PDA

View Full Version : maxless, drie gitaren in 1 nummer



bass blom
20 november 2011, 23:13
http://www.box.com/s/v0hbmrhvgor0xp63cv7o

00:00 les paul custom
00:57 les paul junior
02:08 eigenbouw tele

nickofzo
21 november 2011, 03:13
ik wilde raden :hide:

klinkt leuk

bass blom
21 november 2011, 08:30
ja dacht ik eerst ook maar de track met de junior staat al ergens dus dan kan er vals gespeeld worden :D
en zo'n raad iets heb ik al een keer gedaan.

The Lo Lands
21 november 2011, 09:13
Ben blij dat ik niet hoefde te raden want dat had uitgelopen op een fiasco :soinnocent:

Lekker nummer en overtuigend gespeeld! Klinkt als een oefenruimte opname of zeg ik nu iets verkeerd? Wel live gespeeld neem ik aan?

bass blom
21 november 2011, 09:14
klopt, oefenruimte, ik neem elke week op met mijn zoom H4, kickass ding :p

het junior stuk is van gister en de twee andere stukken zijn van vorige week.

The Lo Lands
21 november 2011, 09:32
klopt, oefenruimte, ik neem elke week op met mijn zoom H4, kickass ding :pDat is zo'n handzaam stereo opname recordertje!! Klinkt dan inderdaad erg goed zeg!!

bass blom
21 november 2011, 10:20
ik gebruik de neumann U87 geloof ik microfoon simulatie die er in zit :D
en dan in cubase nog lekker wat vintage warmer er overheen.
ding staat op 5 a 6 meter van de band, midden voor op oorhoogte.
zeer wijs mee.

Ernest01
21 november 2011, 11:21
Goed nummer en goed gespeeld.

Doet mij denken aan "Bad Company", de sound dan.
Lekker compact geluid.

Zang had voor mij iets harder gemogen in de mix.

bass blom
21 november 2011, 11:24
ja, dat blijft een probleem met een harde drummer.
maar hij drumt zoo lekker :p
en ik speel ook niet echt zacht :seriousf:
en de zanger is ook nog steeds wat onzeker die gaat nog wel meer loskomen.

Jasper.
21 november 2011, 13:21
Ik had het al gezegd in je ruil topic maar: wat klinkt die Junior mooi zeg. Lekker dikke wall of sound. :mmmm::crazyhappy:

Pepe
21 november 2011, 13:31
Het is grappig, als de junior erin komt is het de Custom minus het tophoog en de tele is de Custom minus het laag.
In mijn oren klinkt het Wild Romance/Adventures achtig, lekker polder rock'n roll.

Duhsjaak
21 november 2011, 14:27
Hi
Zal wel niet helemaal de goeie keuzes maken, maar P90's, lipsticks, Gretsches zijn toch wel mijn favorieten. Tele's ook. Maar net niet fave genoeg.
Dus laten we zeggen, de wat primitieve en soms ongepolijste klank.

Daar word ik echt helemaal blij van. Hordes autorijders kicken op rijden op de limiet van de auto. Hoe leuk dat ook is, spelen op de limiet van je gitaar is veel meer een kick voor mij.

Daarom dat is helemaal pleite ging op het tweede stukje. Dat brult het uit. Alhoewel ik (1 pup) er niet over zou denken een junior te kopen heeft dat de lokroep van de sirene op mij.

En de Tele klinkt fabelachtig; is dat die Oost Europese Gouden? Heerlijk! Een genot om naar te luisteren.

En wat een consistent spelende band, dat je dat zo Fabelachtig Goed kon monteren. Of is het de band waarin jij zelf andere gitaartjes hebt geprutst? Ook dan errug leuk gevonden.

De zanger is niets mee mis. Als ie eens fatsoenlijk met zijn adem omgaat komt dat helemaal goed.

Oefening:
Zet m tegen een muur, voeten 15 cm uit elkaar. Duim op zijn navel, vingers gesloten daar 3 cm onder. Met zijn buik zacht tegen zijn hand laten duwen bij het ademen. Hoofd ietsje voorover kantelen. Klaar.

