PDA

View Full Version : Slaapkamer isoleren



Flitser
16 november 2011, 20:44
Binnenkort ga ik verhuizen en krijg ik een nieuwe slaapkamer. Ik heb nu een halve buizenstack en die wil ik wat verder kunnen opendraaien. Het moet niet absoluut geluidsdicht zijn van de buitenkant. Als ik 'em 1/10 of 2/10 verder zou kunnen opendraaien zonder dat de buitenwereld er last van heeft vind ik het best. Ook wil ik dat de basgeluiden van mijn computerspeakers minder doordreunen en in de huiskamer niet hoorbaar zijn. Hoe kan ik dit het beste doen? Ik weet niet wat het budget is, maar het mag geen honderden euro's gaan kosten. De afmeting weet ik helaas ook niet precies. Ga er maar vanuit dat het 5 bij 3 is en de hoogte 2.50M is. Omdat het een zolderkamer is loopt het dak schuin.

Excuses als dit topic al voor de 10.000ste keer gemaakt word, maar het zijn natuurlijk specifieke eisen.

Ijselrobo 07
16 november 2011, 20:53
als je een groot raam in je kamer hebt, kun je het wel vergeten. bij mij is dat raam (zeg maar ongeveer 4m breed bij 2m hoog) een groot probleem.
de rest van de muren is geluidsdicht gemaakt. dit kost natuurlijk wel veel plaats en is meteen gemaakt toen het huis gemaakt werd. dus in huis horen we bijna niks. maar zodra mijn JTM45 op standje 1 komt kun je op de straat (ongeveer 15 meter van het huis af) nog meegenieten.

dus overbodige ramen er uit halen en als je geluidsdichte muren wil er rekening mee houden dat je wat minder plaats over hebt.

Flitser
16 november 2011, 21:28
als je een groot raam in je kamer hebt, kun je het wel vergeten. bij mij is dat raam (zeg maar ongeveer 4m breed bij 2m hoog) een groot probleem.
de rest van de muren is geluidsdicht gemaakt. dit kost natuurlijk wel veel plaats en is meteen gemaakt toen het huis gemaakt werd. dus in huis horen we bijna niks. maar zodra mijn JTM45 op standje 1 komt kun je op de straat (ongeveer 15 meter van het huis af) nog meegenieten.

dus overbodige ramen er uit halen en als je geluidsdichte muren wil er rekening mee houden dat je wat minder plaats over hebt.

Er zitten nu 2 ramen van 1m bij 0.75 m. Aan de ene kant woont een dove bejaarde man en aan de andere kant staat het huis leeg omdat het te huur staat en er geen huurders zijn. Dus opzich is het geen enorme ramp als je het buiten mocht horen. Ik speel ook niet tot diep in de nacht :P Als het beneden in de huiskamer maar niet hoorbaar is vind ik het al goed genoeg.

Plant
16 november 2011, 23:06
... aan de andere kant staat het huis leeg omdat het te huur staat en er geen huurders zijn.

Als je gaat spelen zodra er kijkers komen, blijft het geheid leeg :seriousf: Geen probleem dus.

Flitser
16 november 2011, 23:23
Als je gaat spelen zodra er kijkers komen, blijft het geheid leeg :seriousf: Geen probleem dus.

En dan nog roepen: hé ik heb m'n versterker even wat zachter gezet zodat jullie rustig kunnen kijken, normaal heb ik 'em harder staan :P