PDA

View Full Version : Fender Super Sonic 22 ; reverb-probleem.



guitarguru
17 november 2011, 19:43
Ik heb sinds gisteren, na een ruildeal, een Fender Supersonic 22. Ik zocht al langere tijd een kleine handzame combo, en deze amp klinkt clean erg lekker.
Wat wil nu het geval..... De reverb doet het ineens (bijna) niet meer. Als ik goed luister hoor ik wel iets ver op de achtergrond, maar nauwelijks hoorbaar dus. Heb het volgende al geprobeerd:

- andere tulpstekker-snoertjes aangesloten, zonder resultaat.
- beide 12at7 buisjes verwisseld. Amp begint als een dolle te piepen, bij opendraaien van de reverbknop.
- nog een ander buisje geprobeerd, die ik had liggen, een JJ ECC81, zelfde gepiep ..
- oude buisje maar weer teruggeplaatst, dus geen reverb ..

Heb zelf wel een T-Rex Roommate gelukkig, maar wilde gaan genieten van de wereldberoemde Fender galm natuurlijk.

Wat kan ik zelf nog doen? Kan enigszins overweg met een multimeter. Hebben jullie nog tips, of anderszins ideeën om mij op weg te helpen.
(In het uiterste geval zit er nog garantie op, volgens de vorige eigenaar, maar moet ik dus gaan slepen met de amp ..).

Bernardduur
18 november 2011, 12:09
Kijk eens in de reverb tank...... alle draadjes zitten vast / geen losse draden?

guitarguru
18 november 2011, 12:11
Kijk eens in de reverb tank...... alle draadjes zitten vast / geen losse draden?

Da's een goeie. Ben wel met tulpstekkertjes bezig geweest, maar heb niet gekeken naar de inhoud van de tank zelf. Bedankt.

bass blom
18 november 2011, 12:24
maar clean... een supersonic? dat is toch een mega scheur ding? :D

Gitaar4LifeDude
18 november 2011, 12:44
maar clean... een supersonic? dat is toch een mega scheur ding? :D

De scheur is eigenlijk het gedeelte dat ik nooit gebruik.
Dat de reverb piept schijnt een kwaal te zijn die sommige super sonic 22's hebben.. Super vervelend natuurlijk maar dus een fabrieksfout oid.

guitarguru
18 november 2011, 12:52
maar clean... een supersonic? dat is toch een mega scheur ding? :D

Ja, dat 2e kanaal gaat behoorlijk ver inderdaad, maar ik beperk mij tot het cleane kanaal, met wat pedaaltjes ervoor.
Ik kon deze toevallig ruilen tegen mijn Vox AC30CCH set. Op zich heb ik liever b.v. een Deluxe Reverb of zo.

bass blom
18 november 2011, 12:53
ok, ja spannend ding :p

guitarguru
18 november 2011, 15:27
Hahaha! Gefixed! Die twee veren hangen in een kooitje precies in het midden, als het goed is. Maar bij mij hing ie scheef, en raakte iets, waardoor er kortsluiting ontstond. Ook weer opgelost .....

Nog bedankt voor het meedenken! :crazyhappy:

Bernardduur
18 november 2011, 23:40
Mooi zo!!!