PDA

View Full Version : prijs 1 nieuwe fret laten zetten



shorty010
16 november 2011, 21:35
ik heb een vraag me derde fret is aan de onder kant dus de E snaar versleten er zit een kuiltje in,nu is me vraag waar kan ik dit in de buurt van rotterdam laten vervangen en wat gaat het me ongeveer kosten.de rest van de andere fretten zijn nog helemaal goed. het gaat om een fender strat mex.

alvast bedankt.

bass blom
16 november 2011, 21:49
een totale herfret kost ongeveer 150 a 175.
dat bedrag kun je natuurlijk niet door 1 of 22 delen.
reken maar op een 30 tot 50 a 60 euro.

maar goeie kans dat een techneut gaat zeggen dat er meer versleten zijn.
want als dat zo is en je komt een paar maanden later voor de volgende fret dan is het al snel een veel te dure klus aan het worden.

BassAgent
16 november 2011, 22:15
ik heb een vraag me derde fret is aan de onder kant dus de E snaar versleten er zit een kuiltje in,nu is me vraag waar kan ik dit in de buurt van rotterdam laten vervangen en wat gaat het me ongeveer kosten.de rest van de andere fretten zijn nog helemaal goed. het gaat om een fender strat mex.

alvast bedankt.
Als je dat vakkundig wil laten doen: ga naar Sander de Gier. Zit in Schiedam, geweldige kerel en GOED. Niet goedkoop. Een volledige herfret kost bij Sander zo'n €250...

barno
16 november 2011, 22:46
Als je dat vakkundig wil laten doen: ga naar Sander de Gier. Zit in Schiedam, geweldige kerel en GOED. Niet goedkoop. Een volledige herfret kost bij Sander zo'n €250...

dat zal dan toch een herfret van een hals met binding zijn, of een gelakte toets die herlakt moet worden. Er zijn veel soorten herfrets, en dus verschillende prijzen.

Plant
16 november 2011, 22:58
Zeker door capo gebruik? Heb ook wel eens een akoestische gehad met deuken in de eerste paar frets door veel te strak klemmende capo's. De paar frets zijn toen vervangen en meteen de heleboel gevlakt bij Vox Humana. Erg netjes gedaan, maar inmiddels lang geleden (Gulden tijdperk) dus aan dat tarief heb je niet veel meer.

Koop meteen een G7th capo. Is wel duur maar daarmee druk je je frets tenminste niet meer aan gort.

o0rollo0o
17 november 2011, 10:12
In schiedam zit de gier, geen idee wat de prijzen maar ik weet dat je daar een goede herfret kan laten doen.

Lightning.D.
17 november 2011, 12:11
ik heb een vraag me derde fret is aan de onder kant dus de E snaar versleten er zit een kuiltje in,nu is me vraag waar kan ik dit in de buurt van rotterdam laten vervangen en wat gaat het me ongeveer kosten.de rest van de andere fretten zijn nog helemaal goed. het gaat om een fender strat mex.

alvast bedankt.

Ik heb een paar vragen.
1e welk type frets zit er in je fender? medium of jumbo bvb.
2e hoe diep is dat deukje?
3e is het een maple of rosewood fingerboard?
4e heb je er een foto van?
5e
Ik zit in de buurt van Rotterdam en als het maar een fretje is kan ik je mogelijk wel helpen. Laat het maar even weten.

wireman
17 november 2011, 14:47
Gier is niet goedkoop, maar wel goed! Via zijn site kan je een PDF openen met de prijzen.. Ik weet niet wat hij voor een losse fret rekent.. Dan zou je ffies moeten bellen.

Klinkt wel als het begin van een tobgitaar.. Ik zou meteen alles goed laten doen.. dan heb je meteen weer komende tijd een hoop plezier.


In schiedam zit de gier, geen idee wat de prijzen maar ik weet dat je daar een goede herfret kan laten doen.

shorty010
20 november 2011, 15:22
Ik heb een paar vragen.
1e welk type frets zit er in je fender? medium of jumbo bvb.
2e hoe diep is dat deukje?
3e is het een maple of rosewood fingerboard?
4e heb je er een foto van?
5e
Ik zit in de buurt van Rotterdam en als het maar een fretje is kan ik je mogelijk wel helpen. Laat het maar even weten.

