PDA

View Full Version : technisch probleem pickups wie kan me helpen.



knutselsmurf
20 november 2011, 16:21
Hoi,

vorige week heb ik op markplaats, pickups gekocht.
Die kwamen uit een fender 60 NOS custom shop strat.

Afgelopen vrijdag heb ik ze overgezet in mijn eigen strat.
Alles netjes gesoldeerd volgens american standard diagram.

Nu doet het volgend probleem zich voor.
De pickups doen het maar goed op 4 standen van de five way switch.
Dus:

Hals: Goed.
Hals +Middel: Goed.
Middel: Goed.
Middel + bridge: heel Slecht een staal op staal geluid zonder output.
Bridge: Goed.

Ik heb alles al nageken maar kan het probleem niet vinden.
Weet iemand van jullie raad.

Of is het misschien dat (ik weet niet of deze het had) bij sommig CS60 strats een 3 way switch zit en de notch posities sowieso niet goed werken?

jerome
20 november 2011, 17:15
Het lijkt erop dat dat het middelste en achterste element uit fase staan, dan krijg je een scherp en vaak geknepen geluid.
Ik zou eens proberen de zwarte en de witte draden van het achterste element om te draaien, ik bedoel dus te verwisselen...

knutselsmurf
20 november 2011, 17:25
Het lijkt erop dat dat het middelste en achterste element uit fase staan, dan krijg je een scherp en vaak geknepen geluid.
Ik zou eens proberen de zwarte en de witte draden van het achterste element om te draaien, ik bedoel dus te verwisselen...


Het is idd een scherp en geknepen geluid de spijker op z'n kop.
Je bedoel dus de + en min vewisselen van het achterste element?
Dus nu de witte draad naar aarde en de zwarte draad naar de five way switch? Het zit nu precies andersom.

Het middelste element heeft trouwens een gele en een zwarte draad i.p.v. een witte en een zwarte maar daar hoef ik dus niets mee te doen lijkt me.
Omdat ie perfecet samen werk met het halselement.

jerome
20 november 2011, 20:16
Het is idd een scherp en geknepen geluid de spijker op z'n kop.
Je bedoel dus de + en min vewisselen van het achterste element?
Dus nu de witte draad naar aarde en de zwarte draad naar de five way switch?
precies!


Het middelste element heeft trouwens een gele en een zwarte draad i.p.v. een witte en een zwarte maar daar hoef ik dus niets mee te doen lijkt me.
Omdat ie perfecet samen werk met het halselement.
Wat voor kleur draden heeft het halselement eigenlijk?

knutselsmurf
20 november 2011, 21:25
Het hals element is net als het brugelement met witte en zwarte draad (vintage cloth) middelpositie is dus geel met zwart ook vintage cloth


Het was echt een rare koop zal ik je zeggen.
het was een complete 60 pickguard.

En toen ik hem op mijn strat zette was alles verkeerd om.
dus met switch naar bridge kreeg ik het halselement en andersom.
tonecontrols werkten andersom.

Heb nog even de pickups doorgemeten ik dacht misschien zitten die ook wel andersom. het hals element gaf dus de meeste weerstand terwijl de bridge dit zou moeten hebben. dus volgens mij is dat ook verkeerd.

Dus heb de hele zooi maar uit elkaar gehaald en alles opnieuw in mijn eigen pickguard gesoldeerd.

Ga van de week even proberen met de draden om te wisselen
Wat een ellende ik koop ze volgende keer wel weer gewoon in de winkel

G.G.
20 november 2011, 21:35
Gele draad? Is dat niet dat bepaalde type brugelement van Fender (naam ff kwijt)?

Zou het kunnen dat je brug en midden hebt omgedraaid?

knutselsmurf
20 november 2011, 21:40
Gele draad? Is dat niet dat bepaalde type brugelement van Fender (naam ff kwijt)?

Zou het kunnen dat je brug en midden hebt omgedraaid?


Nee heb ik niet omgedraaid tenzij degene waar ik ze van gekocht heb dit gedaan heeft.

Hals en brug heb ik geprobeerd om te wisselen maar dit hielp niet.
dus weer gewoon terugezet zoals het zat.
Hoewel zoals ik zei de hals het meeste output heeft maar deze heeft de langste draad.

knutselsmurf
21 november 2011, 21:01
Nou ik ben eruit.

bridge pickup omdraaien gaf nog steeds een raar geluid.
Wel meer output maar klonk nog niet helemaal goed
Dus die weer teruggesoldeerd zoals het zat.

toen heb ik de plus en de min van de middel en de hals pickup omgedraaid en nu doen ze het perfect.

wel gek want eigenlijk is het precies hetzelfde als toen ik alleen de bridge omdraaide.

Maar ze doen het nu zoals het hoort:crazyhappy: dus harstikke bedankt.
dit had ik zelf niet geweten.

knutselsmurf
21 november 2011, 21:23
Alleen nog even het volgende ik vraag mij af of ik de bridge pickup met de hals moet omwisselen.
Omdat ik al zei dat ik ze doorgemeten had en nu dus de hals de meeste output heeft.
deze heeft wel de langste draad en er zit ook een rode markering op een blauwe markering op de bidge pickup.
maar normaal heeft de bridge toch de meeste output?

of zie ik het verkeerd?

knutselsmurf
22 november 2011, 10:22
Alleen nog even het volgende ik vraag mij af of ik de bridge pickup met de hals moet omwisselen.
Omdat ik al zei dat ik ze doorgemeten had en nu dus de hals de meeste output heeft.
deze heeft wel de langste draad en er zit ook een rode markering op een blauwe markering op de bidge pickup.
maar normaal heeft de bridge toch de meeste output?

of zie ik het verkeerd?

Niemand die dit weet:???:?

bass blom
22 november 2011, 10:27
wat is weten.. ik meen te weten dat een brugpup normaal gesproken meer output heeft omdat de snaren daar minder uitslag maken en dus minder 'in' die pup stoppen.
maar het is geen wet. als jij ze nu zo hebt zitten en het lekker vindt klinken dan zou je denken, laat het lekker zo.
of je wisselt ze om en ontdekt dan dat dat lekkerder is.
of niet. alles kan en mag, niets moet.

LemmyNL
22 november 2011, 11:11
Veel beroemde gitaristen doen eigenwijs iets anders met hun pups dan wat "hoort". Dus je hoeft enkel nog een hitje te scoren en je hebt ineens een lekker eigenwijze, maar karakteristieke setup:seriousf: