PDA

View Full Version : high/low input?



Globetrotter
16 november 2011, 21:09
Hoi!

Misschien een onozel vraagje, maar m'n nieuw speeltje (VHT Special 6 combo), heeft high en low input... weet wat het doet in de praktijk, maar kan iemand me even uitleggen wat 't nut is? Ik heb enkel een gibson LP en een fender strat... De ene ingang klinkt luid, snellere oversturing enz, de andere blijft lang clean. Is het té belastend (voor god weet welk onderdeel in de versterker), om altijd de luide ingang te gebruiken of hoe zit het hiermee?
Cheers,

Bart

fastfolkert
16 november 2011, 21:30
Nee, het beschadigt niets in je versterker. Het is zoals je zegt een verschil in gevoeligheid van de ingangstrap. Kan handig zijn als je een groot regelbereik van je gain knop wilt. Ik gebruik zowel voor een strat als mijn 1981 Ibanez Artist (humbuckers) ook eigenlijk altijd de hi-ingang van m'n Marshall combootje omdat ik de oversturing dan beter kan regelen.

YMMV uiteraard.

allochthomas
16 november 2011, 21:31
Je hebt je vraag al zelf beantwoord waar de inputs voor zijn en nee, steeds de high gebruiken overbelast je amp niet

Globetrotter
16 november 2011, 22:25
thanks for the quick replies!

Onder voorbehoud van nog écht relevante info, mag er wat mij betreft een slotje op dit topc!

Bart