In die houding (met hand en alles) voor de mike en zingen maar. Door zijn
hand wordt ie zich bewust van de druk van zijn adem en gaat ie er beter mee om. Niet schrikken van de zangpartij die er aan komt en rommelen met je adem. Lange en rustige halen (zei die meid - geintje!).

Lekker bandje Bass!
Vriendelijke groet, Gus

Riky
21 november 2011, 15:14
Ik had het al gezegd in je ruil topic maar: wat klinkt die Junior mooi zeg. Lekker dikke wall of sound. :mmmm::crazyhappy:

ja die vind ik eigenlijk ook het beste klinken!

Maar het laatste akkoord op de tele is ook wel erg lekker!

bass blom
21 november 2011, 17:50
Het is grappig, als de junior erin komt is het de Custom minus het tophoog en de tele is de Custom minus het laag.
In mijn oren klinkt het Wild Romance/Adventures achtig, lekker polder rock'n roll.

ja, jammer dat het niet allemaal uit 1 sessie komt. de junior van gisteren en de custom/tele van vorige week. inmiddels is goddank de drumkit gewisseld want die van vorige week is ongeveer een kwart harder dan die kit die er nu weer staat :D


Hi
Zal wel niet helemaal de goeie keuzes maken, maar P90's, lipsticks, Gretsches zijn toch wel mijn favorieten. Tele's ook. Maar net niet fave genoeg.
Dus laten we zeggen, de wat primitieve en soms ongepolijste klank.

Daar word ik echt helemaal blij van. Hordes autorijders kicken op rijden op de limiet van de auto. Hoe leuk dat ook is, spelen op de limiet van je gitaar is veel meer een kick voor mij.

Daarom dat is helemaal pleite ging op het tweede stukje. Dat brult het uit. Alhoewel ik (1 pup) er niet over zou denken een junior te kopen heeft dat de lokroep van de sirene op mij.

En de Tele klinkt fabelachtig; is dat die Oost Europese Gouden? Heerlijk! Een genot om naar te luisteren.

En wat een consistent spelende band, dat je dat zo Fabelachtig Goed kon monteren. Of is het de band waarin jij zelf andere gitaartjes hebt geprutst? Ook dan errug leuk gevonden.

De zanger is niets mee mis. Als ie eens fatsoenlijk met zijn adem omgaat komt dat helemaal goed.

Oefening:
Zet m tegen een muur, voeten 15 cm uit elkaar. Duim op zijn navel, vingers gesloten daar 3 cm onder. Met zijn buik zacht tegen zijn hand laten duwen bij het ademen. Hoofd ietsje voorover kantelen. Klaar.

In die houding (met hand en alles) voor de mike en zingen maar. Door zijn
hand wordt ie zich bewust van de druk van zijn adem en gaat ie er beter mee om. Niet schrikken van de zangpartij die er aan komt en rommelen met je adem. Lange en rustige halen (zei die meid - geintje!).

Lekker bandje Bass!
Vriendelijke groet, Gus

ja gus dit is mijn bandje.

extra grappig is dan ook dat het toen ik er bij kwam in april 2009 zijn bandje was. de zanger..
maar een half jaar later haakte hij af wegens teveel drukte en een glorende carriëre met zijn one man band.

toen hebben we 3 maanden een drummer gehad die ook wel eens wilde zingen maar die had ook een bandje en een ontsporende crriëre en een mede daardoor stuklopend huwelijk dus die kwam de helft van de keren niet.

toen kwam er een zangeres die is ongeveer 9 maanden geweest :chicken:
in die tijd is ook de drummer gewisseld..

