PDA

View Full Version : keuze



paperweight
30 mei 2003, 21:18
Hallo, ik ben een beginned gitarist...
en had dan ook graag jullie advies eens gehad...
voor wat moet ik kiezen?

Electric stratocaster by JIM HARLEY
Stagg Classic Standard "L" electric guitar
Model : Fender Stratocaster Merk : Amuse

het liefst vanal zou ik deze laatste willen hebben omdat hij namelijk het goedkoopst is 60 euro... maar ik vind over geen van de drie informatie op internet..

graag raad

Pieter

P.S: als jullie weten waar ik deze gitaren kan bekijken op internet mag je het ook zeggen...

Aspa123
30 mei 2003, 21:33
Hmm ben niet echt bekend met bovenstaande gitaren maar klinken behoorlijk cheapo. Als je van plan bent langere tijd gitaar te spelen dan raad ik je een beginners-gitaar van degelijke kwaliteit aan die je later als (als je ooit van plan bent om echt een hele goede gitaar te kopen) als back-up kan gebruiken.

Wilson
30 mei 2003, 21:39
ik raad je ook aan nog even door te sparen. Die amuse is echt het allerlaagste wat er is, een broertje van een vriend van mij heeft ook een amuse gitaar, en het is niet veel soeps. maarja veel kan je ook niet verwachten voor 60 euro

als ik jou was zou ik even doorsparen en in ieder geval een squier nemen, bij voorkeur een standard (niet bullet of affinity) dan betaal je waarschijnlijk rond de 200 euro, en heb je toch iets wat lijkt op een stratje. Ik raad je echter aan om nog even iets langer door te sparen voor een mexico fender, zitten meestasl rond de 400/500 euro, en dan heb je al heel behoorijke kwaliteit. Een epiphone is dan ook een optie, als je een wat zwaarder geluid wilt.

Mijn advies is dus: koop geen amuse en spaar nog even door voor een echte gitaar. Anders zit je na 3 maanden met een gitaar waar veel wanklanken uitkomen, en dat is niet bevorderlijk voor je motivatie

Dirk_Hendrik
30 mei 2003, 21:44
Daarnaast blijf ik vanmening dat goedkope gitaren een slechte investering zijn:
Op het moment dat gitaar niet jouw ding blijft krijg je voor de door jou genoemde instrumenten geen reet terug. Niemand die ze wil hebben.
De door jou genoemde instrumenten zij van een zulke lage kwaliteit dat het al snel je lol in het spelen kan gaan bederven.

Daarom: Lees je suf aan de topics op dit forum en wordt wijzer in de wereld van gitaren,
Heb geduld en houd je geld vast en koop ineens iets echt moois van marktplaats.nl of gitaarmarkt.nl. Tweeehands is in veel gevallen echt beter.

Wilson
30 mei 2003, 21:44
ook het feit dat je ze niet kan vinden op internet is geen goed teken, eigenlijk alle gerenomeerde merken hebben wel een homepage...

welke winkel ben je geweest dan?

want zon amuse is bijna het niveau speelgoedgitaar

Deliverance
30 mei 2003, 22:24
een epiphone zou ik toch niet kopen als beginners gitaar in feite.kost ook al meteen een hoop meer ook..maar ik zou zoals de meeste hier wel doorsparen voor een squier,zijn wel leuke gitaartjes.

qwerty
30 mei 2003, 22:56
want zon amuse is bijna het niveau speelgoedgitaar

Als ik me niet vergis worden deze dingen verkocht door wehkamp! :roll:

Kan idd beter iets als squier std strat ofzo halen, dat zijn best redelijke dingen. Een beetje kwaliteit is namelijk wel gewenst, als je jezelf nl lekker vindt klinken, ben je ook al gauw meer gemotiveerd.
En over de klank van een amuse heb ik ernstige twijfels.

M Kactus
30 mei 2003, 23:20
Je kan twee verschillende manieren verdedigen.

1.Je koopt een beginnersgitaar (170€) op marktplaats, Ibanez GRX40, Squier Strat, Epiphone LP/SG, you know. Als je het dan leuk vind verkoop je die voor evenveel (of zelfs net iets meer), geen verlies, of toch niet zo veel. Heb je wel de kans dat je't niet leuk gaat vinden omdat je gitaar niet zo geweldig is, moet je een tijdje op slechte instrumenten spelen...

2.Je koopt direct een goede gitaar, je hebt wat je wilt, je moet nooit nog je gitaar verkopen, dus zeker geen verlies daar. Je moet ook niet op slechte instrumenten spelen, da's veel leuker, maar als je't niet leuk vindt, ben je wel veel geld kwijt... En als je nieuw koopt, krijg je er nog veel minder voor terug!

Maar dat is mijn mening :) Ik ben voor het eerste gegaan, daardoor wist ik precies wat ik wou bij mijn nieuwe 'echte' gitaar!

M Kactus

Experience
30 mei 2003, 23:52
Kheb zelf ook een jaar of 2 op een Amuse strat model gespeeld. Ik heb me dr wel mee vermaakt hoor daar niet van maar voor een euro of wat meer heb je toch echt wat van stuk betere kwaliteit.

Kjiratsiekoedel
30 mei 2003, 23:57
2e hands 2e hands 2e hands 2e hands 2e hands 2e hands 2e hands 2e hands 2e hands 2e hands 2e hands 2e hands 2e hands 2e hands 2e hands 2e hands 2e hands 2e hands 2e hands 2e hands 2e hands 2e hands 2e hands 2e hands 2e hands 2e hands 2e hands 2e hands 2e hands 2e hands 2e hands 2e hands 2e hands 2e hands 2e hands 2e hands 2e hands 2e hands 2e hands 2e hands 2e hands 2e hands 2e hands 2e hands 2e hands 2e hands 2e hands 2e hands 2e hands 2e hands 2e hands 2e hands 2e hands 2e hands 2e hands 2e hands 2e hands 2e hands 2e hands 2e hands 2e hands 2e hands 2e hands 2e hands 2e hands 2e hands 2e hands 2e hands 2e hands 2e hands

Get the message???

Ic3gl0vE
31 mei 2003, 13:02
Ik heb een probe, volgens mij is dat hetzelfde als Amuse. Hij speelt ontzettend lekker en hij is stevig, maar een goede gitaar is het niet (erg schel, ik houd meer van humbuckers met een donker geluid). die van mij was trouwens 200 gulden. Ik heb er anderhalf jaar op gespeeld, waarvan zo'n 14 maanden met veel plezier, daarna ging ik me aan het geluid ergeren. Nu staat de gitaar als decoratie op de bank, binnenkort hang ik 'm aan de muur.

Ik heb zeker geen spijt van m'n aankoop, het is een leuke gitaar voor weinig geld. Betere kwaliteit kost gewoon meer maar dat is altijd zo.