PDA

View Full Version : Gary Moore



macwilliams
15 november 2011, 23:07
Zat net te pielen op de bbq LP en op gegeven moment zat ik op een paar noten van van een solo van Gary Moore. Het is nog niet helemaal goed en de timing zal ongetwijfeld niet correct zijn maar ach..

Het is dus een telefoon opname maar lijkt het geluid een beetje?


https://www.youtube.com/watch?v=FdSB-XGTT1s&feature=youtube_gdata_player

bass blom
15 november 2011, 23:27
het geluid lijkt wel een beetje ja :makeup:

macwilliams
15 november 2011, 23:32
Aan die :makeup: smilie te zien is het dus ronduit kut?:dontgeti:

bass blom
15 november 2011, 23:42
ehm, ja.
ik mis passie, vuur, drama, geil.
:chicken:

macwilliams
15 november 2011, 23:46
T.E.A.B

Te koop;
Wegens gebrek aan passie, drama en geil.
Een tapeltje gibsons..fenders.enz

bass blom
15 november 2011, 23:50
:hide:

:grouphug:

barno
16 november 2011, 00:03
de noten zijn bij Moore het minst interessant, de manier waarop ie ze speelt is wat er muziek van maakt. Dus es duiken in het grote Bending handboek, timing, vibrato enz...

grayfink
16 november 2011, 00:21
Anders neem het een keer inclusief backing op. Klinkt het gelijk een stuk beter:
http://www.guitarbackingtrack.com/play/moore,_gary/parisienne_walkways.htm

grayfink
16 november 2011, 01:12
T.E.A.B

Te koop;
Wegens gebrek aan passie, drama en geil.
Een tapeltje gibsons..fenders.enz

Vuur is bewust weggelaten hé?

nickofzo
16 november 2011, 01:38
je mag wel wat feller aanslaan en vibrato toepassen, het geluid zit wel snor. je komt er wel ;)

pietvanbuiten
16 november 2011, 03:37
T.E.A.B

Te koop;
Wegens gebrek aan passie, drama en geil.
Een tapeltje gibsons..fenders.enz

Die twee customs, deze kant maar op........

macwilliams
16 november 2011, 06:34
Misschien eens een backing track erbij dat is wel een goede tip. Mijn timing is idd een van de vele dingen waaraan ik mag werken. Ik denk ook dat het wat scheelt als dit niet na een dag hard werken had gedaan en op een volume waar je speld nog hoort vallen.

Ter aanvulling.
Dit was dus Vox Mini 3 op batterijen liggend met de speaker naar beneden zodat ik bij de knoppen kon en de telefoon daar weer tegenaan leunend.

Zal even die bt eens benedenladen.

Thanks.

Brewskie
16 november 2011, 07:12
Ok, Mac. Het is nu ochtend. Nu ben je nog fris. Pak je kans. Probeer eens met je echte versterker, met een backingtrack.

Maar, ik vind het wel dapper van je om dit zo aan het forum te presenteren. Je stelt je kwetsbaar op en dat kan alleen maar gewaardeerd worden. En de feel van Gary Moore is een hoge standaard.

En Bass gebruikt die opbouwende kritiek alleen maar om je verder te helpen.

bass blom
16 november 2011, 08:16
ik dacht al, het zal toch niet dat voxje zijn?..
heel benieuwd hoe het met een backingtrack gaat zijn.
wel doen hè mac?

Duhsjaak
16 november 2011, 09:39
Hi
Super moedige poging. En je ziet gelijk hoe akelig hoog het niveau in deze rubriek is. Daar krijg je gewoon de typhus van. Van die jonkies die je het snot vopor de ogen spelen. Maar niet getreurd, lekker aan de slag. Als iedereen van mening is dat het helemaal gaat goed komen, zie ik geen reden ze tegen te spreken.

Vriendleijke groet, Gus

macwilliams
16 november 2011, 10:00
Ok, Mac. Het is nu ochtend. Nu ben je nog fris. Pak je kans. Probeer eens met je echte versterker, met een backingtrack.

Maar, ik vind het wel dapper van je om dit zo aan het forum te presenteren. Je stelt je kwetsbaar op en dat kan alleen maar gewaardeerd worden. En de feel van Gary Moore is een hoge standaard.

