PDA

View Full Version : Raar volumeverschil Amp en Overdr./Dist. -pedaal



Guitarplayer11
19 november 2011, 19:13
Hee!

Ik heb nu al een tijd een fender hotrod deluxe.
Ben hier over het algemeen heel tevreden over, echt de sound die ik zocht.
Alleen nu sinds kort lijkt er iets raars aan mijn setup:
Normaal gesproken wanneer ik repeteer of een gig heb en de drive en level van mijn Boss-OD3 recht omhoog (op 12 uur) heb staan, staat het overdrive-volume gelijk met het cleane-volume. Alleen sinds kort moet ik de level en drive potmeter een stuk terugdraaien om het gelijke volume op clean te krijgen. Op ongeveer 9 uur nu, dus 1/4 ipv 1/2.

Mijn Pedalbord is als volgt van in -> out:

Morley Mark Tremonti Wah
Boss OD-3 (overdrive)
Radial Plexitube (distortion)
Korg Pitchblack Tuner
ISP Decimator (Noisegate)
Boss DD-6 Delay

Deze zitten gewoon tussen mijn gitaar en amp in.
Vind het zelf nogal een vreemd probleem :/
Ik heb trouwens hetzelfde probleem met de Radial Plexitube, de volume moet ik hiervan ook terugdraaien om hetzelfde volume als het clean te krijgen.

Weet iemand toevallig waar dit aan zou kunnen liggen?
Het is namelijk vreselijk irritant om alles goed in te stellen nu.
Alvast bedankt voor de moeite en als er nog meer info nodig is dan hoor ik het graag!

Mvg, Collin

Fiendish
20 november 2011, 15:25
Is je amp niet gewoon een stuk zachter geworden ?

Einzeln
20 november 2011, 15:58
IS dat zomaar ineens ontstaan? Of doe je wat anders. Hoe luider ik speel op mijn vox hoe meer ik mijn pedalen naar beneden moet bijstellen. Heeft denk ik met de headroom te maken. JE schrijft trouwens probleem maar het is toch geen probleem?

Guitarplayer11
20 november 2011, 16:49
Het kan zijn dat de versterker iets zachter is geworden, maar dit verschil zal niet heel groot zijn. Geloof wel dat ik nu het volume van de versterker ietsje hoger zet dan eerst. Maar is inderdaad ineens gebeurt, leek wel van de een op andere dag. De versterker gaat wel nog hard genoeg, wat je ook van een buizenversterker verwacht.

Merkte ook dat ik een microfonische buis had in het pre-amp gedeelte. Deze heb ik vervangen door een nieuwe maar deze leek ook microfonisch zodra ik hem in de pre-amp plaatste. Zal denk ik wel normaal zijn dat ze daar microfonisch zijn, phase inverter tube hebben dat toch wel eens of niet?

Heb ook in de plaatselijke winkel een andere Boss-OD3 geprobeerd, maar daar was bleef het probleem ook nog gewoon. Gewoon enkel de Boss zonder ander pedaal erbij. Ja ik vind het zelf wel een probleem, vooral omdat ik niet gemakkelijk meer een stevige overdrive kan krijgen doordat het volume met pedaal aan dan een stuk harder staat dan als het pedaal uit staat (dus clean).

Misschien mogelijk dat er een ander buisje stuk is?

Einzeln
20 november 2011, 21:09
Het kan zijn dat de versterker iets zachter is geworden, maar dit verschil zal niet heel groot zijn. Geloof wel dat ik nu het volume van de versterker ietsje hoger zet dan eerst. Maar is inderdaad ineens gebeurt, leek wel van de een op andere dag. De versterker gaat wel nog hard genoeg, wat je ook van een buizenversterker verwacht.

Merkte ook dat ik een microfonische buis had in het pre-amp gedeelte. Deze heb ik vervangen door een nieuwe maar deze leek ook microfonisch zodra ik hem in de pre-amp plaatste. Zal denk ik wel normaal zijn dat ze daar microfonisch zijn, phase inverter tube hebben dat toch wel eens of niet?

Heb ook in de plaatselijke winkel een andere Boss-OD3 geprobeerd, maar daar was bleef het probleem ook nog gewoon. Gewoon enkel de Boss zonder ander pedaal erbij. Ja ik vind het zelf wel een probleem, vooral omdat ik niet gemakkelijk meer een stevige overdrive kan krijgen doordat het volume met pedaal aan dan een stuk harder staat dan als het pedaal uit staat (dus clean).

Misschien mogelijk dat er een ander buisje stuk is?

Bekijk ook even de voeding van je pedalen.

Guitarplayer11
21 november 2011, 11:56
Ja ze lijken wel gewoon allemaal genoeg voeding te krijgen,
polariteiten kloppen ook gewoon. Gebruik 1 one spot, 1 9V adapter en 1 15V adapter voor de Radial.

Even een filmpje voor verduidelijking:
http://www.youtube.com/watch?v=vllNbBKJSes

Deze gast heeft zowel drive als level rond het midden staan en volume van clean en overdrive is ongeveer gelijk.
Zo had ik het dus eerder ook, maar nu gaat ie dan minstens 2x zo hard. Nu moet ik beide knoppen op 1/4 draaien om het volumeniveau gelijk te krijgen dus. Heeul vreemd. Zal eens proberen op een andere hotrod, dan kom ik er in ieder geval achter of het aan mijn pedalen of aan de amp ligt.

Guitarplayer11
21 november 2011, 15:22
Ben er achter gekomen dat het heel erg veel uitmaakt welk type gitaar je speelt. Normaal speelde ik met een epiphone les paul ultra met seymour duncans en sinds kort speel ik op een squier '60 tele.
Wanneer ik op de epiphone speel moet ik het volume weer wat omhoog draaien van mijn boss.
Dus denk dat het gewoon komt omdat ik van gitaar geswitched ben, maar had zelf eerlijk gezegt niet durven denken dat het hieraan lag.
Best dom haha