PDA

View Full Version : Betonnen galmhok



piker
15 november 2011, 17:41
Hallo!
Ik speel gitaar in mijn kelder.
Nu is dit een betonnen kot van
5x5meter en 2,5m hoog. Er is dan
ook veel galm. Hoe zou ik dit kunnen oplossen?
Akoestische panelen, zogenaamde basscatchers of
de ouderwetse eierdozen? Hebben jullie hier ervaring mee?

Mvg Guy

marter544
15 november 2011, 17:55
Vloerbedekking neerleggen en een paar flink dikke gordijnen langs de wanden en eventueel plafond hangen werkt goed tegen irritante galmpje en reflecties!

Midwolda
15 november 2011, 18:13
Van die oude Perzische vloerkleden weghalen op Marktplaats en daar de boel mee behangen.
Back to the seventies! :rockon:

piker
15 november 2011, 18:32
Dat zijn al goede en betaalbare ideeen!
Het mag wel iets kosten maar geen fortuin.

Rizz
15 november 2011, 22:10
Iets minder esthetisch verantwoord: Piramideschuim.. Een vriend van me is DJ en heeft z'n zolderkamer ermee behangen.. Geluidsisolerend en absorberend..

http://www.piramideschuim.nl/

marter544
16 november 2011, 01:10
Absorberend geloof ik, isolerend niet zo..

Rizz
16 november 2011, 05:52
Iig voldoende isolerend om die vriend van mij z'n buren te laten stoppen met klagen over de overlast.. Techno is niet heel fijn om als buren naar te luisteren...

wireman
16 november 2011, 11:11
Tja.. piramideschuim kost ook een tientje voor twee platen van 90 bij 120 bij de bouwmarkt.. wordt ook een kostbare bedoeling.. Ik zeg.. gewoon bij Leen bakker een restpartij tapijt kopen en tegen de muur donderen...

bass blom
16 november 2011, 11:15
en 1 of 2 oude oma bankstellen van de kringloopwinkel doen het ook goed

Little Jay
16 november 2011, 11:21
In onze oefenruimte (Music Lab Den Haag) staan boekenkasten! Gevuld met boeken wel te verstaan...

En dat werkt erg goed (mooi absorberend onregelmatig oppervlak). Dus als je veel boeken en/of tijdschriften hebt, ga dan even naar de Ikea en score een stuk of wat Billy's (of kringloop en dan neem je meteen wat boeken mee) en het staat nog intellectueel ook.......

HaroldA
16 november 2011, 11:50
Iig voldoende isolerend om die vriend van mij z'n buren te laten stoppen met klagen over de overlast.. Techno is niet heel fijn om als buren naar te luisteren...

Nee, het isoleert helemaal niet, net zoals eierdozen. Wel voorkomt het galm en andere irritante reflecties.

Ik ga ook voor de tapijt/vloerbedekking/gordijn oplossing! Kans bestaat wel dat je heel veel laag over houdt... -> bass trap.

zoon van Piet
16 november 2011, 12:59
Plus een wat de eierdozen betreft. dat is een zeventigerjarenschijnoplossing, uit de tijd dat we niet beter wisten..

wireman
16 november 2011, 13:33
Buiten dat moet je behoorlijk wat eieren vreten om zo'n muur te kunnen bekleden..

Prostaat ter grootte van een kanonskogel..

Of de paashaas overvallen..

piker
16 november 2011, 16:05
Bedankt voor de tips mannen!
Ik heb in mijn eigenste kelder al 2 tapijten
gevonden. En als ik te veel bas heb
ga ik me een basscatcher of 2 aanschaffen.
We zijn meer en meer aan het opnemen, dus
hier ga ik werk van maken.

HaroldA
16 november 2011, 16:06
Bedankt voor de tips mannen!
Ik heb in mijn eigenste kelder al 2 tapijten
gevonden. En als ik te veel bas heb
ga ik me een basscatcher of 2 aanschaffen.
We zijn meer en meer aan het opnemen, dus
hier ga ik werk van maken.

Waarom zijn
jouw zinnen
zo kort?

piker
16 november 2011, 16:14
Net een trap opgelopen!
Pffff...

wireman
16 november 2011, 16:49
En je kan nog eens een boek naar iemand zn kop flikkeren als ie staat te kloten...


In onze oefenruimte (Music Lab Den Haag) staan boekenkasten! Gevuld met boeken wel te verstaan...

En dat werkt erg goed (mooi absorberend onregelmatig oppervlak). Dus als je veel boeken en/of tijdschriften hebt, ga dan even naar de Ikea en score een stuk of wat Billy's (of kringloop en dan neem je meteen wat boeken mee) en het staat nog intellectueel ook.......

Jedeel
16 november 2011, 17:20
Buiten dat moet je behoorlijk wat eieren vreten om zo'n muur te kunnen bekleden..


Je kan stapels eierdozen/schalen kopen...... zónder eieren!!!! ;)

Vroeger hebben wij ook de hele oefenruimte voorzien van die eierschalen
(30 bij 30cm).
Toen waren we nog in de veronderstelling dat dat hielp.

Was wel erg decoratief.... dat wel! :soinnocent:

wireman
16 november 2011, 17:28
Ook hier hebben we kippenneukers en boerderieeeen heur!!! Het was een grapje..
Ik kan me nog herinneren dat een oom van mij thuis een kamer vol met eierdozen had idd... Ik vond het altijd maar raar.. en dat vind ik eigenlijk nog steeds...

kennelijk een '70 's iets... Nou heb ik niks tegen de 70's hoor...

Of een kast vol met oude boeken uit de 70's... dat MOET goed zijn!


Je kan stapels eierdozen/schalen kopen...... zónder eieren!!!! ;)

Vroeger hebben wij ook de hele oefenruimte voorzien van die eierschalen
(30 bij 30cm).
Toen waren we nog in de veronderstelling dat dat hielp.

Was wel erg decoratief.... dat wel! :soinnocent:

Rizz
16 november 2011, 20:28
Nee, het isoleert helemaal niet, net zoals eierdozen. Wel voorkomt het galm en andere irritante reflecties.

Ik ga ook voor de tapijt/vloerbedekking/gordijn oplossing! Kans bestaat wel dat je heel veel laag over houdt... -> bass trap.

Yep, du hasst recht! Heb 'm net ff gebeld om te vragen hoe dat nou zat bij hem.. Iets extremer aangepakt... Glaswol, gipsplaat eroverheen en het piramideschuim voor de absorptie... :hide:

Maar de buren klagen niet meer :D

pim raaijmakers
16 november 2011, 22:52
ons repetitiehok is volledig vol tapijten gehangen. Tegen de wanden en plafonds.... overal... behalve op de vloer. daar liggen tegels.
Wij hebben totaal geen last van geluidsreflecties.

piker
17 november 2011, 14:12
Dat ga ik ook doen, alles volhangen.
Het voordeel is dat je met 1 tapijt direct
een heel deel kunt afdekken.