleem Fender Deluxe 85



Micro-e
21 november 2011, 00:19
Hey allemaal,

Ik speel momenteel al een tijdje over een Fender Deluxe 85 en heb het altijd een prima en degelijke versterker gevonden. Maar de laatste tijd begint hij wat kuren te vertonen.

Ik gebruik hem eigenlijk alleen clean, maar als ik ik tijdens repetitie wat harder aan sla vervormt het geluid duidelijk. En dan niet zoals bij een buizenversterker, maar heel lelijke vervorming. Het wordt ook erger naar mate ik langer speel en als ik hem dan even uit heb staan is het weer een stuk minder.

Heeft iemand van jullie enig idee wat het probleem zou kunnen zijn?

cluseau
21 november 2011, 09:12
.... als ik ik tijdens repetitie wat harder aan sla vervormt het geluid duidelijk. En dan niet zoals bij een buizenversterker, maar heel lelijke vervorming. Het wordt ook erger naar mate ik langer speel en als ik hem dan even uit heb staan is het weer een stuk minder.

Heeft iemand van jullie enig idee wat het probleem zou kunnen zijn?

Ideeen plenty maar dat is dan weer net het probleem. Jij had natuurlijk het liefst gehoord dat het maar een ding kan zijn wat je dan zelf even kan herstellen. Sorry, zo werkt het niet. Ook wij die zo'n ding op de werkbank krijgen moeten gaan zoeken waar het fout gaat en zo het defecte component lokaliseren. Het vervangen is meestal een koud kunstje wat de meeste mensen wel kunnen maar de vinger op de zere plek leggen is juist de truc. Maar om je niet helemaal te laten vallen zou je kunnen proberen de buizen te vervangen. Mogelijk is daarmee je probleem op te lossen maar het kan je ook zwaar teleur stellen als blijkt dat je 100 euro investering niet het gewenste resultaat geeft. Beetje moeilijk om je goed te adviseren. Als ik eerlijk moet zijn is de beste en goedkoopste oplossing naar de werkbank voor een onderzoek. Meestal wordt heel snel duidelijk wat er loos is en kan dat gelijk worden opgelost.

Frans.

Micro-e
21 november 2011, 09:49
Ja klopt. Ik zit eigelijk te hopen dat het een bekend probleem is en makkelijk is op te lossen natuurlijk. Het is geen buizenversterker dus de buizen kunnen het niet zijn.

cluseau
21 november 2011, 10:56
Ja klopt. Ik zit eigelijk te hopen dat het een bekend probleem is en makkelijk is op te lossen natuurlijk. Het is geen buizenversterker dus de buizen kunnen het niet zijn.

My mistake, heb het schema er ff bijgepakt en zie idd geen enkele buis :hide:

Kijk eens naar de switch in het send return chassis deel of lus hem even door met een kabeltje.