PDA

View Full Version : Egnater Renegade 65 Krakend geluid



Thomk
15 november 2011, 18:49
Heren/dames,

Net mijn versterker netjes laten warm draaien aangesloten en gespeeld.....
Plotseling viel het geluid weg en begon de versteker onregelmatige krakende/spetterende geluiden te geven, ook varieerde het volume van het krakende geluid.

Geprobeerd; Pedalboard ontkoppeld, gitaar ontkoppeld, voetswitch voor versterker ontkoppeld. Deze acties mochten niet baaten.
Ook de versterker uitgezet, weer laten warm draaien resultaat; zelfde effect.

Echter moet ik ook opbiechten dat dit niet de eerste keer is de laatste 3 a 4 dagen kwam het ook voor maar was het meteen weer weg.


Gebruik versterker: Meerdere keren op een dag, altijd netjes laten warm draaien daarna spelen.

De oplossing zal wel uitdraaien op testen en meten maar misschien even brainstormen zal een aantal dingen uitsluiten.

Alvast bedankt!

kidrock
15 november 2011, 19:18
Zou heel goed je buizen kunnen zijn. Heb je die al getest?

Thomk
15 november 2011, 19:25
Thx voor je reactie,

Ik las net ook al een stukje over preamp buizen wat het zeflde effect veroorzaakt.

Ik heb deze niet gestest en weer overigens ook niet hoe! Ik ben zelf niet echt technisch en durf het dus ook niet aan! Als het te makkelijk is ga ik het natuurlijk even proberen.

Als blijkt dat iets vervangen moet worden schreeuw ik maar even naar NICO!!!!!

Keep posting :d

thx

cluseau
15 november 2011, 22:57
Als blijkt dat iets vervangen moet worden schreeuw ik maar even naar NICO!!!!!

Ik hoop dat Nico je nog hoort.

Lijkt me een kniftig buisje met de grootste kans op de eindbuizen. Een dergelijke fout kan trouwens overal zitten. Een rot capje, anodeweerstand, printbreuk, overslag tussen trafowikkelingen of slechte las. Er is zoveel te bedenken wat dit kan veroorzaken. Enige zekerheid kun je krijgen door te meten (als buizen prikken niet helpt) en zelfs dan kunnen dit soort klachten verdomt lastig zijn.

Thomk
16 november 2011, 08:12
Cluseau thx voor je reactie!.

Wat bedoel je met als nico je nog wel hoort? Is hij niet meer actief?
Ik begrijp dat het weg brengen wordt. Als de tik methode niet werkt.

Ik neem aan dat deze handeling zelf kan worden uitgevoerd. Maar hoe?

Alvast bedankt!

cluseau
16 november 2011, 09:44
Wat bedoel je met als nico je nog wel hoort? Is hij niet meer actief?

Dat is wat ik van hem heb begrepen, een dikke vette streep onder de ampjes en de winkel. Staat ook op zijn site. Spijtig hoor, er was altijd wel een soort gezellige concurentiestrijd. Je kan het natuurlijk wel proberen, nee heb je ja kun je krijgen....toch?

Tik eens met het heft van je schroevedraaier tegen de buizen. Je weet zelf wel hoe hard toch, het blijft glas he! Als hij daar op reageerd kun je er een paar andere in prakken maar what about bias? Zeker als je onzeker bent zou ik toch ff naar de dokter gaan.

Thomk
16 november 2011, 10:09
Ah dat is zeker zonde! Ik zal eerst even winkel bellen betreft garantie. Echter is het wel 2 uur rijden voordat ik er ben! Als het geen garantie werk kan ik natuurlijk even naar den haag rijden. Stukke dichterbij en kan jij misschien je magie op de amp loslaten.

Il keep you posted

Thx

cluseau
16 november 2011, 10:16
Altijd welkom. In dit geval wil ik wel direct kijken, spaart je een tweede rit toch :ok:
Je kan bij de operatie aanwezig zijn maar wel een witte jas, handschoenen en mondkapje op.

Thomk
16 november 2011, 12:33
Geweldig. Ik moet de winkel om 5 uur bellen dan melde zij wat ze kunnen betekenen. Anders kom ik zeer zeker bij jou! Zat er aan te denken om de versterker dan af te leveren en daarna met mn meissie het mooie den haag in. Dan kun jij rustig je gang gaan. Laten we even tot 5 uur afwachten

Thomk
16 november 2011, 17:05
Zo de winkel even gebeld.. het is nu zo geregeld dat hij de versterker komt ophalen. Ook valt alles onder garantie.

Cluseau toch wil ik je bedanken voor je advies en hulp. Volgende x als het buiten de garantie valt weet ik je te vinden!

cluseau
16 november 2011, 17:51
Zo de winkel even gebeld.. het is nu zo geregeld dat hij de versterker komt ophalen. Ook valt alles onder garantie.


Kijk das service, kunnnen velen een puntje aan zuigen.

Ehhh graag gedaan hoor :ok:

Thomk
24 november 2011, 22:39
Nou frans you have hit the jackpot! Eindbuis 6l6 was ziek. Geopereerd en brult weer als een tijger! Thx