PDA

View Full Version : Ander geluid na servicebeurt



HenkieKnip
17 november 2011, 11:01
Hey allemaal,

Mijn versterker (Vox AD60VT) is pas geleden weggeweest voor een grondige servicebeurt. Alle soldeerpunten en de in- en outputjacks zijn nagekeken en op alle aansluitingen op de printplaten is met contactspray gespoten zodat alles weer goed zou moeten connecten met elkaar. Allemaal mooi, maar gisteren bij de repetitie was het geluid van de versterker merkbaar anders. En niet meteen beter..

Er zat een bepaalde schelheid in het geluid wat ik voorheen niet had. Heb een beetje geprobeerd om het te verhelpen met draaien aan de eq-knoppen, maar helaas was er geen tijd om het grondig aan te passen. Dat moet dus nog gebeuren.

Is het normaal dat het versterkergeluid zo anders is na een revisiebeurt? Kan dat gelegen hebben aan een los contact wat nu weer vast zit of zo? Ik had echt het gevoel een andere versterker achter me te hebben gisteren...

cluseau
17 november 2011, 11:18
..... en op alle aansluitingen op de printplaten is met contactspray gespoten zodat alles weer goed zou moeten connecten met elkaar. ......


Ehhhhh hier zet ik toch een paar dikke vraagtekens bij. Je bent toch niet bij de loodgieter geweest he?

Als je buizen vervangt door een ander merk kan het zijn dat je sound veranderd maar over het algemeen is dit een verbetering.

HenkieKnip
17 november 2011, 11:32
Haha, het staat er wat ruwer dan wat er eigenlijk is gebeurd inderdaad.

De ene lamp die er inzit is niet vervangen, dat is nog dezelfde als er voor de servicebeurt inzat.

cluseau
17 november 2011, 11:37
De ene lamp die er inzit is niet vervangen, dat is nog dezelfde als er voor de servicebeurt inzat.

Dan zie ik zeker niet in waarom je geluid zou veranderen, de tech ff mee confronteren.

zjanke
17 november 2011, 12:04
Geen andere aanpassingen in je setup? Niet per abuis een Wahpedaal de hele tijd aan laten staan? (dat is mij ooit gebeurd, halve repetitie lopen klooien met mijn geluid tot ik er achter kwam dat ik mijn Wah uit in plaats van aan zette toen ik er voor de eerste keer op trapte :chicken:)

HaroldA
17 november 2011, 12:26
en op alle aansluitingen op de printplaten is met contactspray gespoten zodat alles weer goed zou moeten connecten met elkaar.


Ehhhhh hier zet ik toch een paar dikke vraagtekens bij. Je bent toch niet bij de loodgieter geweest he?

Even daarop terugkomen: wat?!? Bij welke knutselaar is je amp geweest? :???:

Buzzel
17 november 2011, 12:46
Even daarop terugkomen: wat?!? Bij welke knutselaar is je amp geweest? :???:


Haha, het staat er wat ruwer dan wat er eigenlijk is gebeurd inderdaad.



anyway, heeft die kerel niet iets vervangen elco,s transformator? Of er was van begin af aan iets kapot aan je versterker wat hem beter liet klinken :???:, wat nu dus is gefixed.

cluseau
17 november 2011, 14:36
Haha, het staat er wat ruwer dan wat er eigenlijk is gebeurd inderdaad.

Voor we gaan oordelen over de kwaliteiten van henkieknip's tech wel ff bovenstaande lezen. Het lijkt erop dat de werkzaamheden niet juist zijn weergegeven. Een verhaal heeft altijd twee kanten

the sure thing
17 november 2011, 16:46
Geen andere aanpassingen in je setup? Niet per abuis een Wahpedaal de hele tijd aan laten staan? (dat is mij ooit gebeurd, halve repetitie lopen klooien met mijn geluid tot ik er achter kwam dat ik mijn Wah uit in plaats van aan zette toen ik er voor de eerste keer op trapte :chicken:)

LOL ... Is mij ook wel eens gebeurd... Sindsdien een wah met een LED!

Rick trodat
21 november 2011, 13:56
Het gaat hier volgens mij om een solid state, moddeling versterker, met ingebouwde digitale effecten.

De enige buis zit volgens mij in de preamp.

Lijkt me dat je van contactspray geen ander geluid krijgt. Waar ik wel aan zit te denken, is dat wellicht een knopje van één dezer effecten wellicht altijd aan staat. ( chorus ofzo, maar dan zou je een lampje moeten zien branden bij dat effect )

Edit: Lees net schelheid. Wellicht de treble booster.

De valvetronix is een serie met een hoop mogelijkheden en een lastig ontwerp en helaas ook met de gekste problemen denkbaar. Ik heb alles al gelezen, van uitvallend geluid tot uit zichzelf schakelbare amp voices.

jules
27 november 2011, 21:23
in jou amp zit een 12ax7 buisje, heeft hij dat misschien vervangen??