toen gingen we op zoek naar een nieuwe zanger/es, dat was niet zo'n succes en op een zondag 2 a 3 maanden geleden had ik ineens de oude zanger op de koffie en die liet doorschemeren er wel weer bij te willen.
de one man band carriëre is over.
alleen is het nu niet meer zijn bandje, dat is even wennen maar gaat wel goed komen geloof ik :D

en jij komt dan weer extra extra grappig om de hoek.. de man is fysiotherapeut en momenteel meer bezig met een soort ademtherapie :seriousf: holotropic breath. mensen met fibromyalgie vooral hebben daar baat bij.

jannest
21 november 2011, 21:40
had zomaar op deze plaat http://www.hermanbrood-museum.nl/muz/cd/cha-soundtrack-a.jpg kunnen staan imo

mmm lekker

bass blom
21 november 2011, 21:44
dank, ja, ik ben fan van danny lademacher
en van eelco gelling
en van kieth r natuurlijk :cheerup:

Duhsjaak
22 november 2011, 04:36
......................en jij komt dan weer extra extra grappig om de hoek.. de man is fysiotherapeut en momenteel meer bezig met een soort ademtherapie holotropic breath. mensen met fibromyalgie vooral hebben daar baat bij.

Hi Bass
Ja en hij heeft geen fibro dingest (is dat niet taaislijmziekte?).

Nou moet hij nog een manier vinden om zijn kennis en kunde niet alleen aan zijn patiënten ten goede te laten komen.

Ik heb even getwijfeld of ik dit wel moet posten, maar ik denk dat je wel snapt wat ik bedoel hè? De man zingt op zich goed. Maar om in de pas te komen bij de 'hotheid' van de band is iets meer ballen wel prettig. Ik heb dat toegeschreven aan ademhaling. Of geintimideerd zijn door het moment waarop zijn partij begint.

En ken jij veel tandartsen die hun eigen gebit onderhouden? Ik heb wel veel respect voor hem, want hij zit in een erg moeilijk stuk van zijn vak.

Ik heb het in ieder geval wel serieus bedoeld. En niet als een soort afzeiker.
Want het geheel is natuurlijk voortreffelijk.
Vriendelijke groet, Gus

bass blom
22 november 2011, 10:59
ja ik zat hier echt volkomen in verbazing over jouw opmerkingen gus.
hij iets later ook want ik heb het in de box als commentaar er onder gezet.

het is zo logisch als wat, de reguliere en net zo goed, beter zelfs* helpers volgen meestal braaf het principe van; de kinderen van een schoenmaker lopen altijd op kapotte schoenen :D

* ik vertelde onlangs een goede vriendin, een healer.. dat ik een healer had ontmoet die plotsdoof (overnight bijna doof) was geworden.
hij was een goede gitarist, best drama dus.. haar reactie: goh, kan hij zichzelf niet healen dan?
kuch.. zei ik, dat schijnt in de beste families voor te komen.. uhmpff zei zij.. (zij zelf worstelt al jaren met klusterhoofdpijn).

nee hij heeft dus zelf geen fibriodinges. lijkt kerngezond. en ik vraag me af of hij hier iets mee gaat doen. heel komisch, want vaak bij van alles en nog wat als we oefenen komt hij met vrij ademen om de hoek :D
nu bij hemzelf nog :seriousf:

en ja, je hebt het weer goed, hier en daar is bij hem zeker nog sprake van intimidatie. je moet weten dat hij zelf een echte lieve liedjes en muziekjes man is.
toen ik bij zijn bandje kwam in 2009 waren voor de bassist en de drummer van toen erg blij met de portie rock die ik meebracht. wellicht hij de zanger minder, hij verliet tenslotte zijn eigen bandje een half jaar later.
maar nu geeft hij aan dat hij het heerlijk vind om met ons te rocken, ookal is hij erg onzeker over zijn eigen kunnen.
daardoor onzeker over het geheel. de drummer en ik zeggen. als wij live gaan walsen we over de zaal heen. dat geloofde hij niet, totdat hij onlangs een paar nummers hard draaide bij een ademgroepje. tot zijn verbazing begonnen die mensen allemaal te dansen :cheerup:

hij zingt nu een dikke 2 maanden mee en ik hoor duidelijk progressie dus het gaat vast wel goed komen voor ons debuut wat vooralsnog op 24 maar gaat plaatsgrijpen.

bass blom
22 november 2011, 11:02
hier, de lieve liedjes man :D


http://www.youtube.com/watch?v=j1IAIeoScoc

Duhsjaak
22 november 2011, 11:19
Hi
Da's goed dat je een concreet doel hebt. Maar je moet jezelf de vraag stellen of het niet te ver af is.

