PDA

View Full Version : Les Paul aan het verkopen. Twijfels



Kingfisher
17 november 2011, 21:00
Ik heb mijn Les Paul te koop gezet. Reden: de centjes zouden handig in huis komen om een Eleven rack te kopen, en in all honesty: het klikte niet.

Ik vind het een fantastisch mooi object, en klere wat is ze luid. Maar qua klank vind ik ze te beperkt (te modderig ivgl met mijn strat en PRS), de PRS kan net zo goed en beter wat de LP kan, en ik krijg er geen mooi geluid uit. En ze weegt 4.5kg. Dus, tussen de strat, de PRS, de Martin, de squier en de gibsun kom ik er gewoon niet aan toe om er op te spelen.

Ligt het aan mij? Zou ze met andere pups me wel meer smaken? Ligt het aan de versterker (Mesa Boogie 5:50)

Pas op, ik denk wel dat iemand anders ze wel fijn klinken zal vinden, het is echt gewoon mijn smaak niet. Dus denk ik dan, misschien is iemand anders er gelukkig mee, want zo'n mooie gitaar verdient om bespeeld te worden.

Het probleem is dat ik sinds ik het ding online heb gezet, ik het ene bod na het andere krijg. Vraag ik te weinig? Ben ik iets zeldzaams aan het wegdoen? Twijfelstwijfelstwijfels.

bass blom
17 november 2011, 21:06
een gibsun verkopen voor 1500 :crazyhappy:
doe je goed :D

sjoerd5
17 november 2011, 21:12
We weten na je verhaal nog steeds niet om wat voor LP het gaat...

Brewskie
17 november 2011, 21:16
We weten na je verhaal nog steeds niet om wat voor LP het gaat...

Dat staat toch in zijn sig ? Een Gibby Standard uit '94.

Kingfisher
17 november 2011, 21:17
Als de mods het mij vergeven: zie sig. Gibson Les Paul Standard uit 1994 (100-jarig bestaan Gibson), wine red, silver hardware. 4.5 kg

Kingfisher
17 november 2011, 21:18
een gibsun verkopen voor 1500 :crazyhappy:
doe je goed :D

De Gibsun verkoop ik niet, da's voor een projectje: die wordt in stukken gezaagd en als kunst tegen de studio muur gehangen. Beetje zoals de koe van Damien Hurst.

Agent_Smith
17 november 2011, 21:34
Als je het ene bod na het andere krijgt kun je hem toch verkopen? 1500 is een heel normale (niet eens schokkend laag) prijs. De kleur moet je van houden (not for me) en verder is het niks zeldzaams. Een hele normale Gibson Les Paul Std. Niks meer niks minder.

Wat klank betreft: ja een LP heeft een andere klank dan een Strat. Daarom zijn er ook verschillende gitaren. Als je ongeveer dezelfde klank wilt zul je ook aan de versterker moeten draaien. Als je zo omplugt, ja dan klinkt een strat anders dan met LP-settings en andersom. Als je prs alles kan maar dan beter dan je LP (wat ik betwijfel, want ik ben nog nooit een prs met karakter tegengekomen, maar dat zal smaak zijn) dan ruim je je Gibson toch gewoon op?

Fireburst
17 november 2011, 21:47
Ik heb mijn Les Paul te koop gezet. Reden: de centjes zouden handig in huis komen om een Eleven rack te kopen, en in all honesty: het klikte niet.

Qua klank : pup wissel en terug happy bunny ?
Qua feel : verkopen. Als een neckprofiel of zelfs de scale je niet ligt ga je nooit 'lekker' spelen en blijft het vechten.

bass blom
17 november 2011, 22:18
De Gibsun verkoop ik niet, da's voor een projectje: die wordt in stukken gezaagd en als kunst tegen de studio muur gehangen. Beetje zoals de koe van Damien Hurst.

als we daar maar een HNGD van krijgen :seriousf:

Oranjeaap
17 november 2011, 22:22
1600 euro zou ik voor een standard niet betalen. Dus je prijs is zeker niet te laag.

Het mooie van Les Pauls is: ze komen in alle kleuren en gewichten en noem maar op. Als je er echt geen klik mee hebt, kun je altijd op zoek gaan naar een andere. Er kan echt veel verschil tussen zitten dus kijk eens rond en laat je neit gelijk uit het Gibson-veld slaan

Mitch
18 november 2011, 20:02
Pickups zou ik alleen wisselen als de akoestische klank van de gitaar én de bespeelbaarheid je wél aanstaan. Anders heeft het geen zin en moet je 'm gewoon verkopen. Er zijn wel meer Les Pauls op deze wereld.
Moet ik er wel bij zeggen dat ik de standaard humbuckers van Gibson weinig soeps vind tenzij je alleen wil crunchen op een Marshall. Maar dan nog, als je vindt dat je PRS beter doet wat je LP kan, dan heb je waarschijnlijk geen goeie LP.