PDA

View Full Version : Wurg !



Dirkvanginneke
30 mei 2003, 19:24
Hoi, hier de eerste drie nummertjes van de band Wurg, zelf opgenomen in het oefenhok.. slechte kwaliteit dus.. maar wat vinden jullie ervan?
http://www.dutchboard.nl/untitled1.mp3
http://www.dutchboard.nl/untitled2.mp3
http://www.dutchboard.nl/untitled2vers2.mp3

Mithrandir
30 mei 2003, 19:36
ach, er zullen best mensen van uit hun dak gaan. Maar ik vind het maar niks. Ik ben nog bezig onderbouwde kritiek te verzinnen, maar om naar te luisteren vind ik het niks.

Komt er ook nog zang bij, want ik vind het een beetje eentonig alleen die zware gitaren. Ik vind de nummers sowieso erg eentonig en gevoelloost.

Dirkvanginneke
30 mei 2003, 19:38
Het was ook nog maar een eerste probeersel....ps. ik zelf zit niet in de band, het zijn vrienden van me, ik heb het alleen eventjes online gezet. en waarom er geen zang bij zit,,, de zanger was er vandaag niet.. maar er komt nog wel een versie met zang !

El Capitain
30 mei 2003, 19:39
Ik wilde eigenlijk ook zeggen dat ik er niet veel soeps van kon maken. Ik denk dat het ook gedeeltelijk te maken heeft met de opnamen...
Het klinkt nog teveel als rotzooi en als een massa geluid...


Grappig overigens dat de twee reacties tot nu toe mensen komen die in dezelfde band zitten... ;)

Mithrandir
30 mei 2003, 22:12
Het was ook nog maar een eerste probeersel....ps. ik zelf zit niet in de band, het zijn vrienden van me, ik heb het alleen eventjes online gezet. en waarom er geen zang bij zit,,, de zanger was er vandaag niet.. maar er komt nog wel een versie met zang !

en aan wat voor een zang moet ik dan denken? Toch niet van dat hopeloze gegrunt he :-?

@david: jammer dat we zolang geen repetitie hebben, anders hadden we ook eens wat op kunnen nemen met jou MD, ben wel benieuwd hoe dat klinkt :)

El Capitain
30 mei 2003, 22:14
/offtopic
@mit> ik zal hem binnenkort eens meenemen dan, maar kun jij dan wel je mic meenemen. Die neemt wat beter op dan die van mij (das zo'n el cheapo ding met gratis radio erin nl.)...

UncomfortableDotOrg
31 mei 2003, 04:10
hier de gitarist... het is maar een tweede nummer van een band waar van de muzikanten nog nooit ergens hebben gespeeld... dus niet gelijk alles gaan afzeiken... positive kritiek is natuurlijk altijd welkom...

het is trouwens opgenomen met één microfoon, ingeplugged in een soundblaster via het cassettedeck... dat vervolgens in de computer is gepropt... niet zeuren over de kwaliteit dus... alleen over het nummer zelf en de techniek (ook al is die bagger)

verder boeit het allemaal niet zo... ik vind het gewoon vet om samen met wat maten wat ruige muziek te maken...

Mithrandir
31 mei 2003, 09:55
ok, iets positiefs.....die solo in het eerste nummer zou volgens mij wel ok kunnen zijn, maar hij verzuipt in de brei van geluid. Maar wat ik ervan hoor klinkt aardig.

2e nummer begint eigenlijk best aardig, alleen het zakt nogal in door gebrek aan zang en melodie.

Verder vind ik het niet zo loyaal om in je signature 'wurg zuigt' te zetten uncomfortable.org. Kom dan ook een beetje voor je eigen bandje op!

FNaRK
31 mei 2003, 10:12
Verder vind ik het niet zo loyaal om in je signature 'wurg zuigt' te zetten uncomfortable.org. Kom dan ook een beetje voor je eigen bandje op!

Zelfkennis siert de mens :-D

Guitarfreak
31 mei 2003, 10:40
:lol: :lol: :lol:

Dirkvanginneke
31 mei 2003, 23:39
he jeroen, toch echt ff een opname maken met ron (zanger) erbij !!.... dan kun je eens echt laten horen hoe het klinkt,,, en natuurlijk iets beters verzinnen voor de opname... heeft iemand een idee hoe je dat goedkoop beter kan opnemen ??

El Capitain
1 juni 2003, 17:59
Zachter spelen is heel goedkoop ;).
Maar goed, het ligt er een beetje aan wat je nu tot je beschikking hebt.
Ik neem bijv. ook heel veel met mijn laptop op in de oefenruimte met gewoon een microfoon ingeplugd.

BLOK182
1 juni 2003, 20:24
Wij maken behoorlijke opnames met een enkele mic in het oefenhok op een centrale plek te zetten, vervolgens de band op te nemen met minidisk en de zang thuis in te zingen via cooledit.

UncomfortableDotOrg
1 juni 2003, 21:56
heb je daar misschien samples van? want bij ons is de kwaliteit dan ook nie echt spetterend...

we hebben het ook al eens met twee microfoons tegelijk geprobeerd, maar dat was ook niet echt alles...

Ic3gl0vE
2 juni 2003, 13:53
bijn ons klinkt het acceptabel door:
2x Shure SM48 (budgetversie van de SM58 dacht ik) voorin de oefenruimte schuin tegen elkaar te zetten
1x shure SM58 voor de zang
alle versterkers richting de microfoons voorin te plaatsen.

Dan gaat het signaal naar een Spirit F1 met een MD speler eraan.

BLOK182
2 juni 2003, 16:13
heb je daar misschien samples van? want bij ons is de kwaliteit dan ook nie echt spetterend...

we hebben het ook al eens met twee microfoons tegelijk geprobeerd, maar dat was ook niet echt alles...
Samples komen eraan, onze zanger zingt deze week eventjes de nummers in en dan gebruiken we het als demo. (voorlopig nog geen geld voor een ECHTE demo op te nemen)