PDA

View Full Version : This_Pig_is_made_to_Squeel_2003_Bosch.mp3



Bosch
30 mei 2003, 19:08
Hey Leute,

Ik heb de eerder geposte oefenopname van 1994 nu goed opgenomen! Ik heb er VET werk van gemaakt, zeg maar, (in tegenstelling tot veel van mijn geposte shit :roll: ).

Op kritisch aangeven van velen zijn er nu ook slagpartijen!

Save asssssssssss:

http://home.hetnet.nl/~boschracing/This_Pig_is_made_to_Squeel_2003_Bosch.mp3

of check NEWS at

<http://home.hetnet.nl/~boschwouter>

Voor degenen die het interesseert:

Het hoofdthema is opgenomen met mijn Charvel (die op HOME van de site staat) toen ik mijn nieuwe Dimarzio's Evolution VERKEERD :-( had geinstalleerd, (klinkt leuk hoor).

De improvisaties (solo's) zijn opgenomen met de juiste soldeer-ellende.
Behalve de solo van 1:29 tot 1:35 die is opgenomen met mijn Gibson MIII met een nieuwe F-spaced Seymour Duncan Custom! :o

Ik heb het This_Pig_is_made_to_Squeel genoemd omdat er best wat squeels in zitten. 8-)

Avé,

Bosch

Bins
30 mei 2003, 19:18
Ik vind em geweldig, in mijn ogen/oren misschien wel het beste wat je tot nu toe gepost hebt. Alleen die bas vind ik echt niet lekker klinken erbij, het geluid dan heh.

Volgende mp3 tje mag iets meer uptempo van mij, dat zou echt heel bruut zijn :)

Bosch
30 mei 2003, 19:22
Bins thanx! :-D

Overigens, de bass heb ik zelf ingespeeld met een basgitaar van het merk "Applause" :razz:
De snaren die daarop zitten, zitten daar al 6 jaar op :???:
dat verklaard wellicht de sound :roll:

Ciao

Mithrandir
30 mei 2003, 19:39
hee lekker muzikaal deze keer en technisch wederom supervet. Old times revive, echt cool.

Let that pig squeeeeeeeel....:cool:

btw. geef je per ongeluk ook les :satisfie:

Negative K3 fan
30 mei 2003, 20:08
op wat voor manier had je hem verkeerd geinstalleerd? had je hem single coil aangesloten?

Het klinkt allemaal wel leuk, niet echt mijn stijl maar wel een paar gave licks tussendoor en natuurlijk goed spel zoals altijd.

Barret Wallace
30 mei 2003, 20:08
DUUUUUUUUUUDE VEEEEEEEET :o

lekkere catchy rythym riffs prachtige emotie in sommige tap stukken en een lekkere melodie !!!!!!

KEEP IT UP!

Negative K3 fan
30 mei 2003, 20:12
nog een toevoeging, ik vind het intro en outra wel erg van Steve Vai gejad (bad horsie voor de liefhebbers).

Bosch
30 mei 2003, 20:28
:-D

HEy Mithrandir,

Thx! :lol:

Echt les geven doe ik niet. Heb ik wel gedaan, maar de lui die ik wat leerde, werden vrienden/kennissen en die "charge" ik niet dus ben er maar mee opgehouden. Ik wil zeker wel ALLES uitleggen en als ik tijd heb eea op tab zetten.

HEy Negative K3 fan,

Thx :D

Ik had echt van alles door elkaar gelust anderhalf single coil ofzo. Maar wel heel sterk geluidje. Nu heb ik het op zich goed, maar, het lukt me maar niet om ze ook enkelspoels te krijgen op de 5-way switch :-(
Advies is welkom.

Het lijkt nauwelijks op bad horsey, veel meer op Sex & Religion :-?

HEy Barret Wallace,

Thx 8-)

Die tap vind ik mooie afwisseling alhoewel, in de live94 versie is ie toch pakkender, maar ja, dat zijn van die momentopnames die je nooit meer goed en tweede keer kan neerzetten......... Maar ik verder erg tevereden met de opname, deze keer lukte gewoon een heleboel. :razz:

Adieu!

~B~

Predator
30 mei 2003, 20:47
:) Klinkt wel tof WRB! Ik ben alleen niet gek van de track en de overall sound. De rest klinkt cool en het is zoals gewoonlijk goed gespeeld, vooral de taps vind ik juist tof doorkomen. Misschien moet je de track volgende keer maar maken met een tracker en een goede set drumsamples, dat heeft een veel beter resultaat vind ik.

Check hier iets wat ik een tijdje geleden heb getracked, er zit alleen nog geen dynamiek in (geen volume en attack wisselingen):

http://www.yomirecords.32k.org/predator/lits.mp3

*knor knor*

metallicabest
30 mei 2003, 21:32
:razz: :-D :cool: :evil: IS EECHT SUPER VET MAN VOORAL HET INTRO!!!!!!!!!!!!

