PDA

View Full Version : Fender Hot Rod Deville,cabinet eronder zetten?



Macheez
17 november 2011, 11:27
Oi!

Ik heb nu al een jaartje de Fender Hot Rod Deville 4x10". Erg blij mee maar nu ik ook wat zwaardere muziek wil maken kwam ik een aantal probleempjes tegen.

De distortion die ik heb die is erg goedkoop en toe aan vervanging (dat is te regelen natuurlijk) Ik heb een pedaal van MXR op het oog, de Fullbore Metal. Dit omdat dit pedaaltje aardig kan scheuren en veel verschillende instellingen heeft voor de distortion.

Veel mensen zullen meteen denken, huh?! een Fender Hot Rod voor Rock/Metal? Ik heb hem ook gekocht omdat ik dit niet alleen maar wil gaan spelen maar op dit moment ben ik daar toevallig ook mee bezig :) :soul:

Ik heb gekeken naar de mogelijkheden om er gewoon een zwaar cabinet onder te zetten met lekker veel laag. Deze versterker is nogal schel als zeg ik het zelf.

Hebben jullie misschien tips? Ik zoek een goeie oplossing en niet de simpele reactie "Gewoon verkopen en een ENGL kopen" ;)

Het aanschaffen van een cabinet om eronder te zitten heb ik overwogen maar ik dacht dat mensen op dit forum misschien wijze raad zouden hebben mbt het plaatsen van een cabinet onder een combo.

HaroldA
17 november 2011, 11:39
Hebben jullie misschien tips? Ik zoek een goeie oplossing en niet de simpele reactie "Gewoon verkopen en een ENGL kopen" ;)

Dus je wil een goede oplossing hebben, maar je wil geen goede oplossingen krijgen? :???:

Macheez
17 november 2011, 11:44
Dus je wil een goede oplossing hebben, maar je wil geen goede oplossingen krijgen? :???:


Je snapt best wat ik bedoel... ipv een Engl oid kopen, wat zijn de andere oplossingen.

HaroldA
17 november 2011, 11:46
Je snapt best wat ik bedoel... ipv een Engl oid kopen, wat zijn de andere oplossingen.

Dat zijn alleen halve oplossingen die uiteindelijk duurder, zwaarder, onhandiger en slechter uitvallen dan een andere top kopen.

Jij hebt zeer waarschijnlijk een closed back cab nodig en dan kun je de speakers van de Deville zelf niet meer gebruiken maar je moet ze wel altijd meezeulen.

Daarnaast zijn Hot Rods plat en pisserig in het hoog, dat los je met een andere cab of distortion-met-veel-knoppen niet op.

HaroldA
17 november 2011, 11:49
En wat klinkt die Fullbore ruk! :stop:


http://www.youtube.com/watch?v=9acls6zx50c

Buzzel
17 november 2011, 12:04
Koop je een suhr riot, gemaakt om in een cleane amp te gaan. Scheurt als de pleuris en reageert heel goed op de volume knop :ok:



Of je koopt een ENGL :seriousf:

macwilliams
17 november 2011, 12:41
Ik zou er een 4x12 onderzetten.
Niet perse van ENGL.

Buzzel
17 november 2011, 12:44
Inderdaad niet perse ENGL

Ben zelf erg tevreden met mijn mesa boogie kast. Je zou ook kunnen kijken naar Bogner die kasten hebben flink wat laag. Verder heb ik geen ervaring met kasten.

Macheez
17 november 2011, 13:04
Oke, HaroldA heb je misschien tips voor andere Distortions? :) aangezien je de MXR ruk vind klinken.

Een cabinet eronder (gesloten lees ik) kan dus zorgen voor meer laag, geeft dit ook meer power aan het geluid?

Buzzel
17 november 2011, 13:11
Oke, HaroldA heb je misschien tips voor andere Distortions? :) aangezien je de MXR ruk vind klinken.

Een cabinet eronder (gesloten lees ik) kan dus zorgen voor meer laag, geeft dit ook meer power aan het geluid?

Een 4X12 geeft meer geluidsdruk dan een 1X12. Dit komt doordat hij meer lucht kan verplaatsen, dus lijkt mij ook wel meer power ja. Of deze ook meer laag geeft ligt wel aan de constructie gesloten wil vaak wel helpen, maar ook speakers zijn belangrijk. Voor veel rock/hardrock is een V30 speaker haast een standaard (ieder geval in mijn omgeving). Maar de keuze is reuze en heel lastig aangezien de prijs.


http://www.youtube.com/watch?v=Feyne-dQxjg
Eigenlijk ken ik verder geen hi-gain pedalen die mij wat lijken. En die MXR vind ik ook niks. Dat stukje dat ze op en les paul spelen klinkt echt bagger. Veel laag maar heel erg dicht en modderig. Maar misschien komt dit ook door youtube?

HaroldA
17 november 2011, 13:17
Voor veel rock/hardrock is een V30 speaker haast een standaard (ieder geval in mijn omgeving).

In combinatie met een felle versterker (wat de HR is) zou ik zeker geen V30's nemen!

En qua overdrive/distortion is alles bruikbaar, als er maar mids in zitten. Dus geen: MT-2, Crunch Box, Fullbore, etc.

Minder gain = strakker = vetter = beter hoorbaar.

