PDA

View Full Version : F-spaced pickup breder?



Ace 1.15.19
14 november 2011, 22:16
Ik wil binnenkort zelf een slagplaat maken uit traanplaat voor op mijn Stratocaster. Ik wil dat het element nagenoeg naadloos aansluit op de slagplaat in plaats van een rechthoekig gat te zagen. Kunnen jullie me zeggen of een F-spaced pickup in z'n geheel breder is dan een normale, of zijn het puur de polen die anders zitten ten opzichte van de snaren? Reden waarom ik dit vraag is dat ik de traanplaat al heb liggen maar m'n pickup nog moet bestellen en wil toch graag vooruit. Zo weet ik of ik al aan de slag kan of beter nog even wacht tot ik de juiste maat heb.

http://img202.imageshack.us/img202/3417/dimk.jpg

bass blom
14 november 2011, 22:26
ik zou gewoon even wachten.

aaronstonebeat
14 november 2011, 22:31
't Wikkeldraad moet om die pole-pieces heen dus zo'n element zal een tikkie breder zijn, verwacht ik.

Ik ben met Bass: wachten. Meten is weten, gissen is missen.

Ace 1.15.19
14 november 2011, 22:32
Ja jullie hebben gelijk ook. Als ik vanavond mijn bestelling bij MusicStore plaats dan zal ik de spullen over enkele dagen wel in huis hebben. Denk dat mijn enthousiasme even groter was dan mijn geduld. ;)

aaronstonebeat
14 november 2011, 22:36
Verstandig!

Ik geloof dat ik met zojuist met 'Ik ben met Bass' aan een vreselijk anglicisme heb bezondigd :sssh:

bass blom
14 november 2011, 22:39
may the force be with me :satisfie:

Sanderltd
15 november 2011, 12:34
Ik geloof dat ik met zojuist met 'Ik ben met Bass' aan een vreselijk anglicisme heb bezondigd :sssh:

Ofwel bloeit er iets moois, dat kan ook natuurlijk... :hippie:

speedmusic
15 november 2011, 17:03
heb een soort gelijke vragen, ik heb op dit moment een screamin demon humbucker en 2x hotrails in mijn American std strat zitten, deze wil ik vervangen door SD p-rail hot, is deze in de juiste spacing voor een american standard te krijgen, of klopt de spacing gewoon?

De Screamin Demon wijkt namelijk iets af in spacing.

aaronstonebeat
15 november 2011, 17:24
Op de site van SD (http://www.seymourduncan.com/products/electric/humbucker/high-output/prails_hot/) vind je dimensions als je bij die P-Rails Hot kijkt:

http://www.seymourduncan.com/images/dimensions/p_rails.jpg

Ik kom 4,89 cm voor de pooltjes van de P90..

HaroldA
15 november 2011, 17:25
heb een soort gelijke vragen, ik heb op dit moment een screamin demon humbucker en 2x hotrails in mijn American std strat zitten, deze wil ik vervangen door SD p-rail hot, is deze in de juiste spacing voor een american standard te krijgen, of klopt de spacing gewoon?

De Screamin Demon wijkt namelijk iets af in spacing.

F of non-F spacing is puur cosmetisch, niemand kan het verschil horen...

speedmusic
15 november 2011, 18:25
is inderdaad een cosmetic thing, maar ja als ik dan toch een ander element ga plaatsen dan laat ik het natuurlijk ook cosmetisch kloppen

Ace 1.15.19
15 november 2011, 19:34
Hmm, vraag me af of ik dan niet beter gewoon een normale humbucker had besteld. :confused:

Ace 1.15.19
16 november 2011, 13:25
Ik heb vanmiddag mijn huidige slagplaat overgetrokken op die traanplaat. Als ik een gewone humbucker had besteld (het is een DiMarzio Super Distortion) kan ik die later nog gebruiken voor mijn Gibson (achtige) gitaren. Of stel dat ik hem wil verkopen, wie wil er dan een F-spaced Super Distortion?