PDA

View Full Version : Zelf gitaar halen uit Amerika.



strattie
30 mei 2003, 20:40
Ik ga over een tijdje naar Amerika en wil waarschijnlijk daar een gitaar kopen. Kan dit zomaar? Moet je hier dan ook invoerrechten over betalen? en kan dat ding zomaar mee?

Pickslide
30 mei 2003, 20:53
Zijn al vaker topics over geweest maarja. Je moet wel invoerrechten betalen ja, tenzij je ze kan overtuigen dat je die gitaar ook mee heen hebt genomen, of ze daarin weet te misleiden :amp:

X-Pensive Wino
30 mei 2003, 20:57
mischien is dit al eens eerder gezegd ,maar wat als je bijv je gitaar uit elkaar haalt dus bijv body bij jou in de koffer, hals bij iemand anders,elementen weer bij iemand anders,weet wel dat met sommige dingen dat dan als schroot wordt gezien door douane en belasting :???:

Pickslide
30 mei 2003, 21:01
Je kan ook een gitaar in een bolletje doen dat inslikken, en dan zorgen dat je aan het eind van de reis het bolletje met gitaar uitbaggerd. Negative K3 fan schijnt hier wel ervaring mee te hebben, met squir's geloof ik.

Wilson
30 mei 2003, 21:10
:-D :-D :-D

Negative K3 fan
30 mei 2003, 23:19
Je kan ook een gitaar in een bolletje doen dat inslikken, en dan zorgen dat je aan het eind van de reis het bolletje met gitaar uitbaggerd. Negative K3 fan schijnt hier wel ervaring mee te hebben, met squir's geloof ik.

Nou, niet helemaal, ik maak er geen bolletjes van, mijn truuc is gewoon om een squier te nemen, en die dan rectaal in te brengen, dat vergt enige oefening maar je hebt het al vrij snel onder de knie hoor! En wat is er nou spannender dan squiers uit de vs smokkelen?

Soulflyhigh
31 mei 2003, 00:46
Je kan ook een gitaar in een bolletje doen dat inslikken, en dan zorgen dat je aan het eind van de reis het bolletje met gitaar uitbaggerd. Negative K3 fan schijnt hier wel ervaring mee te hebben, met squir's geloof ik.

Nou, niet helemaal, ik maak er geen bolletjes van, mijn truuc is gewoon om een squier te nemen, en die dan rectaal in te brengen, dat vergt enige oefening maar je hebt het al vrij snel onder de knie hoor! En wat is er nou spannender dan squiers uit de vs smokkelen?
Probeer dat maar eens met een Warlock of een andere BC Rich. Zeg dan maar dag tegen je darmfauna :-D

zZoRgO
31 mei 2003, 09:42
mja ik ben hier ook wel redelijk in geïnteresseerd...

ik wil me doodgraag een Gibson les paul laten meebrengen als ik bij m'n nichtje ga deze zomer...

Probleem is dat die een set neck hebben en je die dus niet uit elkaar kan halen...


THERE'S GOTTA BE A WAY!!!

De Teng
31 mei 2003, 14:17
Nou ff wat zinnigs ;) Het geheel wordt gezien als half fabrikaat door de douane als er ook maar iets a.h.w. vanaf zit. Het scheelt dan aardig wat belasting, als je toch je nichtje ervoor wilt laten opdraaien, laat haar zelf even die zooi uit elkaar schroeven. Snaren eraf en een losse neck in je tas en je bent klaar. Zoveel moeite kost dat niet en als je je nichtje vertrouwt qua handen moet dat toch kunnen? Als belonin geef je haar een dildo op haar verjaardag, heeft ze er ook nog wat aan :P Liefst waar de hele familie bij is..haha

zZoRgO
31 mei 2003, 14:21
je moet leren lezen grapjas,

les paul --> Set neck... m.a.w. ZONDER SCHROEVEN!!

Pickslide
31 mei 2003, 15:42
Kijk je moet ff zien of het zin heeft als je een beetje dure gitaar haalt dan is het zelfs met die invoerkosten nog wel voordelig toch?

strattie
31 mei 2003, 17:23
Duzz het is het voordeligste als ik hem gewoon uit elkaar haal en in verschillende tassen stop?
moet ik dan nog steeds invoerrechten betalen :???:
maarre igg bedankt :-D :-D

:strat: :amp:

De Teng
31 mei 2003, 17:50
Sorry dan, haal er wat anders af, zoals de elementen en de brug, dat lukt je toch wel.

ruurd
31 mei 2003, 19:28
reken 33 procent van de aankoop erbij dan heb je een goede richt prijs

zZoRgO
31 mei 2003, 19:29
en dan de elementen en de brug als "gift" laten opsturen of zo?
hmm, daar kan ik haar wel een dildo voor kado doen, als compensatie voor de verzendingskosten.... :cool:

iam
31 mei 2003, 19:44
zzorgo, dummy, elementen gewoon in de zak iemand anders steken :-D

duidelijk geen ervaring met smokkelen :wink:

zZoRgO
31 mei 2003, 19:50
nee, weet wel, ma wie weet controleren ze mijn uitermate opvallende gitaarkoffer EN mijn uitermate opvallende vader die zeker mee ga willen op bezoek :-D

iam
31 mei 2003, 19:55
zzorgo moest je voor mij iets mee kunnen smokkelen stijg je aardig in mn achting :wink:

nee serieus... zou dat kunnen lukken (tegen een kleine vergoeding natuurlijk :razz: )

zZoRgO
31 mei 2003, 20:00
mja is nog te zien of ik wel ga gaan natuurlijk...
te zien of ik tweede zit heb (daar zijn we weer :wink: )
anders gaat m'n pa alleen gaan denk ik...

