PDA

View Full Version : Butler Tube Driver, goeie prijs ?



StevenStrat
13 november 2011, 21:58
Ik ben van plan om een Tube Driver te kopen (Eric Johnson tone...) en kan er een van 2007 kopen voor 200 eur.

Is dat een mooie prijs of wacht ik beter ?


Thanks !

E-J
13 november 2011, 22:35
Als het een echte B.K. Butler is met 4 knoppen, ja.

Vergeet echter niet dat Eric Johnson hem gebruikt(e) als booster voor een reeds oversturende Marshall Super Lead. Het is niet zo dat je met een Tube Driver meteen dat geluid krijgt. Johnson gebruikt overigens een model met een aparte biasknop. David Gilmour heeft ook Tube Drivers in zijn pedalboard.

StevenStrat
13 november 2011, 22:44
die bias knob is geen groot verschil denk ik ?

ik denk dat het zelfde te bereiken valt met verschillende typen lampen (au7, etc)

Ik ben me bewust van de super lead, zo'n versterker komt er aan in de toekomst.

E-J
14 november 2011, 11:31
Ik heb verschillende buizen in een originele Tube Driver geprobeerd, het gaf wel een verschil maar dat was maar heel klein. Het is wel absoluut één van de fijnste oversturingspedalen, ik heb hem enkel verkocht omdat ik meestal met humbuckers speel en daar reageert 'ie wat minder op. Het laag is namelijk wat fuzzig (wat juist met singlecoils erg vet is).

wireman
14 november 2011, 12:07
Ik had een tubeworks versie... Ook verkocht om snel aan poen te kunnen komen voor mn strat...

nog altijd spijt van.. Ik zou zeker nog een BK kopen als ik de kans zou krijgen.. ERG VET DING!!!!
En wat terecht wordt opgemerkt.. Met humbuckers wordt ie wat modderig.. maar met singlecoils.. :lovelove:

Duane
14 november 2011, 16:09
200 euro is niet te duur.

Ik heb er zelf toen een gekocht bij BK Butler, ook zonder bias. Vind het zelf leuk om met verschillende pre-amps te experimenteren.

Voor de EJ lead sound heb je inderdaad heel wat meer nodig dan alleen een Tube Driver.....zeker op laag volume.
Maar als je straks de mogelijkheid hebt om met de Superlead op 10 te spelen....en een delay erbij...kom je een heel eind.