PDA

View Full Version : Timo Somers @ Jason Becker Festival



TimoSomers
16 november 2011, 00:15
Hey guys!

Ben net terug van een WAANZINNIG VET WEEKEND!!!!
Een paar dagen rondgehangen met een paar van mn jeugdhelden en gewoon fantastische gitaristen (o.a. Andy James, Guthrie Govan, Daniele Gottardo, Marco Sfogli, Stuart Hamm, Kiko Loureiro, Atma Anur).
En uiteraard een heel vet optreden gedaan (en belachelijk coole connecties opgedaan).

Anyway, hier wat youtube clips:

Tea Time (Nummer van Barend's solo plaat) (Met op 2.12 misschien wel de ziekste lick die ik ooit gespeeld heb haha)

http://www.youtube.com/watch?v=Ncsz79szrxU&hd=1

Still With Me (Welbekend nummer wat m'n pa voor zn overleden opa had geschreven. Nu speel ik het voor m'n pa)


http://www.youtube.com/watch?v=3a5N-W55-v0&hd=1


Face it: Eerste nummer van de avond, heaviere shit. Moeilijk omdat het podiumgeluid ruk was maar toch best gaaf:


http://www.youtube.com/watch?v=xkb8LFZbu-U&hd=1

Ben benieuwd wat jullie er van vinden!

Brewskie
16 november 2011, 07:28
Prachtige ervaring.
Goed om te horen dat het zo'n tof weekend was. Eerste clipje even geluisterd. Zijn er ook nog andere (video)opnames gemaakt ? ...de geluidskwaliteit vond ik wat matig.

De rest zal ik vanavond even luisteren. Ik moet nu naar kantoor. Niet iedereen is een rockster :crazyhappy:

Edit: 'still with me' ook even geluisterd. Die is toch wel erg mooi hoor. Mooie hommage aan Jan Somers en overgrootvader, Timo. Compliment.

Harald
16 november 2011, 14:10
Gaaf man! Still with me is mooi, dat zijn lekkere tempi en schemas om over te soleren :) Een hoop mooie dingetjes in. Vraag me wel af, in het begin zit je een paar keer bij bends er net onder. Doe je dat opzettelijk?

The Lo Lands
16 november 2011, 15:17
Had al een tweetal video's op fb voorbij zien komen! Dit is een geweldige ervaring en voor velen erg gaaf om mee te maken. Muzikaal en artistiek vind ik het wel een beetje over de top en soms teveel notenpoeperij. Daarnaast klinkt je gitaar(spel) niet overal even zuiver maar dat zal je zelf ook wel gehoord hebben!? Bepaalde rustige stukken vind ik wel fraai!

Het is live en achteraf makkelijk om kritiek te leveren maar op een forum als deze vind ik wel dat naast het gave aspect van dit evenement we kritisch mogen blijven over de uitvoering. Verder erg tof en een ervaring die je nog lang bij zal blijven, geniet ervan :)

TimoSomers
16 november 2011, 15:21
Ik moet er bij vermelden dat het ik nog nooit zo'n bizar kut podiumgeluid heb gehad hahah, je hoorde alleen HSSJJJJJJJJFJFHSSJJJJJJJJJJJJJJHHHSCHHHHH.
En een repetitie van een uur gehad!
Niet dat ik daarmee wat foutjes wil goedpraten, maar ter info :D (zelfs de grote jongens maakten veel fouten).
Desalnietemin vind ik het geslaagd, ook het spel zelf wel.

The Lo Lands
16 november 2011, 15:43
Ik moet er bij vermelden dat het ik nog nooit zo'n bizar kut podiumgeluid heb gehad hahah, je hoorde alleen HSSJJJJJJJJFJFHSSJJJJJJJJJJJJJJHHHSCHHHHH.
En een repetitie van een uur gehad!
Niet dat ik daarmee wat foutjes wil goedpraten, maar ter info :D (zelfs de grote jongens maakten veel fouten).
Desalnietemin vind ik het geslaagd, ook het spel zelf wel. Dat lijkt me inderdaad erg K*T. Zeker ook met deze toch wel intensieve gitaarpartijen! Was er wel een souncheck vooraf, of was het inpluggen en gaan?? Fouten zijn niet altijd erg maar als je jezelf nauwlijks kan horen wordt het erg lastig om loepzuiver en strak te spelen. Shit happens het is live, maar erg tof hoor om met die grote namen te mogen spelen!!