1 volgens mij medium zijn namelijk vrij smal
2 deukje is naar mijn menig best diep want me snaar raakt me volgende fret aan
3 het is een maple hals
4 zal vanavond wel ff foto plaatsen gaat om een fender strat mex uit 1995 was een 50th years uitvoering heb hem een jaar geleden gekocht toen had die net een refret gehad werd mij vertelt kan het dan zo snel slijten ?

BLUEWEY
20 november 2011, 16:12
1 fretje zijn volgens mij de kosten niet om wakker van te liggen.
Wat je volgens mij het beste kunt doen is, van te voren de snaren er al af halen, en er zelf ook weer op zetten, zodat die tijds kosten niet berekend hoeven worden.
Dan is het voor de reperateur alleen maar een kwestie van fretje wisselen en miss vlakken.
Als ie daar meer dan €25,- voor vraagt, zou ik 'm vragen of ie wel lekker bij z'n hoofd is..

G.G.
20 november 2011, 21:05
Als ie daar meer dan €25,- voor vraagt, zou ik 'm vragen of ie wel lekker bij z'n hoofd is..

Ik weet wel 100% zeker dat het meer wordt dan 25 euro.

fretslot ff schoonkrabben, fret erin rammen/persen, recht afvijlen (zonder schade te maken aan de toets) op 30 graden afvijlen, alle 4 de hoeken afronden, vlakken (zonder de rest van de frets te beschadigen, wat heel lastig is bij 1 enkele fret), recrownen.....

bass blom
20 november 2011, 21:06
ja dat gaat alleen een beunhaas doen voor 25 euro

BLUEWEY
21 november 2011, 01:36
Ik weet wel 100% zeker dat het meer wordt dan 25 euro.

fretslot ff schoonkrabben, fret erin rammen/persen, recht afvijlen (zonder schade te maken aan de toets) op 30 graden afvijlen, alle 4 de hoeken afronden, vlakken (zonder de rest van de frets te beschadigen, wat heel lastig is bij 1 enkele fret), recrownen.....


ja dat gaat alleen een beunhaas doen voor 25 euro


Heel simpel;

hoe lang denken jullie dat het duurt om 1 fret te vervangen, door iemand die er in getrained is, dus die weet wat hij doet ?

wietse
21 november 2011, 07:57
vlakken (zonder de rest van de frets te beschadigen, wat heel lastig is bij 1 enkele fret)
dat valt wel mee, dmv van het gebruik van iets als een fretrocker (zie site stewmac voor filmpje) ik gebruik daarvoor altijd verschillende lengtes afbreekmesjes.
materiaal kostten is het niet maar ik denk dat je er toch snel 3 kwartier tot een uur mee zoet bent om 1 fret te vervangen en af te werken, een hals in het geheel vlakken gaat in verhouding sneller.

no 1 hops
21 november 2011, 07:59
het is wat gek bluewey dat terwijl uurlonen in garages en pc reparatie shops zo rond de 40 tot 60 euro in het uur liggen je een enkele vervanging van 1 fret zo maar op 25 euro zet.

kijk eens wat voor handelingen G.G. opnoemt en je wilt dat alles in een kwartier tot een half uur (goed) doen?
of vind je dat een vakman in dit gebied zijn geld niet waard is?
er komt echt meer bij kijken dan dat je lijkt te denken

BLUEWEY
22 november 2011, 01:47
het is wat gek bluewey dat terwijl uurlonen in garages en pc reparatie shops zo rond de 40 tot 60 euro in het uur liggen je een enkele vervanging van 1 fret zo maar op 25 euro zet.

kijk eens wat voor handelingen G.G. opnoemt en je wilt dat alles in een kwartier tot een half uur (goed) doen?
of vind je dat een vakman in dit gebied zijn geld niet waard is?
er komt echt meer bij kijken dan dat je lijkt te denken

Als een vakman op dit gebied z'n geld waard is, en TS neemt het 'snaren gebeuren' op zich, zou zoiets mi in een half uur gebeurd moeten kunnen zijn.
Het vervangen zou natuurlijk ook tegen kunnen zitten, maar dat is een ander verhaal. Zo kun je wel aan de gang blijven..

Hoop voor TS dat hij het rondom €25,- voor elkaar kan krijgen.