PDA

View Full Version : Fender Mexican FSR Standard Stratocaster HSS vs dure Squier HSS



Les Paul 95
16 november 2011, 20:11
Hallo,

Hoe zit het met de FSR HSS Strats in verhouding tot duurdere Squiers( met bridge humbucker)?
Vooral qua kwaliteit natuurlijk.

Of heeft het echt heel veel nut om ietsje door te sparen voor een Fender American Stratocaster?:speed:

En hoe zit het bij de Mex met de ontstemming bij tremolo gebruik?

Venlonaer
16 november 2011, 20:15
Gebruik de zoekfunctie eens. Er zijn al zoveel topics hier aan gewijd......(classic players zijn goede mex strats)

Les Paul 95
16 november 2011, 21:00
Sorry wegens ongebruik zoekfunctie.


Bedankt voor de reactie.

Die classic players zijn toch net te duur. En als ik door zou sparen zou ik denk ik liever een Amerikaanse hebben.

Les Paul 95
16 november 2011, 21:45
Ik heb wat gezocht maar ik kan niet echt wat vinden van de onstemming tijdens tremologebruik. (bij de Mexicaanse)

Venlonaer
16 november 2011, 21:47
Zoek 2ehands naar een classic player, road worn serie of een made/crafted in japan. Dan heb je een mooie strat voor weinig geld.

Les Paul 95
16 november 2011, 21:51
Bedankt ik zal eens gaan testen en kijken naar 2e hands en prijzen.

Les Paul 95
17 november 2011, 20:49
Oké. Ik heb zojuist gekeken voor road worns, classic players en japanners.
Dan moet ik even doorsparen. De goedkoopste die ik gevonden heb is € 595,-.

Maar zijn ze beter als elke squier (gemiddeld)?
En hoe zit het nu met de ontstemming bij tremologebruik?

Alvast bedankt.

wireman
18 november 2011, 14:16
Wat is 'beter'? Het is en blijft fabriekswerk.. Er zullen vast squiers zijn die beter zijn dan mexicanen en vice versa.. Je moet een gitaar voelen..
Ik denk dat de mooiste optie nog zou zijn een jap.. redelijke constante kwalitiet, maar ja.. die beginnen ook steeds duurder te worden. En wat bedoel je met 'dure' squier?.. Een oudje?.. Die kwaliteit is niet te vergelijken met het huidige squier spul.. Zelfs een 'echte' standard is al niet te vergelijken met een van 20 jaar oud.. en focus je niet op 'het goedkoopste'.. dan kom je nog van een koude kermis thuis als je niet uit kijkt.. er is markt genoeg.. heb geduld.. spaar lekker verder en koop iets waar je ECHT vrede mee hebt en ECHT blij mee ben.. een betere tip kan ik niet geven.. been there!

marter544
18 november 2011, 14:40
Over het ontstemmen: zo goed als elke gitaar met een tremolo kun je fatsoenlijk afstellen voor trem gebruik denk ik zo.. Mijn goedkope chineze strat blijft iig perfect op stemming, ook bij divebombs..

Braindead
18 november 2011, 19:49
Zoek tweedehands naar een Squier made in Japan bijv. e serial. Zijn goede gitaren voor relatief nog weinig (al worden ze ook steeds duurder). Eventueel de pickups vervangen. Wat betreft je vraag over de tremolo, een strat tremolo is geen floyd rose. Als je echt helemaal los wilt gaan met je tremolo kan je beter meteen een floyd nemen. Voor wat subtieler werk moet een fender tremolo wel volstaan. Je kan eventueel een back box installeren mochten er stemproblemen zijn.

Als je meer geld hebt een road worn inderdaad of classic pl.

Les Paul 95
20 november 2011, 00:04
Bedankt voor de reacties.
Ik ga zo lang mogelijk doorsparen voor een Jap.

Zijn nieuwe japs goed? Ik wil er namelijk een met bridge humbucker en die heb ik 2dehands nog niet te koop zien staan.

Of kan ik beter wachten tot er een leuke voor en leuke prijs te vinden is?

Epiphoneee
20 november 2011, 22:08
Sorry wegens ongebruik zoekfunctie.


En als ik door zou sparen zou ik denk ik liever een Amerikaanse hebben.

Mexicaanse Fenders worden gemaakt in Mexico door Mexicanen, Amerikaanse Fenders in Amerika door Mexicanen :soinnocent:

freakystyle
20 november 2011, 22:54
Mexicaanse Fenders worden gemaakt in Mexico door Mexicanen, Amerikaanse Fenders in Amerika door Mexicanen :soinnocent:

Dat zal wel; maar wel met andere onderdelen..

Mesjoggah
20 november 2011, 22:59
Je kan je ook wat minder blindstaren op 'het' merk en verder kijken naar een stratje waar geen '7ender' op staat.

freakystyle
20 november 2011, 23:45
Ik zou ook zeker eens naar andere merken kijken. Zelf vind ik de gitaren van het merk Blade (de texas serie zijn de strats) heel erg goed, zeker voor het geld. Ik vind ze minstens net zo goed of beter dan de japanse/mexicaanse fenders.

Er staat er 1 op marktplaats (geen advertentie van mij)

http://link.marktplaats.nl/493726782

Les Paul 95
22 januari 2012, 20:55
Ik heb al vaker iets van een bepaald merk gewild, en is uiteindelijk toch iets anders geworden en nu wil ik toch echt persé een gitaar waar "7ender" op staat.

Maar als ik bijvoorbeeld op zoiets achtigs (http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/520498013-american-special-stratocaster.html) 625 euro zo bieden,
en dat zou geaccepteerd worden door de verkoper, heb ik dan ook een goede strat?

Alvast bedankt.

pasqual
22 januari 2012, 22:17
Dan zou je een leuk stratje hebben. Maar je zal 'm toch even moeten bespelen. En begin eens met 600,- euro te bieden, dan krijg je vanzelf wel een mailtje of hij akkoord gaat of wat zijn minimale prijs is. Je kan het serienummer even googelen om er achter te komen wat het bouwjaar is en de nieuwprijs. Aan de hand daarvan kun je bepalen of zijn vraagprijs goed is.