PDA

View Full Version : Storende gitaar jack aansluiting



robbieoud
17 november 2011, 13:18
Hoi,
Ik heb een steeds terugkerend probleem, namelijk slecht contact in de jack aansluiting in mijn strat. Heb al meerdere malen het ding vervangen. Goedkope en dure, stereo(extra steun) en mono maar echt goed krijg ik het niet. Ik begrijp niet wat er nu precies mis gaat, want je ziet er niets aan.

Heeft iemand een goede tip?

P.s. Ik zet de kabel altijd vast aan de gitaarband.

Groet Rob.

Maleco
17 november 2011, 13:54
Hoe weet je zo zeker dat de jack input stoort?

HaroldA
17 november 2011, 13:57
Heb je wel goede een kabel + plug? Ik heb hier nog nooit last van gehad, zelfs op gitaren uit de 70's niet.

robbieoud
18 november 2011, 08:57
Ik heb het probleem met verschillende kabels. Ik heb een laatst een professionele kabel laten maken i.v.m. inear spelen(70 euro), maar ook weer hier dat zelfde probleem. Even aan de jack wrikken en dan doet ie het wel weer. Met mijn andere gitaren geen problemen. Ik overweeg een ander type aansluiting te gaan maken.

skanky
18 november 2011, 09:15
Is het niet de interne bedrading vanaf de jack output die niet goed meer is?

peter_heijnen
18 november 2011, 09:34
Ik heb het ook met mijn musicman. Ik heb de boel daarbinnen niet zo heel langgeleden weer eens laten vervangen maar heb de eerste tekenen van verval alweer mogen aanschouwen. Bij mijn musicman steekt de plug er net als bij bijv de lp er recht uit en stoot je -ik- er makkelijk tegenaan met je rechter bovenbeen, maar bij een normale strat met verzonken chassisdeel kan dat toch helemaal niet?

Midwolda
18 november 2011, 09:35
Dit zou een easy fix moeten zijn.
Even de contacten opschuren en de soldeerverbindingen nalopen.
Misschien het kabeltje van de switch naar de output vervangen.

richwoodplayer
18 november 2011, 13:11
ik zou de draadjes die aan je input vast zitten even vervangen, en het lipje aan de input(binnen in) waar de plug van de kabel in blijft hangen iets naar binnen duwen, zodat die ook goed contact maakt.
Dan zou het probleem toch weg moeten zijn.