Harald
16 november 2011, 16:17
@Timo, die opmerking over de bends was niet om te zieken of zo. Vroeg het me gewoon af, vooral omdat je overduidelijk wel kan spelen, en de meeste bends in de improv wel goed gaan. Ik hoor reden genoeg om tevreden te zijn. Mocht willen dat ik zo kon shredden. En notenpoepen is eerder een stijlelement dan een fout in dit genre.

The Lo Lands
16 november 2011, 16:24
En notenpoepen is eerder een stijlelement dan een fout in dit genre.

Daar heb je dan wel weer gelijk in ;) En het is niet alleen Timo, maar ook de bassist poept er aardig op los :seriousf:

TimoSomers
16 november 2011, 16:26
@Harald: Toevallig zit in het origineel de 'valsige' bends op precies dezelfde plek als waar ik ze live doe hoor ik net. Dus dat is er denk ik gewoon ingeslopen.
En het shredden was wel een beetje een must tussen die namen daar. En ook wel passend vind ik.
Ben zelf wel tevreden iig! De andere jongens vonden het ook heel cool dus dat is het grootste compliment wat je kan krijgen.

Harald
16 november 2011, 16:28
OK, dus gewoon opzet, maar dan onbewust :) En ik klaag niet over het shredden, daar kom je idd. niet omheen in dit genre. Kan me nog herinneren dat Courbois Whistler Courbois op hun eerste plaat als een soort Vai klonen klonken, en op een of andere manier de grote prijs van Nederland wisten te winnen, of tweede plek (weet het niet meer helemaal zeker) Dit is één van beide heren Courbois toch?

En gezien de lineup zal het ongetwijfeld een waanzinnig gaaf feestje zijn geweest. Ook backstage :)

TimoSomers
16 november 2011, 16:43
Whistler Courbois Whistler was dat, en inderdaad 1e plek ja.
Wat een tijd :D.
Dit is inderdaad meneer Courbois, was de beste vriend van m'n pa.

Ja was helemaal te gek!

bass blom
16 november 2011, 17:25
stoer man, bikkel!

marc_o
16 november 2011, 17:30
Te gek Timo!!

BibixMusic
16 november 2011, 18:37
Gaaf hoor!

rocker_71
16 november 2011, 19:24
Heel gaaf hoor!
Moet zeggen dat ik Barend Courbois ook steeds een klasse bassist vind. Heb hem ook een paar keer live gezien (oa Walter Trout) en die man is gewoon TOP. Lijkt me heerlijk als die met je op een podium staat. Dan zit het wel goed, lijkt me.

pasqual
16 november 2011, 19:50
Lekker hoor Timo. Vooral Face it klinkt goed ondanks het rommelige geluid. Wat ik ervan kan opmaken vind ik de beide Bo~els beter klinken als je Les Paul maar dat is misschien een vertekend beeld door de geluidskwaliteit.
Dat nummer van je vader is ook erg mooi. Die "valsige" bends storen mij absoluut niet omdat dat je gevoel op dat moment weergeeft lijkt mij. Het is "de weg naar" de toon toe...;)

The Lo Lands
16 november 2011, 21:19
Vanavond nog even een keer 'Still With Me' beluisterd/bekeken waarvan je volgens mij op FB het orgineel van je vader ook eens hebt gepost(?). Vind ik toch wel een errug mooi nummer met sfeervolle opbouw en prachtige gitaarpartijen!! Me like!

meul
17 november 2011, 00:20
ook best intimiderend lijkt me met zo'n sterrencast om je heen lijkt me.. volgens mij heb je precies gedaan wat er op een shredders festival van je verlangt werd. Persoonlijk heb ik de filmpjes toch een paar maal teruggespoeld om even te checken wat dat voor killer lick ik nu weer voorbij hoorde komen . Ennuh als je op een live optreden 6.000.000 noten speelt, speel je er vast ook wel 10 mis. Wat mij betreft een prestatie en event om trots op te zijn.

Harald
17 november 2011, 08:41
Whistler Courbois Whistler was dat, en inderdaad 1e plek ja.
Wat een tijd :D.

Zie mijn fout nu pas :seriousf: Blijkt maar weer dat ik een erbarmelijk geheugen voor namen heb... (en gezichten, mocht ooit iemand zich verbazen dat ik hem/haar niet herken. Als je wilt dat ik je herken moet je je gitaar meenemen...:chicken:) Was toen heel apart, de winnende band van de grote prijs van Nederland, instrumentaal in een stijl waarmee je hier in Nederland werkelijk elke kroeg moeiteloos in een kwartier leeg speelt... Spelen konden ze wel!