Buzzel
17 november 2011, 13:24
In combinatie met een felle versterker (wat de HR is) zou ik zeker geen V30's nemen!



Mm jaa daar heb je gelijk in ja.

Macheez
17 november 2011, 13:25
Wow die Suhr is inderdaad wel super vet! ik zet hem in mijn lijstje hehe. Thanks!

Mochten er nog meer tips zijn voor geschikte cabinets dan hoor ik het graag! ;)

Macheez
17 november 2011, 13:28
In combinatie met een felle versterker (wat de HR is) zou ik zeker geen V30's nemen!

En qua overdrive/distortion is alles bruikbaar, als er maar mids in zitten. Dus geen: MT-2, Crunch Box, Fullbore, etc.

Minder gain = strakker = vetter = beter hoorbaar.


Geen V30's wat wil je dan aanraden? Celestion speakers een betere oplossing? Ik heb nog een filmpje gezien waarbij ze een Vox Satchurator op een HR hadden gezet. Klonk ook wel lekker, iemand ervaring met dit pedaal?

Erik70
17 november 2011, 20:03
.. en ook niet geheel onbelangrijk.. wat voor gitaar sluit je er op aan?
Uit een Made-in China-nepstrat ga je never een vette scheur krijgen vergelijkbaar met die clip van het suhr riot pedaal.

De sound in die clip is echt geweldig, snap best dat je nu dat pedaal op je lijst zet, maar.. ik heb heel veel clips van deze beste man gezien. Onderschat niet de invloed van de rest van zijn set-up. Echt eerste klas spullen uit de hogere prijsklasse. Hij gebruikt CAE-amps, Surh en Anderson gitaren. Zet de amps knetterhard en de cab in een andere kamer om op te nemen. Zijn speeltechniek is ook gewoon goed. Ook dat heeft zo zijn invloed.

Ik heb overigens mijn Hotrod al eens op een 4x12 aangesloten... verwacht er geen wonderen van. het wordt wel "ietsje"dikker, maar het blijft een redelijk schelle bak van zichzelf. het is niet voor niets dat je dergelijke versterkers in dat genre muziek/sound niet of zelden ziet...
Maar hoeveel "bas" heb je nou daadwerkelijk nodig. Vergeet niet dat als je in een band speelt (ga ik gemakshalve vanuit) dat al jou extra "laag" door de bassist zal worden overstemd. De totaalsound van een band zal best laag en vet klinken, maar de bassist heeft daar de meeste invloed op.
Als je een distorionpedaal neemt vol met knoppen en opties en draait er thuis een , voor jou oren, lekker geluid in (naar verwachting dan veel gain en bas, mids er uit en hoog erbij, er van dit geluid in je band niks meer over blijft. het wordt een ondefinieerbare brei.

Zoals al eerder gezegd, de truc is "niet te veel gain", juist wel wat mids. Laat de bassist het laag maar lekker doen.

Buzzel
17 november 2011, 21:47
Inderdaad heeft die kerel wel het ideale spul voor alles. Maar ik heb zelf sinds kort ook de riot. Het pedaal heeft op hoge gain standen nog verrassend veel definitie en helderheid. Net als waarbij de OCD bekend staat is deze ook verassend transparant. Niet zo'n gecompresde homp ellende. Maar ook met het terugdraaien van je volume knop komt er een dijk van een geluid uit.

Maar wat ik mij toch afvraag. Je wel mee rock en metal gaan spelen, waarom koop je niet een wat dikkere amp? Misschien een Mesa of een fender bassman of iets heel anders. Ik ben er ook mee eens dat je geluid zeker anders wordt met een andere cab, maar het karakter blijft. Ik kan alles proberen om mijn strat naders te laten klinken, maar je blijft de twang horen ;) snappie?

Macheez
18 november 2011, 15:16
Thnx voor jullie reacties, ik heb een LTD 401 EC met EMG pickups dus dat scheurt wel ;)

Ik ga nog even opzoek naar passende distortion, ik snap dat mijn bak schel blijft dus ik zal een middenweg moeten vinden met een distortion :)

Robdop
18 november 2011, 16:02
Ook erg lekkere distortion voor op de hotrod deville is de Blackstar HT Dist.

Vooral dikke palmmutes klinken erg goed.

Macheez
18 november 2011, 16:08
Blackstar is ook erg vet inderdaad, daar twijfel ik ook nog tussen, Palmmutes etc zijn ook belangrijk voor mij aangezien ik Rythm gitarist ben hehe

RoelSmoel
18 november 2011, 16:15
http://www.youtube.com/watch?v=uLkd4DX3PxY

Deze heb ik zelf, ben ik erg tevreden mee. Heb hem ook een tijd over een Fender Hot Rod Deluxe gebruikt, dat klonk geweldig.
En kost ook nog eens minder dan de Fullbore Metal..

Robdop
18 november 2011, 16:54
Blackstar is ook erg vet inderdaad, daar twijfel ik ook nog tussen, Palmmutes etc zijn ook belangrijk voor mij aangezien ik Rythm gitarist ben hehe

Ik denk dat je dan wel goed zit met de Blackstar!

Och het is dat ik het liefst zonder rythm gitarist speel anders had ik m zeker zo'n ding aangesmeerd :seriousf: