PDA

View Full Version : The Lo Lands | Devided (video)



The Lo Lands
19 november 2011, 19:43
http://www.youtube.com/watch?v=KbUz7stHUGA

Mijn eerste homevideo(clip) opgenomen in de muziekkamer op zolder van mijn huis. Zelf opnames gemaakt met een eenvoudige Canon IXUS 60 camera en bewerkt in Adobe Premiere Pro CS3. Nummer heb ik hier eerder gepost, maar ik wilde de video jullie niet voorbij laten gaan. Bij een volgend filmpje een betere HD camera, special effects in Adobe After Effects en misschien nog even werken aan mijn styling ;)

bass blom
19 november 2011, 22:47
ja lekker weer zoals altijd :cheerup:

Duhsjaak
21 november 2011, 04:45
Hi
Bij de Donald Duck heb je altijd een rubriekje dat heet: Zoek de tien verschillen.

Dat idee kwam helemaal terug bij je clip.

Klopt het dat het geluid al eens eerder langs is geweest en dat je er nu een leuk clipje bij hebt gemaakt? En klopt het dat je de camera m/v van Harald voor hebt gebruikt? Want die is ook vaak half onthoofd in beeld.

Klinkt waarschijnlijk als afzeiker, maar je moet me geloven als ik zeg dat het niet zo is: Ik vind het verfwerk (van de muren dus) top gedaan. Aparte kleur ook. Steekt je Orange mooi bij af.

Verder een net stukkie werk. Het equivalent van een pittig waiffie, maar dan anders.

Muziekje vond ik heerlijk en dat is het nog steeds. Ik ben benieuwd naar je je volgende avonturen.
Vriendelijke groet, Gus

The Lo Lands
21 november 2011, 08:56
Hi
Bij de Donald Duck heb je altijd een rubriekje dat heet: Zoek de tien verschillen.

Dat idee kwam helemaal terug bij je clip.

Klopt het dat het geluid al eens eerder langs is geweest en dat je er nu een leuk clipje bij hebt gemaakt? En klopt het dat je de camera m/v van Harald voor hebt gebruikt? Want die is ook van half onthoofd in beeld.

Klinkt waarschijnlijk als afzeiker, maar je moet me geloven als ik zeg dat het niet zo is: Ik vind het verfwerk (van de muren dus) top gedaan. Aparte kleur ook. Steekt je Orange mooi bij af.

Verder een net stukkie werk. Het equivalent van een pittig waiffie, maar dan anders.

Muziekje vond ik heerlijk en dat is het nog steeds. Ik ben benieuwd naar je je volgende avonturen.
Vriendelijke groet, Gus De Donald Duck wie had dat nou gedacht ;) En het klopt dat dit nummer eerder is gepost Gus in de vorm van een mp3 link. De video heb ik vorig weekend gemaakt zonder camerman/vrouw, dus ik heb gewoon zelf de camera ergens opgezet (versterker, grond, monitor e.d.), press record en spelen maar. Ik heb nog geen statief maar daar wordt aan gewerkt. Betere HD camera heb ik ook dus de volgende keer zal Milo Spielbergo er een groots drama van maken, of was dit ook al een drama :seriousf: Het was voor mij een leuke try-out en mijn eerste stapjes in videobewerking. De muur is mooi he, dat zegt iedereen die bij mij boven komt ;)

Bass en Gus in iedergeval weer dank voor jullie aandacht en altijd leuke reacties ;)

Harald
21 november 2011, 09:06
Leuk stukje. Door de gitaarsynthachtige sounds moet ik gelijk terugdenken aan I acvance masked van Fripp en Summers. Maar die zouden de powerchord breaks weer achterwege laten :)

En nee, Gus, is niet mijn cameraman. I didn't do it, I wasn't there ;)

The Lo Lands
21 november 2011, 09:27
Leuk stukje. Door de gitaarsynthachtige sounds moet ik gelijk terugdenken aan I acvance masked van Fripp en Summers. Maar die zouden de powerchord breaks weer achterwege laten :)

En nee, Gus, is niet mijn cameraman. I didn't do it, I wasn't there ;)Dankjewel Harald! Ik zit nu te luisteren naar I Advanced Masked en wat een goed nummer is dat zeg. Ik begrijp de associatie wel een beetje. Ik hou ook wel van dat experimentele en zwerige.