TimoSomers
18 november 2011, 16:23
Thanks iedereen!

@Rocker_71 helemaal mee eens. We zijn bezig aan een gecombineerde soloplaat ;)

@Pasqual: precies wat ik ook bedoelde met die bends! Fijn dat het iemand opvalt haha. De Bo-Els klinken op de filmpjes wel lekkerder indd. Ze snijden iets meer door de mix heen denk ik. (zeker als je zo'n lage geluidskwali hebt). Maar ik zou zo'n ballad niet snel zo kunnen spelen op een bo-el (of welke andere gitaar dan een gibson, overigens).

@Lo: Thanks man! Origineel ook ooit gepost ja, hier ook zelfs.

@meul: Thanks man! Viel best mee, iedereen heeft z'n eigen ding dus er was niet echt veel druk. Kwam ook door de hele relaxte sfeer denk ik.
Ik hoor zelf maar iets van 3 foutjes, dus het valt allemaal reuze mee :D

Liquid_Metal
18 november 2011, 19:44
Afgezien van de matige kwaliteit van de filmpjes erg gaaf!!! Zou willen dat ik daar stond :(.

Dat open shirt vind ik echt niet kunnen; je bent Hans Klok toch niet..?

pasqual
18 november 2011, 22:09
@Pasqual: precies wat ik ook bedoelde met die bends! Fijn dat het iemand opvalt haha. De Bo-Els klinken op de filmpjes wel lekkerder indd. Ze snijden iets meer door de mix heen denk ik. (zeker als je zo'n lage geluidskwali hebt). Maar ik zou zo'n ballad niet snel zo kunnen spelen op een bo-el (of welke andere gitaar dan een gibson, overigens).
:D

Hmmmm, ik weet bijna zeker dat dit nummer op een strat veel beter uit de verf gaat komen. Ik vind de LesPaul in dit geval een beetje vlak klinken. Heb je dit nummer al eens eerder opgenomen? Of je vader misschien? zo ja, plaats eens een linkje a.u.b.

Henri H
18 november 2011, 23:29
Ik kan me voorstellen dat je met een bepaald nummer toch liever een Les Paul kiest dan een Strat, al was het alleen maar vanwege de sustain, maar ik vermoed dat het een soort van gevoel is wat Timo met die song heeft.

Jammer van de geluidskwaliteit, en eerlijk gezegd ben ik persoonlijk ook wel een beetje uitgeluisterd op "notenpoeperij".
Van Timo kan ik het af en toe nog wel hebben....

"Goe gedoan jochie" :ok:

:D

LucaBrasi
19 november 2011, 01:18
De stijl van spelen is niet mijn kopje thee, maar wat ben jij tering goed zeg! Hulde!

Duhsjaak
20 november 2011, 03:05
Hi
Heb al vaker gemeld dat ik soms de muziek niet mijn ding vind, maar dat ik een vreselijke bewondering kan hebben voor het vakmanschap.

Ondertussen speel je steno en kost het mij steeds meer moeite om zo snel te luisteren.

Ik persoonlijk vind vooral de heer Courbois een tering lelijk geluid hebben, of is dat vloeken in de kerk? Ik weet dat dat metalige een beetje zo hoort. Toch...... sjemug.

Ik heb een aantal keer moeten luisteren voordat ik daar een beetje doorheen kon horen.

En voor de rest een vette (Britt: Fucking vet) pluim. Je eert je vader door je als mens en als musicus te blijven ontwikkelen. Dus je bent goed bezig.

Je eert ons door te blijven posten. Of is dat te kort door de bocht?
Nou ja, je snapt het vast.
Vriendelijke groet, Gus


O ja, de opmerking over je decolleté ben ik het behoorlijk mee eens. Met één knoopje meer dicht drup je minder op je gear. Practisch hè?

apekop
20 november 2011, 13:02
Hi
Heb al vaker gemeld dat ik soms de muziek niet mijn ding vind, maar dat ik een vreselijke bewondering kan hebben voor het vakmanschap.

Ondertussen speel je steno en kost het mij steeds meer moeite om zo snel te luisteren.

Ik persoonlijk vind vooral de heer Courbois een tering lelijk geluid hebben, of is dat vloeken in de kerk?

Ik deel deze mening. Ik heb ook bewondering en respect voor het spel van Timo, maar de composities raken me niet. Maar ik ben na al die jaren ook uitgeluisterd op dit soort muziek. Ik heb ook niet veel met Barend Courbois' basspel, maar ook dat is een smaakkwestie.