PDA

View Full Version : Maken rear input JMP-1 (nu een probleem... oops) HELP



mkootstra
18 november 2011, 17:15
Hallo,

Ik wil een rear input hebben in mijn JMP-1 (ivm draadloos systeem)... Ik heb het volgende gedaan. Ik had 2 opties, of een extra stekkerbus maken of een stekkerbus gebruiken van de speaker emulation.... (die gebruik ik toch niet)

Ik heb dus de speaker emulation L output gebruikt... De socket losgesoldeerd en de polen van de frontinput doorgelust naar de rearsocket... Mooi afgewerkt en klaar.... Maar toen... :???::???:

Geen gitaargeluid maar wel een harde piep wanneer er een jack in één van beide of beide inputs gestoken een niets wanneer er geen jack in zit (piep[ was het hardst bij OD2, zachtst bij CL1)... Ik heb nu de rearinput weer losgehaald en nu heb ik geen piep meer maar ook geen gitaargeluid....

Waar zit nu het probleem... Ik hoop dat iemand mij kan helpen, ik wil de JMP-1 graag volgende week gebruiken (ipv de GP-100). Het was echt netjes gesoldeerd. Ik hoop niet dat de JMP-1 is afgeschreven....

Gr. Mark

Dirk_Hendrik
18 november 2011, 17:23
Blijkbaar is los toch niet helemaal los en komt er signaal van die emulated out terug je input in. Elektrische feedback dus.

mkootstra
18 november 2011, 17:41
Blijkbaar is los toch niet helemaal los en komt er signaal van die emulated out terug je input in. Elektrische feedback dus.

De JMP kan toch wel functioneren zonder emulated output bus? Dus geen socket gesoldeerd op de printplaat Zover ben ik nu weer. Eigenlijk weer terug bij af alleen de emulated socket niet terug geplaats (dat is wat nauwkeuriger solderen) Ik zal de printplaat nog een bekijken want de socket heeft 4 soldeerpunten en er zijn er twee verbonden (maar volgens mij alleen voor stevige montage) Ander lus ik de socket ook gewoon door...

Maar het idee van een doorgeluste input zou toch kunnen werken?

Dirk_Hendrik
18 november 2011, 17:49
Maar het idee van een doorgeluste input zou toch kunnen werken?

Zie niet in waarom niet. Da's gewoon 2 jacks parallel. No prob.

Maar je verkaal suggereert dat er klaarblijkelijk toch nog iets contact maakt met je rear-misbruikte bus en je hem dus blijkbaar niet geheel van het uitganggcircuit van die emulated bus hebt geisoleerd.

mkootstra
18 november 2011, 19:19
wet van murphy...... gelukkig... kabel tussen input en gitaar defect (deed het gisteren nog) Het was nu een brom en geen piep...

Zonder emulatet socketbus en rear input socketbus heb ik weer geluid (wel heel veel ruis doordat er een halogeenlamp bij staan en ik ff geen randaarde heb hier :D)

Straks nog maar een de rear input er aan solderen en kijken wat er dan gebeurt....

guitarnijboer
18 november 2011, 20:24
Zie niet in waarom niet. Da's gewoon 2 jacks parallel. No prob.

Maar je verkaal suggereert dat er klaarblijkelijk toch nog iets contact maakt met je rear-misbruikte bus en je hem dus blijkbaar niet geheel van het uitganggcircuit van die emulated bus hebt geisoleerd.

Gewoon alleen parallel lijkt me niet gaan werken. Ik ken het ontwerp niet maar de schakel contacten van input naar ground zul je in serie moeten zetten denk ik. Bij alleen parallel aansluiten wordt je signaal bij het aansluiten van de rear input keurig naar massa kortgesloten.

mkootstra
18 november 2011, 21:10
Gewoon alleen parallel lijkt me niet gaan werken. Ik ken het ontwerp niet maar de schakel contacten van input naar ground zul je in serie moeten zetten denk ik. Bij alleen parallel aansluiten wordt je signaal bij het aansluiten van de rear input keurig naar massa kortgesloten.

Daar heb ik nu ook gezien... bij de front input zitten heeft de socket ook vier aansluitpunten aan de printplaat waarvan er 3 naar ground gaan en de de ene aan de bovenzijde van de socket doorgeschakeld is naar de ground.... tenzij er een jack in zit...

Heeft deze doorschakeling nut? Ander kan ik dit circuit in de front input beter onderbreken, dit is vrij eenvoudig te doen...

IN serie zetten is bij deze uitvoering haast onmogelijk omdat er een groot massavlak onder de input zit... Maar ik snap wat je bedoeld... Als er geen enkel jack in zit blijf het schakelcontact doorlussen naar de massa (zoals het bedoeld is)... De voorinput ga ik trouwens niet meer gebruiken... (de input van het rack gaat via de GP-100 (de JMP-1 zit in de loop van de GP-100)

Ik kan wel een massadraad leggen naar de rearinput en de massa van de frontinput onderbreken... maar omdat het in een rack zit zit er altijd een plug in

Dus doorlussen naar massa bij geen gebruik is overbodig.... bedankt voor de reacties...

mkootstra
18 november 2011, 22:19
Het nu duidelijk... de piep begint als ik de socket op de plek breng van de speaker emulated output...Dus iets anders verzinnen....

Een betere afscherming kan misschien helen...

guitarnijboer
18 november 2011, 22:33
Ik zou geloof ik gewoon zo'n 19" metalen plaatje van 1 HE halen en daar een jack - chassisdeel op schroeven. Gitaar kabeltje er aan solderen en in de zender steken. Aan de voorkant kun je dan een kort stukje gitaarkabel gebruiken met twee haakse pluggen om de input van je JMP1 met je output van de zender op je 19" plaatje te verbinden.

Op het 19" plaatje kun je ook meteen de aansluitingen voor de speaker en netstroom maken. Hoef je nooit meer bij de achterkant en kun je je rek ook gewoon rechtop op de grond zetten.

't is maar een idee...

flo123
18 november 2011, 22:58
Iemand in "Rack Gear" had zijn preamp met 3 bouten vastgemaakt i.p.v. 4.
Hij stak van achter naar voren een jacksnoer door het ene open gat heen zodat hij gewoon de ingang aan de voorkant kon gebruiken via de achterkant.
Eenvoudige werkzame oplossing vond ik.

mkootstra
20 november 2011, 22:55
Het is gelukt... Een stukje tape voorkomt het contact maken met de massa wanneer er geen plug in de front input zit. Ik heb een gaatje in de zijkant geboord en ga direct naar buiten met een afgeschermde signaalkabel en het is nu perfect (precies zo ik het hebben wil)

En met de GP-100 want dat s toch wel een geweldig apparaatje... (alleen de preamp vond ik minder vandaar dat de JMP-1 nu in de loop zit en precies doet wat ik wil....

Morgen ff proberen om in de 2e send-return de Boss Metalzone II te zetten en dan over het clean 1 kanaal van de JMP-1. Dan is het beide buizen met overdrive.... ben benieuwd..

bedankt iig voor de reactie want dat heeft toch echt geholpen om tot een oplossing te komen.

gr. Mark