Swan
30 mei 2003, 22:05
cool :D eindelijk eens iets waar goed naar te luisteren valt....rythm er onder maakt t veel interessanter...
fantastisch gespeeld, oefen je echt zo weinig als je zegt? :-D
mooie artificials! :speed:

Swan
30 mei 2003, 22:08
de je de varkensgeluiden trouwens ook zelf, of is dat shakeel? :razz:

Guitarfreak
30 mei 2003, 23:02
Hey Bosch,

Ik vind het echt super knap jezus :o :o :o :o
Die ''boventonen'' zijn mooi.(hoe noem je dat eigenlijk)
Nog iets ik herkende een solo van lenny kravits op 3:33. (ik kan zo niet op het nummer komen) Ik vind de baspartij ook goed gespeeld!!!
Heb jij eigenlijk les gehad of alles zelf uitgevogeld?

Greetz a deep impressed boy

Bosch
31 mei 2003, 09:25
:-D

Big Thanx!

Howdy Predator,

Die link van jou klinkt idd VET. Ik wer dus met BBox (software), en werk dus met samples van echte drumstellen, maar dit klinkt beter: Tell me what it is! [Ik hoop dat het software is dan kan ik het gratis downloade 8-) ]

Hey metallicabest,

Op het intro kwam ik toen ik met google zocht naar "pig sound download". De kwaliteit had beter gekund, maar die babe squeelde zo neurotisch dat ik hem toch moest gebruiken :)

HEy Swan,

:-D thanx Grappig slagpartijtje he?! Die heb ik dus ingespeeld met een de Dimarzio Evolutions verkeerd geinstalleerd :lol: Het geluid is best agrssive. De slag bij 3:47 is met bridge single coil, maar door de verkeerde installatie klink het echt RAUW 8-)
Ik oefen echt zo weinig als ik zeg [vriendin, vrienden, werk, motorrijden, sporten, etc.], MAAR, gitaarspelen is Fietsen: dat verleer je niet als je het eenmaal kan. Alleen de hele snelle dingen moet ik echt even voor warm spelen. Vaak wil gelijk opnemen en schiet dat erbij in :-? . Ik zal binnenkort een keer een opname maken nadat ik ECHT geoefend heb. Je zult dan het verschil wel merken :roll: .

HEy Guitarfreak,

Thx@! 8)
Het zijn, zoals Swan zegt: artificial harmonics = idd kunstmatige boventonen, dus die je met de plectrum maakt :razz:

Grappig dat je 3:33 noemt. Als ik daar iets minder viberato had gebruikt, zou het wel aan Jason Becker moeten kunnen denken.

HEy ik ga oefenen :wink:

Greetz,

~Bosch~

Predator
31 mei 2003, 12:16
Okay, je moet allereerst een tracker downloaden en daarmee leren te werken, dat is lang niet zo moeilijk als het lijkt. Hier een paar links waar je tracker gratis kunt downloaden.

Skale Tracker (http://www.skale.org) - Hier is alleen nog een BETA .75 versie van, duurt nog wel een tijdje voordat de 1e versie uitkomt maar het is de vernieuwde versie van de beste tracker ooit:
FastTracker2 (www.fasttracker2.com) - Download niet FastTracker3 BETA .25, dat is dus nu Skale Tracker geworden. Download 2.08 of 2.09 maar als je deze denkt te gaan gebruiken.
MODPlug Tracker (http://www.modplug.com) - Deze tracker is ook HEEL goed, je zult wel een krachtpatser van een systeem moeten hebben want het is soms best traag. Met een PII kom je er echt niet! :-D
Renoise (http://www.renoise.com) - Deze is ook goed maar volgens mij niet gratis, zelf gebruik ik em niet.

Ik gebruikte vroeger FastTracker2 maar deze PC heeft moeite met DOS en geloof mij, als het op geluid en samples e.d. aankomt werkt DOS het beste, Windows en Mac dus NIET! Zul je vreemd van opkijken denk ik. Ik gebruik nu dus Skale Tracker aangezien die wel werkt maar die mist nog wat functies.

Dan stel je een drumset samen met samples. Daar ben ik nu zelf mee bezig en tot nu toe heb ik nog geen betere fake-set gehoord dan de mijne al weet ik dat er betere hihats out there zijn. Ik kan je voor de rest van het drumstel aardig op weg helpen als je wilt. Luister maar naar songs van artiesten zoals Chris Brooks, Yngwie Malmsteen in zijn instructievideos, Michael Angelo en ga zo maar door. Vergelijk dan hun drumcomputers met mijn set of sets van andere trackers. :wink:

Dan is het gewoon een kwestie van tracken maar! Je zou de samples van je BBox kunnen gebruiken maar de bedoeling van mijn tracker gebruik is dus dynamiek in nepdrums te brengen. Volume verschillen en attack verschillen om het zo realistischer te laten klinken. Later mix je het resultaat gewoon in Cool Edit of iets dergelijks om het zo een HiFi gevoel te geven.

