PDA

View Full Version : Waar beginnen?



LGK
19 november 2011, 18:17
Hallo allemaal! Ik zat al een tijdje te denken om een akoestische gitaar te gaan bouwen. Met mooi massief hout enzo, want als je der zo een moet kopen dan ben je heel veel geld kwijt! En als je hem zelf zou bouwen dan ben je alleen maar geld kwijt voor hout enzo, maakt niet uit of je er nu 1 maand over doet of 1 jaar bv. En me vader is timmerman duss ik heb ook genoeg gereedschap om mee te werken! Maar nu heb ik hout gekocht maar waar moet ik beginnen?! Het model wat ik wil is bv een Martin 000-42 (in die richting) http://www.martinguitar.com/guitars/choosing/guitars.php?p=m&m=000-42

Dus mischien kunnen jullie me helpen!

Alvast bedankt Grz

Rizz
19 november 2011, 18:35
Moedige beslissing! Mag ik vragen wat voor hout je gekocht hebt?

Waar beginnen? Koop 's een boek.. Bijvoorbeeld het boek van Jonathan Kinkead (http://www.bol.com/nl/p/engelse-boeken/build-your-own-acoustic-guitar/1001004002197119/index.html) Daar zit een tekening bij van een OM, ongeveer dat wat je wilt bouwen, plus stap voor stap het proces omschreven...

Succes!

LGK
19 november 2011, 18:52
haha ehh, nou ik heb het er een beetje verkeerd ingezet want een vriend heeft hout voor me meegenomen, boven blad ik sparre. een ebbe toets en hij heeft hout meegenomen voor een hals, zij en achterkant. maar hij wist niet meer wat het was. wel allemaal licht hout dus het word wel een aparte gitaar, maar dat is juist wel leuk, heeft niemand!

En bedankt voor dat adress!

Rizz
19 november 2011, 18:54
Ik zie nu pas dat je in strijen woont! Weet je dat er iemand in strijen woont die cusussen geeft?
Ben er vandaag nog geweest... :D

LGK
19 november 2011, 19:01
Ow Leuk zeg! Hoe heet ie? Want me pa kent wel een paar mensen hier in strijen die gitaren bouwen. En strijen is niet zoo groot duss mischien kennen wij hem wel ;)

Rizz
19 november 2011, 19:04
Ramon Riemersma..

LGK
19 november 2011, 19:09
Hahaha ja, die kent me pa. Woont zeker op een dijk? Want tegen oven hem woont de medenwerker van me vader! hahah grappig zeg, nou ik zal wel is langs gaan!