PDA

View Full Version : Upgraden of nieuwe kopen?



707dude707
18 november 2011, 12:05
Ik zit met een dilemma mijn Londen City (plus minus jaartje oud)
het ding heeft wat kuren. Zoals laatst had ik de tremolo arm erin gedraaid blijkt dat het schroefdraad naar de knoppen is nu krijg ik hem er niet fatsoenlijk uit.
Een half jaar terug zelfde verhaal met de jackinput ook schroefdraad stuk, Daar heb ik voor een paar euro een nieuwe in gesoldeerd.
Als ik een beetje tremolo gebruik ontstemt het instrument snel.
En volgens mij heeft de topkam ook zen beste tijd gehad als ik aan het stemmen ben hoor je vaak klik en kraak. Het klinkt misschien niet zo intelligent allemaal, maar ik speel ook nog geen jaar en ik leer graag. Iemand tips of advies? Is het de moeite en het geld waard om deze gitaar te upgraden?
Of moet ik toch maar eens op zoek naar een Mexicaanse strat?
De LC speelt wel lekker en klinkt niet gek naar mijn idee maar echt betrouwbaar is het ding niet.

HaroldA
18 november 2011, 12:08
Gewoon ff bij een goede gitaardude af laten stellen. En die vind je niet in een winkel!!!

Mag ik vragen waar je woont?

Hendriks
18 november 2011, 12:13
Met een mex strat zal je er niet veel op vooruit gaan , dus even bij iemand langs om hem te laten nakijken , ander topkammetje erin van €5 en de grootste problemen zijn opgelost .

707dude707
18 november 2011, 12:40
Gewoon ff bij een goede gitaardude af laten stellen. En die vind je niet in een winkel!!!

Mag ik vragen waar je woont?

Ik kom zelf uit Wezep dichtbij Zwolle

Maleco
18 november 2011, 12:45
Op die kleinere dingen als topkam, tuners e.d. wordt altijd veel bezuinigd bij goedkopere modellen.
Het belangrijkste vind ik dat het hout mooi klinkt.
Als je er dan een paar tientjes in steekt voor een goede graphtech topkam (werkt goed tegen ontstemmen), een paar goede potmeters e.d. dan heb je voor weinig geld en een beetje moeite altijd hele leuke gitaren.

HaroldA
18 november 2011, 13:24
Als je er dan een paar tientjes in steekt voor een goede graphtech topkam (werkt goed tegen ontstemmen), een paar goede potmeters e.d. dan heb je voor weinig geld en een beetje moeite altijd hele leuke gitaren.

Gewoon goed in laten vijlen is al voldoende.

Helaas ken ik geen gitaartechs in/rond Zwolle.

707dude707
27 november 2011, 12:36
Oke bedankt voor jullie reacties. ik ben zelf een week ziek geweest dus vandaar de late reply. kan ik weer even over nadenken. andere potmeters is ook geen slecht idee deze kraken zo nu en dan. nogmaals bedankt voor jullie hulp!

robert-gitarist
27 november 2011, 12:58
Ik kom zelf uit Wezep dichtbij Zwolle

Ga langs Big One in Zwolle (zit tegenwoordig in het centrum). Daar werkt o.a. Klaas. Toffe gozer die heel veel reparaties doet en prima afsteld.

frekie
27 november 2011, 13:01
Ik heb een LC tele en idd na pakweg 2 jaar begint de plugingang wat te kraken en de volumepot ook. Maar ik heb er wel 25 optredens mee gedaan en zou er zo weer mee het podium opgaan. Ik ben hardstikke oud en al 30 jaar bezig met deze ellende.

Kortom de LC is een mooie basis om up te graden. Jammer van dat schroefdraad. Gratis tip: likje kogellagervet op het schroefdraad vd pook voordat je hem het tremoloblok in draait. Nieuwe tremolo tip: Wilkinson Vintage. Verder zijn kleine dingen als topkam, plugingang, pots zo te vervangen en niet duur.

De LC elementen zijn mi niet slecht maar ze hebben wat weinig output. 2dehands op Mp zijn genoeg alternatieven te krijgen, SD enz. GFS, betaalbaar en leuk.


Mechanieken: Gotoh.

wireman
28 november 2011, 14:38
Wat zou je nieuw willen kopen dan :???:

In deze prijsklasse is LC wel een van de betere opties volgens velen.. Slimste is om te upgraden in deze prijsklasse.. Als je toe ben aan wat anders.. misschien beters tja.. Dan ga je wel een stap omhoog.. maar dat zal dan ook een deuk in de portomonee opleveren. Dan NOG zou ik de LC lekker als backup houden.