En Bass gebruikt die opbouwende kritiek alleen maar om je verder te helpen.
Ik kan aardig wat hebben, voor een eerste poging dit stukje te spelen dacht ik dat het nog niet zo verkeerd was. Gewoon de noten spelen en deze in de vingers krijgen, herhalen herhalen en nog eens herhalen totdat ik merk dat ik het zonder op mn fretbord te staren kan spelen. Daarna het gevoel er in leggen en in plaats van de noot op.de fret te spelen er naartoe te benden. Omdat ik niet geroutineerd ben zal dat wel tijd kosten.


ik dacht al, het zal toch niet dat voxje zijn?..
heel benieuwd hoe het met een backingtrack gaat zijn.
wel doen hè mac?
Jawel het is dat vox ampje, mocht ik het blind kunnen spelen dan eens de engl aanslingeren en dan ook de feedback gebruiken. Toch een leuk dingetje die vox


Hi
Super moedige poging. En je ziet gelijk hoe akelig hoog het niveau in deze rubriek is. Daar krijg je gewoon de typhus van. Van die jonkies die je het snot vopor de ogen spelen. Maar niet getreurd, lekker aan de slag. Als iedereen van mening is dat het helemaal gaat goed komen, zie ik geen reden ze tegen te spreken.

Vriendleijke groet, Gus

Het niveau is killing voor een bankheld als ik maar, het komt vanzelf, daar vertrouw ik op.

Thanks.

bass blom
16 november 2011, 10:03
ahmooi, dus die stapel spullen blijven nog even :D
heb je dat topic hieronder gezien over die queen solo?
horen vooral. die echte meneer may solo :p

macwilliams
16 november 2011, 11:10
Die may solo ga ik hierna doen:chicken:

Het zal toch wat zijn dat ik na wat kritiek mn spullen ga verkopen.hahaha tere zieltjes... Not!!

Henri H
16 november 2011, 12:33
Willem, het klinkt idd niet slecht, maar je techniek is meer gebaseerd op Slayuuuuuuur!!! riffs, denk ik. :D

Gary Moore is vreselijk moeilijk om goed na te spelen. Het zal altijd anders klinken, hoewel forum-vriend T. Somers het wel aardig benaderde een paar maanden geleden. Timo oefent dan ook een aantal uren per dag vermoed ik....
Zelf heb ik ook wat op Youtube staan v.d. grootmeester, maar da's ook twijfelachtig.

www.youtube.com/user/crabiber

macwilliams
16 november 2011, 12:50
Yo Henri,
Het was ook niet de bedoeling om de grootmeester te immiteren, daar heb ik gewoonweg niet het talent noch de tijd voor. Het klopt wel wat je zegt en dat zal me ook altijd opbreken, misschien moet ik het juist zo doen, deze solo spelen ala kerry king, in plaats van weemoed het gevoel van ongeleide agressie erin gooien. Dat zou me misschien nog wel lukken ook:crazyhappy:

Ik zal thuis dat filmpje van jou eens bekijken, ik ben ervan overtuigd dat jij dit beter kan dan ik.

Wat ik vooral gaaf vond dat dat geluid uit dat mini3 voxje kwam.

grayfink
16 november 2011, 13:12
Zelf heb ik ook wat op Youtube staan v.d. grootmeester, maar da's ook twijfelachtig.

www.youtube.com/user/crabiber (http://www.youtube.com/user/crabiber)

Misschien uit het oogpunt van Timo Somers, maar vanuit dat van gewone stervelingen zoals ikzelf bijvoorbeeld, is die Out in the Fields solo zeer goed geslaagd hoor. http://www.gitaarnet.nl/forum/images/icons/icon14.png

Henri H
16 november 2011, 16:12
Thx. Dat heeft dan ook wel aardig wat bloed, zweet en tranen gekost, en ik had op een gegeven moment de stukken eelt aan m'n vingers hangen. :strat:

Dit was ongeveer de 600ste keer dat ik hem speelde, en ongeveer de 3e keer dat ik hem opnam, én nog steeds niet perfect....

bass blom
16 november 2011, 17:39
ja, hoe verder je komt hoe meer je jezelf hoort prutsen en foutjes maken :D

Cubone
16 november 2011, 20:09
Heya !

Je speelt het op zich wel goed ! Gitaar lijkt wel te zingen..alleen je vibrato is erg snel. Hierdoor klinkt het een beetje zenuwachtig...Met een wat langzamer vibrato, kun je er naar mijn mening meer gevoel in leggen (vooral bij een ballad).

