PDA

View Full Version : fender bassman: waar te testen?



FrankieGntb
18 november 2011, 19:50
Ben op zoek naar een vintage fender bassman.

nou zie ik er op maktplaats geregeld een aantal voorbij komen,

heb alleen nog nooit zelf op een fender bassman gespeeld.

kan iemand mij vertellen waar ik zo'n amp uitvoerig kan testen, liefst in omgeving eindhoven?

jacky
18 november 2011, 20:01
Welke bassman?
2 hole uit begin 50 ?
4 x10 uit halverwege 50
4x10 uit eind vijftig
blonde bassman met 2 x 12 cabinet begin zestig
zwarte bassman met 2 x12 cabinet halverwege zestig

of of of of

FrankieGntb
18 november 2011, 22:25
Liefst iets uit de jaren 60.

Heb mijn oog laten vallen op een fender bassman 50 uit 69 met een 2x15 cab.

bass blom
18 november 2011, 22:40
zo een, begin 70, ben ik toevallig net aan het checken voor de bassist van mijn bandje.
klinkt lekker.
al zou ik meer hoog uit de kast willen horen.

FrankieGntb
18 november 2011, 23:08
ok, maar nogmaals, waar kan ik zo'n apparaat beluisteren???

LemmyNL
19 november 2011, 09:49
zo een, begin 70, ben ik toevallig net aan het checken voor de bassist van mijn bandje.
klinkt lekker.
al zou ik meer hoog uit de kast willen horen.

Ja nu weten we het wel!:stop:

:seriousf:

bass blom
19 november 2011, 09:52
Ja nu weten we het wel!:stop:

:seriousf:

nou zeg :chicken:

LemmyNL
19 november 2011, 10:09
gewoon fiksen dat ding ;)

Ik heb ter vergelijk een 100w silverface met plenty hoog.... heb je niks aan zeker?
-niet wetende hoeveel continenten verder jij je bevindt
-je koopt er niks voor
-om nog maar even verder te threadjacken:sssh:

Fireburst
19 november 2011, 14:48
ok, maar nogmaals, waar kan ik zo'n apparaat beluisteren???

Bij de verkoper van zo'n apparaat. Die zullen er niet héél veel zijn, dus je zal er wat moeite voor moeten doen.

Eko
20 november 2011, 15:24
Vraag is eigenlijk eerst : waar wil je hem voor gebruiken? Het maakt nogal wat uit of je er met een Gretsch op wilt spelen of een Tele. De 15inches geven bakken warm laag , maar reageren langamer.
Ik heb al eens naar een 69 Bassman gekeken en vond hem te weinig hoog leveren voor een echt mooi geluid.
Een 2 x 12 geeft een heel ander geluidsbeeld.

Pepe
20 november 2011, 15:49
Volgens mij is dat precies de reden om te testen, om te kijken of het werkt voor hem.

Maar je wil een vintage ding testen om hem ergens anders te kopen? Ben ik nou de enige die dat om meerdere redenen heel raar vindt?

barno
20 november 2011, 16:07
bovendien zit er best wel wat verschil op per exemplaar, zeker bij die oudere bassman tops.

FrankieGntb
20 november 2011, 19:46
Zit nog nergens aan vast. Wil best een amp kopen waar ik hem test. Mits alles naar wens is. Incl de prijs. Verder is idd de reden om te testen, om eens te horen wat ik wil. Veel warm laag klinkt me als muziek in de oren! Maar blijkbaar is er in nederland dus geen enkele winkel/reparateur die er een heeft staan dus.

bass blom
20 november 2011, 20:35
nouja ik heb er een staan, tering eind rijden maar je mag hem best komen proberen.
ik ga die schakelaartjes vervangen die knallen en de caps die zijn 40+ jaar oud mag wel een keer.
en zeer waarschijnlijk gaat ie dan in de verkoop.
de bassist heeft vanmiddag, dat geloof je niet, voor het eerst sinds 1980 of 81 toen hij het ding kocht de bas in de normal input gedaan :seriousf:
dat beviel hem al beter maar het ding blijft teveel scheuren voor bas dus hij gaat shoppen naar iets moderns.

bass blom
21 november 2011, 09:19
en in zie net op marktplaats een 100 :p

http://link.marktplaats.nl/504919673

LemmyNL
21 november 2011, 09:39
nouja ik heb er een staan, tering eind rijden maar je mag hem best komen proberen.
ik ga die schakelaartjes vervangen die knallen en de caps die zijn 40+ jaar oud mag wel een keer.
en zeer waarschijnlijk gaat ie dan in de verkoop.
de bassist heeft vanmiddag, dat geloof je niet, voor het eerst sinds 1980 of 81 toen hij het ding kocht de bas in de normal input gedaan :seriousf:
dat beviel hem al beter maar het ding blijft teveel scheuren voor bas dus hij gaat shoppen naar iets moderns.

best bizar... maar moet ie zelf weten!

die 100 is gruwelijk! Ik zou het zo doen, als ik niet... maargoed.

En dan te bedenken dat ik 'm toen kocht met een 1x18" cabinet erbij en daar nog tijden naar tevredenheid mee heb gespeeld. Heb pas veel later een tweede 1x14" dingetje erbij (afgekeurde peavey met het versterkerdeel eruit gerost:hide:) voor het hoog... en dat is nu de enige die ik nog meeneem voor kleine gigs. Toch jammer, het echte geluid komt toch uit de volle setup. Maar dat is dan ook echt fapvoer!

bass blom
21 november 2011, 10:11
we hebben nogal een harde drummer dus die 50 sloft het nauwelijks bij.
maar wellicht als het ding weer ok is blijft ie wel, afwachten.

bass blom
22 november 2011, 15:09
http://link.marktplaats.nl/498861370

410 combo

Dreverhaven
23 november 2011, 13:19
en in zie net op marktplaats een 100 :p

http://link.marktplaats.nl/504919673

Hehe, wat een achterlijke prijs. 850 lijkt me beter, 900 max. Met die kasten moet je ook uitkijken, die zijn vaak zo krokant als de neten. Maar als je er eentje hebt die nog een beetje in z'n voegen zit dan klinkt het erg lekker. Tenminste, als het je smaak is.

Buzzel
24 november 2011, 12:41
Je mag die van mij best testen hoor, moet je een keertje langskomen. Heb een bassman 100 silverface met een blackface mod. Tevens nieuwe caps. Nog steeds een pokke eind rijden, maar wel 200k minder dan naar friesland :)

LemmyNL
24 november 2011, 21:15
ik woon ook niet in de buurt, maar zelfde idee. koffie heb ik altijd wel ergens in huis.