PDA

View Full Version : MARSHALL JTM45



josh.vandenberg
30 mei 2003, 19:29
ik heb een peavey 5150 11.dit is een te gekke amp voor het betere scheurwerk.ook heb ik een VHT pittbull.deze is heel goed voor allroundwerk.maar nu wil ik een vintage versterker erbij.ik wil geen combo.veels te zwaar(gewicht). is de MARSHALL JTM45 watt.of heeft iemand nog andere suggesties

Negative K3 fan
30 mei 2003, 20:02
Je kunt ook een fender top nemen, een basman top ofzo, vind je voor supergoedkoop op ebay duitsland, dan kun je daarrbij eventueel nog een andere goedkope kopen. Maar aangezien je zelf met marshall begon weet ik niet of je clean, wat overdrive of echt een oude marshall sound wil.

qwerty
30 mei 2003, 22:13
Dat zou zeker een goede optie kunnen zijn. Klinken geweldig, ultieme
blues/rock amp. Lekkere crunch.

shredneck
31 mei 2003, 00:20
U heeft mail mr. Vandenberg.

josh.vandenberg
31 mei 2003, 15:06
fender bassman is misschien wel wat.zit daar ook eewn effectloop op?hoeveel watt zijn ze en zit er een reverb op?ik wil iets hebben waarmee ik robrt cray achtig -jazz en wat b b kingachtigeblues kan spelen.ook dat brain setzer geluid bekoord me wel.die marshall jtm 45 vind ik er vooral mooi uitzien .het geluid ken ik niet..ik heb in oefenruimtes wel gespeeld met twin reverb.dat geluid vond ik mooi,maar ik hou niet van open achterkanten.zo n twin reverb vind ik ook zo n gesjouw.ik heb al een par speakerkasten dus zo n coombo vind ik echt niets.

Negative K3 fan
31 mei 2003, 15:56
De bassman is een vrij simpele versterker, eigelijk ontworpen voor basversterking, maar de bassisten moesten er neits van hebben en de gitaristen klregen er een mooie warme toon uit die mooi opbreekt op hogere volumes, zijn in allerlei versies verkrijgbaar, maar op ebay duitsland zie je de silverface top veelvuldig voorbij komen. Ik denk dat je het best eens wat versterkertjes moet proberen zodat je ongeveer een indicatie hebt in welke richting je zoekt, er zit namelijk eenr edelijk verschil tussen een JTM45 en een bassman.

sash
31 mei 2003, 18:33
fender bassman is misschien wel wat.zit daar ook eewn effectloop op?hoeveel watt zijn ze en zit er een reverb op?


Nee zit geen effectloop op, maar de JTM 45 heeft ook geen effectloop denk ik. Reverb hebben ze beiden ook niet (bassman iig niet)



ik wil iets hebben waarmee ik robrt cray achtig -jazz en wat b b kingachtigeblues kan spelen.

Robert Cray speelt op een Twin Reverb. Met een mooi overdrive pedaaltje en Gibson style gitaar kan je er ook goed BB King op spelen (BB heeft ook lange tijd op Twins gespeeld).



die marshall jtm 45 vind ik er vooral mooi uitzien .het geluid ken ik niet..


Je gaat me toch niet vertellen dat je een amp wilt vanwege z'n uiterlijk?



ik heb in oefenruimtes wel gespeeld met twin reverb.dat geluid vond ik mooi,maar ik hou niet van open achterkanten.


Je zegt zelf dat het goed klinkt, wat maakt het dan uit of de achterkant open of gesloten is? Je kan er evt. nog wel een plank op vastschroeven.


zo n twin reverb vind ik ook zo n gesjouw.ik heb al een par speakerkasten dus zo n coombo vind ik echt niets.


Een 4x12 is waarschijnlijk net zo zwaar als een losse Twin

Het lijkt me in ieder geval beter om eerst even een JTM45 uit te proberen, want alleen op het uiterlijk af gaan is niet zo slim. Vergelijk het met meiden. Een lekker wijf is leuk voor een paar weken, want meestal zijn ze zo dom dat er geen fatsoenlijk gesprek mee te voeren valt. Echt zo'n kut op hakken.
Als je gaat trouwen wil je er eentje die van binnen en van buiten goed is, dus dan moet je gaan compenseren. En waar kom je dan uit in ampwereld? Juist! Fender Super Reverb ;) :D

Dude
31 mei 2003, 18:49
sash, natuurlijk kies je een amp ook om zijn uiterlijk, dat doe je met een gitaar ook dus waarom met een amp niet, natuurlijk gaat klank voor maar ik zou bijvoorbeeld echt niet met een of andere maffe line 6 bak of valvestate stack gaan optreden ook al zou het geluid helemaal van mij zijn,

nee das ook wat kort door de bocht misschien, maar ik vind zeker dat het uiterlijk van een amp ook meetelt

sash
31 mei 2003, 18:57
Ja daar heb je ook wel gelijk in, maar meestal zie je ook wel aan een amp of het bagger is of niet. Neem nou dat Peavey ding waar die zoon van Frank Zappa reclame voor maakt. Het moment dat je em ziet weet je gewoon dat het een walgelijke stapel van fout verbonden weerstandjes is.

Negative K3 fan
31 mei 2003, 18:59
meestal verbind je onbewust de kwaliteit ook met het uiterlijk, iamyou noemt zelf de voorbeelden al valvestate enzo, terwijl die voor de gemiddelde mens vrijwel geen verschil tonen met een andere willekeurige marshall top behalve het aantal knopjes.

Ik loop zelf trrouwens ook niet echt warm voor het diezel logo (of voor het VH4 design), maar dat neemt niet weg dat diezel amps gaaf zijn.

iam
31 mei 2003, 19:17
[qoute]Het lijkt me in ieder geval beter om eerst even een JTM45 uit te proberen, want alleen op het uiterlijk af gaan is niet zo slim. Vergelijk het met meiden. Een lekker wijf is leuk voor een paar weken, want meestal zijn ze zo dom dat er geen fatsoenlijk gesprek mee te voeren valt. Echt zo'n kut op hakken.
Als je gaat trouwen wil je er eentje die van binnen en van buiten goed is, dus dan moet je gaan compenseren. En waar kom je dan uit in ampwereld? Juist! Fender Super Reverb ;) :D[/quote]

[jerryspringermode on]
take care of yourself.... and eachother
[jerryspringermode off]

nice speech sash :razz:

Dude
31 mei 2003, 21:56
Ja daar heb je ook wel gelijk in, maar meestal zie je ook wel aan een amp of het bagger is of niet. Neem nou dat Peavey ding waar die zoon van Frank Zappa reclame voor maakt. Het moment dat je em ziet weet je gewoon dat het een walgelijke stapel van fout verbonden weerstandjes is.

eigenlijk wilde ik die ook als voorbeeld geven maar wist niet meer hoe die heette....

Bins
31 mei 2003, 22:56
Haha de Wiggy, dat vind ik zon meesterlijk ding. Zo fout dat het goed is. Ik vind dat die Zappa-dude nog redelijk vette sound eruit krijgt. Veel te duur alleen, want het is echt zoiets wat je "voor de gein" koopt.

Negative K3 fan
1 juni 2003, 00:10
die wiggy zie t er te speels uit, dat kan nooit wat goeds zijn nee...