Laat ik hem toch nog een les paul meebrengen hoor!! :D

josh.vandenberg
31 mei 2003, 23:38
gewoonn een barrel van een gitaar meenemen op de heen weg.logo overspuiten met wat je terugneemt .klaar is kees.en niet te zenuwachtig doen bij aangeven op de heenweg.en geen mesjes in de koffer laten liggen.dat vinden ze niet leuk in america .vooral als je een donker type met een baard bent.

josh.vandenberg
31 mei 2003, 23:39
gewoonn een barrel van een gitaar meenemen op de heen weg.logo overspuiten met wat je terugneemt .klaar is kees.en niet te zenuwachtig doen bij aangeven op de heenweg.en geen mesjes in de koffer laten liggen.dat vinden ze niet leuk in america .vooral als je een donker type met een baard bent. :cool: :stop:

strattie
2 juni 2003, 11:21
ja da vink eigenlijk wel een goed idee. gewoon koffertje mee met oud fgitaartje, en nieuwe daar erin :-D :D :cool: 8-)

De Teng
2 juni 2003, 11:24
Hebben zij uberhaupt daar verstand van? Gitaar is gitaar he.. .maar ja, er zitten snaren op en daar kun je een piloot toch wel naar z'n grootje helpen. ;)

Bins
2 juni 2003, 11:33
Kijken jullie wel eens naar dat schiphol-programma? Die gasten daar bij de douane zijn echt niet achterlijk, en ze hebben ook nog eens internet. Die man googled gewoon ff naar "les paul std" en je bent dik de lul. Ze hadden laatst een dude met een viool te pakken, en die had geen aankoopbewijs bij em. Dan gaan ze gewoon uit van de catalogus-waarde.

Eigenlijk moet je dus een gitaarboer vinden die een beetje met het bonnetje wil kutten. Dat ie bijvoorbeeld 2 bonnetjes maakt, 1 met 75% en 1 met 25% van het bedrag, dan kan je die van 75% bij de douane laten zien. Je moet het niet te gek maken denk ik, want dan gaan ze er alsnog achteraan.

gerrekat
2 juni 2003, 11:57
Invoerrechten voor een gehele GITAAR kom je niet makkelijk onderuit de douane is niet gek zeker Fender en GIbson zijn natuurlijk bekend je bent echt niet de eerste die het probeert!

Ze hebben zelfs prodyuctexperts in dienst die bij twijfel over de waarde daar een uitspraak over kunnen doen, en gitaren is iets waar natuurlijk naar gekeken wordt vanwege de hoge waarde!

Als je het niet aangeeft en ze komen erachter heb je een serieus probleem, en check ook eens hoe het zit met size restrictions, mag je zo'n groot gevaarte wel zomaar meenemen in het vliegtuig zonder extra kosten te maken cq. wordt het niet automatisch door de douane gecheckt!

zZoRgO
2 juni 2003, 12:12
en als je nu op het bonnetje laat schrijven dat het een demo model was....
uiteraard met een veel lagere prijs.... ;-)

Of zorgen dat je een nachtvlucht hebt oid...

strattie
3 juni 2003, 16:54
ik heb net ff met de douane gecalld en die zeiden; als je een bonnetje uit nederland meeneemt dan gaan ze daar niet moelijk over doen :-D :-D

kdenk dak dat maar ga doen

jorrit
3 juni 2003, 17:14
mensen mensen wat een moeite......ik ben naar thailand geweest en daar ene gitaar gekocht en ik heb gewoon een oude gitaarkoffer gekocht en zo thailand uitgelopen. en in nelderland ook gewoon doorgelopen. dus zorg voor een oude gitaarkoffer, smijt hmet een paar keer door de kamer en bestikker hem....klaar is kees...

iam
3 juni 2003, 18:25
ik heb net ff met de douane gecalld en die zeiden; als je een bonnetje uit nederland meeneemt dan gaan ze daar niet moelijk over doen :-D :-D

kdenk dak dat maar ga doen

goed idee...

zzorgo take note hé :p

zium
3 juni 2003, 19:13
Zijn al vaker topics over geweest maarja. Je moet wel invoerrechten betalen ja, tenzij je ze kan overtuigen dat je die gitaar ook mee heen hebt genomen, of ze daarin weet te misleiden :amp:

m'n pa gaat morgen voor een week naar amerika en volgens hem moet je niet alleen invoerrechten (10% ofzo) betalen maar ook nog eens nederlandse belasting (19,5% of wat was het?) of heeft hij het mis en moet je alleen die invoerrechten betalen ?

strattie
4 juni 2003, 08:05
ik heb net ff met de douane gecalld en die zeiden; als je een bonnetje uit nederland meeneemt dan gaan ze daar niet moelijk over doen :-D :-D

kdenk dak dat maar ga doen

goed idee...

zzorgo take note hé :p

moet nu alleen ff een gitaarboer vinden die een bonnetje wil uitschrijven