Wat mij ook opvalt aan de sound van Gary, is een bovengemiddelde galm/delay die bij jouw een beetje ontbreekt :seriousf:

Ik hoop dat je hier wat aan hebt !


Mvg,

:ok:

macwilliams
16 november 2011, 20:42
Die vibrato, daar heb ik meer opmerkingen over gehad. Dat is dus iets waar ik aan moet werken. Het tempo is dus te hoog/zenuwachtig. Nu moet er ik dus echt op gaan letten want het gaat automatisch.

Het is best wel een te gekke hout& pickups combinatie. Dat ampje doet het ook erg goed trouwens. Het is gewoon een LP studio uit '93 gespeeld over de pearly gate in de neck.

Ik heb expres de effecten er niet ingedraaid omdat de gitaar van zichzelf al mooi zingt.

Thanks!

BobvanKempen
17 november 2011, 00:06
Die vibrato, daar heb ik meer opmerkingen over gehad. Dat is dus iets waar ik aan moet werken. Het tempo is dus te hoog/zenuwachtig. Nu moet er ik dus echt op gaan letten want het gaat automatisch.

Het is best wel een te gekke hout& pickups combinatie. Dat ampje doet het ook erg goed trouwens. Het is gewoon een LP studio uit '93 gespeeld over de pearly gate in de neck.

Ik heb expres de effecten er niet ingedraaid omdat de gitaar van zichzelf al mooi zingt.

Thanks!

Gary Moore is veel bends, 0.11 snaren en een goede vibrato en dan nog is het extreem lastig zijn geluid en feel te krijgen. De timing van meneer Moore was ook niet altijd alles, hij was bovenal een gitarist die op zijn gevoel speelde en zorgde dat het werkte. Dappere eerste poging toch!

Cubone
17 november 2011, 00:50
Ik heb expres de effecten er niet ingedraaid omdat de gitaar van zichzelf al mooi zingt.
Thanks!

Dat is zonder twijfel waar... Alleen van wat ik uit je eerste post begrijp, is dat je het geluid van Gary probeert na te bootsen ?

Naar mijn weten gebruikte Gary, vaak wel een delay/reverb in zijn lead toon. Vandaar dat ik advies ga om dit dan ook te gebruiken. ;)


mvg,

macwilliams
17 november 2011, 06:00
Gary Moore is veel bends, 0.11 snaren en een goede vibrato en dan nog is het extreem lastig zijn geluid en feel te krijgen. De timing van meneer Moore was ook niet altijd alles, hij was bovenal een gitarist die op zijn gevoel speelde en zorgde dat het werkte. Dappere eerste poging toch!

En ik ga ook dapper door.;)


Dat is zonder twijfel waar... Alleen van wat ik uit je eerste post begrijp, is dat je het geluid van Gary probeert na te bootsen ?

Naar mijn weten gebruikte Gary, vaak wel een delay/reverb in zijn lead toon. Vandaar dat ik advies ga om dit dan ook te gebruiken. ;)


mvg,

Ik denk dat het me nu teveel zou aflijden van hetgeen waar ik mee bezig ben. Eerst het stukje in de vingers zien te krijgen en dan opleuken met de effecten. Ik geloof dat dat voxje delay en reverb heeft dus ik zit 100% goed met dit vernuftig stukje techniek :p

benwave
19 november 2011, 18:40
Deze had ik nog liggen. Gewoon op een Stratocaster en een GT apparaat van Boss


http://www.soundclick.com/bands/default.cfm?bandID=660703&content=songinfo&songID=11229109

The Lo Lands
19 november 2011, 18:56
Deze had ik nog liggen. Gewoon op een Stratocaster en een GT apparaat van Boss


http://www.soundclick.com/bands/default.cfm?bandID=660703&content=songinfo&songID=11229109Klinkt erg lekker!!! Mooi sologeluid ook. Soepel en licht gespeeld wat mijn stijl ook wel is ;) Beetje veel compressie over de master maar dat mag de pret niet drukken benwave :crazyhappy:

macwilliams
19 november 2011, 22:55
Deze had ik nog liggen. Gewoon op een Stratocaster en een GT apparaat van Boss


http://www.soundclick.com/bands/default.cfm?bandID=660703&content=songinfo&songID=11229109

Ooit Ben, ooit.:ok:

grayfink
20 november 2011, 00:25
Mooi hoor Benwave.http://www.gitaarnet.nl/forum/images/icons/icon14.png