Met een NL Olympisch kampioen hardlopen heb ik hele discussies gehad over voorbereiding, spacing (pauzes in die aanloop), wel of geen concreet doel stellen, te vroeg of juist te laat pieken.

Het is namelijk supermoeilijk om je glansvorm 4 maanden vol te houden op dit niveau. Nu speel je in gedachten toe naar die datum.......

Is het een idee om een beetje creatief te zijn en al in de Kersttijd of begin januari een paar proef debuutoptredens te doen?

Tommy door de Who in sep 1969 was ook de zoveelste wereld première.

Een trucje voor je zanger is (voor de microfoon weg) alvast naar de juiste toon toezingen en, als ie m te pakken heeft, speels naar de mic toe te bewegen. Dan heeft hij stuur over zijn zang en hoeft ie niet in een keer de exact juiste toon te pakken. En het publiek ziet het aan voor 'hij kan niet wachten'. Wel is ie dan een klein beetje adem kwijt, maar het scheelt een hoop in het voorkomen van intimidatie. Het is hetzelfde als dat sommige mensen bijna blokkeren door een wit vel papier.

Jullie zullen er voor moeten zorgen dat je niet te vroeg piekt. Zorg er als het kan voor dat je dates hebt om in een paar kroegies lekker effe loos te gaan. Dat is ook een vorm van spacing. Opnemen, terug luisteren en aandacht hebben voor de goede dingen. Kortom, jij bent ook geen puber dus dit weet je gewoon. De keer erna ben je als band al beter.

Moet dat nog? Geloof er niks van. Weet je wat??? Aanstaande weekend al debuut. En laat de zaaleigenaar in maart maar in de waan.
Vriendelijke groet, Gus

Hoorde net Roberto Gianti. Kende de man en zijn muziek niet. Is dat de zangert? Tsjemug, wat een transformatie. Maar een sympatiek stuk muziek. Lieve liedjes, inderdaad.

mvgrGus

bass blom
22 november 2011, 12:00
we hebben nu covers, stuk of 16 en 2 of 3 eigen nummers. een dik uur dus, te weinig voor een 'echt' optreden nog..

we hebben net afgelopen zondag de eerste oefensessie gedaan met eigen werk. en dit, what's your name als warmup.
we hadden afgesproken voortaan 1 van de 4 keer per maand met eigen werk bezig te gaan maar het lijkt mij beter dat om te keren. dus 3 keer eigen werk en 1 keer covers.
want ik hoorde in oktober 2009 een bandje van echte pubers zeggen; ja en nu gaan we een nummer doen van onze set met eigen nummers.
bam, woest was ik, die kutpubers hebben een set met eigen nummers, dat wil ik ook!

die 24 maart is een grappig toeval, maar het kan zeker eerder gaan gebeuren.
gaat het ook, in jan- of februari maar dat is een besloten surprise party gebeuren voor iemand die 50 wordt.

opnemen doe ik elke week sinds half 2009, mede daardoor viel de vorige drummer hard door de mand.
ik dacht eerst, huh? is dat recordertje niet goed? het swingt voor geen meter, maar dat bleek de drummer te zijn, oei :D

ja, dat is de zanger.
roberto, hans heet hij, is zijn alter ego, voor ik er bij kwam heette de band ook de roberto gianti band.

Duhsjaak
22 november 2011, 17:10
Hi
Tsje wat een story zeg! Heerliijk! En zoveel verschillende dingen.

Genoeg materiaal maakt je minder kwetsbaar. Heel goed plan. Keep it up.

Vriendelijke groet, Gus