PDA

View Full Version : Another try...!



Watchmaker
16 november 2011, 19:03
Ofwel, een volgende poging om de draad weer eens op te pakken in mijn 12 ambachten - 13 ongelukken gitaarcarriere. Samengevat:

Begonnen op 12-jarige leeftijd, klassiek, al snel label "wonderkind", uiteindelijk conservatorium Rotterdam - raak daar echter al naar twee jaar een artistiek en technisch glazen plafond - ga heel iets anders doen en word klassieke CD-verkoper, later horlogemaker en nu handgraveur - bouw in 2001 een eigen concertgitaar bij Johan Rebergen (" 't Is dat je zo langzaam werkt anders zou ik je in dienst nemen") maar speel er nauwelijks op wegens RSI (begon al rond m'n 15de) - speel tussen alle bedrijven door ook jazz en rock, heb op een gegeven moment 5 gitaren; 2 klassiek, steel-string, jazz, elektrisch solid - verkoop het meeste om mijn horlogemakersopleiding te betalen - en nu heb ik SPIJT! ...En wil vooral weer elektrisch gaan spelen. Ondanks de RSI die ik gelukkig tijdens mijn werk niet merk, maar ja - het is een bekende "killer" bij vooral klassieke gitaristen. We moeten ook zo alejezus hard knijpen in die veel te brede halzen! ;) Mijn eigen-bouw gitaar heb ik een topkam van 51 gegeven. Tip (als optie) voor fabrikanten...?

Hoe dan ook, ik krijg straks wat "extra" van mijn huidige werkgever (weet nog niet hoeveel) en wil toch weer een solidbody; had een SG Standard, maar wil nu wellicht iets met een slankere hals, en evt. tremolo maar denk niet dat ik dat veel gebruik. Zit te overwegen in de hoek van bijvoorbeeld een 2de hands Korea-PRS, wellicht zelfs USA, of een G&L, offe... Iemand goede tips wellicht? Ben er al een tijdje "uit", wellicht heb ik het een en ander gemist. Versterker zal wegens woning iets met een hoofdtelefoon-ingang worden, had ooit een Fender Blues deVille en een Matchless HotBoxpedaal (snik...).

Thanks, en tot ziens op het forum! Zal ook hier de ads eens doorspitten.

p.s. Echte naam is Peter

bass blom
16 november 2011, 19:21
wow wat een verhaal.
het snelste en smalste en toch stiekum ook lekkerste halsje wat ik ooit had was een peavey vandenberg.
nog met ebben toets ook.
en floyd rose of weet ik welke jengelpook.
dan wel weer met toplock enzo, maargoed. een anti rsi gitaar zeker.
je ziet er af en toe een te koop ergens vanaf een 500 ongeveer.

Brewskie
16 november 2011, 19:40
Ah. Een wonderkind in ons midden. Krijgt Timo eindelijk wat concurrentie :crazyhappy:

Welkom op het forum.

Watchmaker
16 november 2011, 21:40
Wonderkind - vergeet dat meteen maar weer. :sssh: ;)

Net de eigenbouw weer 's tevoorschijn gehaald en de brugkam aan de discant wat verhoogd, hij liep daar aan bij alles boven mezzopiano. Perfect gelukt, maar 't arme ding is amper ingespeeld en klinkt nog steeds wat stug. Ga daar eerst maar 's rustig weer wat op losspelen, had al lang niks gedaan. Meer tips over solidbodies zeer welkom!