PDA

View Full Version : Kleine versterker akoestische gitaar (voor moeders)



Xerxes75
16 november 2011, 08:04
Allereerst moet ik toegeven dat ik zelf helaas! Geen gitaar speel..... Maar tijdens mijn eindeloze proberen... Te spelen heb ik mijn moeder totaal aangestoken. En die heeft naar 40+ jaren de gitaar weer opgepakt!

Ik heb haar een prachtige elektrisch akoestische gitaar gegeven en daar speelt ze nu al heel wat jaren met veel plezier op.

Nu wil ik heel graag een kleine versterker voor haar bouwen. Ik heb inmiddels honderden Amps voorbij zien komen..... Maar of die ook geschikt zijn voor akoestisch...? Dat staat er dan weer niet bij.

Ik ben aardig thuis in de audio en ben druk bezig met een paar zelfbouw speakers en buizenversterker. Maar ik heb totaal geen verstand van gitaar versterkers dus het zoeken is ook wat lastig.

Waar ik naar gekeken heb zijn veel zelfbouwsels, little gem, ruby, noise cricket, cigar box, stompbox en aanverwanten....

Wat ik zoek is een portable, chip amp, 9 volt. Graag hoor ik ook wat ervaringen. Daarnaast wil ik een kleine speakerbehuizing bouwen, maar ook hier lees ik veel verschillende zaken.. Dichte behuizing, open baffle etc., breedbandspeaker, midtone speaker...

Behuizing bouwen, solderen dat soort zaken zijn geen probleem en als mijn audio buizenversterker af is wil ik een dikke buizenversterker voor haar bouwen. Een portable buizend lijkt me gezien de kwestbaarheid niet zo handig..

Ik hoor het heel graag van jullie!

bass blom
16 november 2011, 08:21
er is hier ergens een topic over een versterker in een bierkratje.
naar moeders vertaald moet dat dan een hoedendoos worden?
een buizenversterker voor elec/akoest lijkt me wat overdone :D

Xerxes75
16 november 2011, 14:16
Ah nou die ga ik zeker opzoeken! En ach een buizenversterker voor de akoestische gitaar is wellicht overdone..... Maar wel leuk om te maken, te zien en hopelijk ook te horen.......

The Bertman
16 november 2011, 14:34