Voor mijn nummer heb ik een harmoniser gebruikt en met daar overheen de solo's in dezelfde toonladders krijg je van die volle en rijke harmoniën om het zo maar te noemen :p

Gus mag blij wezen dat er in iedergeval bij ons nog een stuk hoofd te zien valt. De meeste filmpjes die ik hier voorbij zie komen zijn vaak compleet zonder hoofd :seriousf:

Harald
21 november 2011, 09:55
Bedoelde trouwens gewoon de hele plaat, staan erg mooie dingen op.


http://www.youtube.com/watch?v=68-HFNC2Crg


http://www.youtube.com/watch?v=hbt50-kaQgI

Plaat is uit 1982. Geen idee of dat op cd nog te krijgen is. Heb het nog op vinyl. Vinyl mag dan initieel beter klinken, maar bij dit soort muziek gaat het tikken en kraken helaas snel overheersen.

The Lo Lands
21 november 2011, 14:26
Bedoelde trouwens gewoon de hele plaat, staan erg mooie dingen op. Plaat is uit 1982. Geen idee of dat op cd nog te krijgen is. Heb het nog op vinyl. Vinyl mag dan initieel beter klinken, maar bij dit soort muziek gaat het tikken en kraken helaas snel overheersen.Ik ben zelf al jaren een fanatiek platenverzamelaar dus ik hou deze in mijn achterhoofd en wie weet kom ik deze een keer tegen op een platenbeurs! Thanks!

Duhsjaak
21 november 2011, 14:36
Hi
@Harald
Wat een fantastisch associatie! Was ik zeker niet op gekomen, maar wel spijker op kop en dat gelul.

En hier - zeker in de eerste - goed te horen hoe Fripp bepaalde foutjes lekker laat zitten en die helemaal geen probleem vindt. Dat, terwijl hij toch de naam heeft een vreselijke perfectionist te zijn. Perfectionist op de totaal klank dan toch. De details boeien kennelijk minder.

Heel leuk. Juist met die Frippertronics heb ik hem naar de zaal zien lopen om te beoordelen of ie het geluid wel prettig vond. Doorgaans zijn dit soort maniakken niet om mee te leven. Nou hoeven wij dat ook niet, gelukkig, dus ik zeg: Leve de onaangepaste figuren. Die houden het levendig.

Lo'tje is daar dus één van. Goed gedaan jochie, je bent kennelijk ik goed gezelschap. Dat moet je toch iets zeggen.
Vriendelijke groet, Gus

Riky
21 november 2011, 15:22
klinkt erg lekker hoor!

Dribbel_
21 november 2011, 17:21
Nou ik heb me er aan gewaagd hoor, meer dan 1,5 minuut instrumentaal :seriousf:

Maar ik ben er doorheen gekomen en dat zelfs zonder dat ik moeite moest doen dus je zit op het goeie spoor wat mij betreft :sssh:

Enige puntje wat betreft de aanmerkingen is dat het gitaar geluid wat mij betreft wel wat meer ballen mag hebben.

The Lo Lands
21 november 2011, 20:42
@ Riky: dankjewel voor het luisteren en tof dat je het lekker vind klinken!

@ Dribbel: je wordt aardig op de proef gesteld begrijp ik :crazyhappy: Jij ook dank voor je reactie!! En wat betreft de ballen begrijp ik wel wat je bedoeld. Opnemen, afmixen en masteren blijft nog steeds een uitdaging en leerproces. Voor mij een simpele kwestie van doen en aldoende leer ik. En achteraf heb ook ik altijd wel wat aan te merken op mijn opnames! Wie niet ;)

Dribbel_
21 november 2011, 22:43
Ja ik zit in precies hetzelfde schuitje. Ben nu bezig met de eerste opnames voor m'n band. Maar dat opnemen/mixen/masteren blijft een vak apart. Heb nu alles erop staan voor 2 nummers alleen nog de zang zaterdag en hopelijk tegen die tijd weer wat posten.

Ace 1.15.19
21 november 2011, 23:25
Net toen ik dacht 'dit is mij te synth-achtig' kwam ik op 1:08. Gaaf stuk is dat zeg!

The Lo Lands
22 november 2011, 20:06
@ Dribbel: ik ben benieuwd naar je nieuwe opnames!!

@ Ace: Vaak is geduld een schone zaak ;) Lekker stukje rock is dat he. Dat ik het had bedacht en opgenomen werdt ik er ook wel even waus van!