Mijn eigen sample is direct uit Skale Tracker gewaved en niet gemixed. Zoals ik zei zit er ook al geen dynamiek in dus je snapt dat het eigenlijke resultaat wel nog beter zal zijn dan dat.

Mail me maar als je nog vragen hebt, MSNen is ook goed. Laterz!

Mithrandir
31 mei 2003, 12:33
Een tracker is best leuk, maar met de goeie drumsamples kan je met een programma als cubase en de juiste drum plugins zeker zulke goeie resultaten halen, want ik vond jou drumsample eigenlijk helemaal niet zo overtuigend.

Ook in cubase kan je met volume verschillen en attack variaties werken als je je tracks een beetje logisch opbouwd (aparte tracks voor bassdrum, snare, hihat, etc....). Daarbij heb je ook nog eens de beschikking over kwalitatief zeer goeie fx (reverb etc...). Niet zo goed als analoge reverb natuurlijk of hardwarematige reverb, maar toch heel behoorlijk.

Op www.nskit.com staan trouwens ook hele mooie drumsamples, kijk er maar eens naar.

Phoenix Rising
31 mei 2003, 14:03
echt super gaaf gespeeld man, ik ben jalours :lol:

Predator
31 mei 2003, 14:45
Hey Mith, bedankt voor die link man! Ik zal eens gaan checken als ik de tijd heb, thanks for helping a bruva out!

Ik weet dat het met Cubase ook lukt, maar dan doe je het eigenlijk ook op dezelfde manier, met samples en schrijven/tracken. Je hebt dan wel de beschikking over betere effecten ja. De demo van onze band is ook zo gemaakt maar dan met Logic, precies dezelfde manier dus. Check maar op onze site Sol Online (http://www.sol-music.tk) en download "Dance". Sommige drummers hoorden niet eens dat het VSTeffecten waren!

Mijn sample kan ook nog VEEL beter zoals ik al zei, maar dat was maar een simpel sampletje voor een forum. Pas als ik songs heb, werk ik de drums goed uit op gevoel. Anders heeft het toch geen zin man.

Anywaze.. Thanks! Let's get back to topic!

Mithrandir
31 mei 2003, 16:14
ik had toch al ontopic gereageerd en 1x zeggen dat ik het goed vind is wel genoeg ;)

maar je hebt gelijk dat een drum track pas echt to zijn recht komt in een nummer, dan kan je ook pas gaan fine-tunen en fills/breaks enzo gaan toevoegen.

iig, have fun met die ns-kit.

BLOK182
31 mei 2003, 16:30
Heej Bosch, RESPECT MAN!! Hartstikke gaaf gespeeld, met dat hoofthemamelodietje is het tenminste niet van die shred-eenheidsworst, erg gaaf hoor! Enigste minpuntje vind ik je leadsound, kan door het verkeerde soldeerwerk komen, maar ik vind hem niezo lekker klinken. Maare, thumbs up, ik wou dat ik het kon!

Predator
31 mei 2003, 20:26
ik had toch al ontopic gereageerd en 1x zeggen dat ik het goed vind is wel genoeg ;)Had het ook over 'in het algemeen', niet alleen over jou.

Anywaze.. Ik heb die NS-Kit hihats gechecked en werd er niet echt vrolijk van... Maar nu ga ik weer offtopic dusseh.. I'll shut up! :wink:

Bosch
1 juni 2003, 10:50
:o

HEy Phoenix Rising,

Thanx a lot!


heY BLOK182,

Again Thx!

Hmmmmmz veel kritiek op lead sound :???:
Heb jij ervaring met gitaarelektronica? :roll:


HEy Predator,

Wat jij bedoeld met een tracker, deed ik ook al (Cakewalk) zoals Mithrandir zei. Alleen het is zoveel werk :-(

Ik ga eens bij een drumforum kijken of daar en homerecorder zit met de kwaliteiten van Dennis Chambers 8-)

Cheerz,

~Bosch~

Predator
1 juni 2003, 16:34
Een tracker is gewoon een muziekprogramma... Het werd vroeger en nu soms alsnog, gebruikt voor spelcomputer muziek.. Muziek zoals dat van Final Fantasy enzo, al die RPGs. Als je goed genoeg bent, haal je er HOGE kwaliteit uit. Ga maar eens rondneuzen op MODPlug Central (http://www.modplug.com).

Stitch
2 juni 2003, 11:39
Teeeeeering! Wat doe je hier nog tussen het gewone klootjesvolk!! Ga touren, ga cd's opnemen!!! (of andersom natuurlijk ;) )


Maareh ik had ff een vraagje hoe doe je die hoe moek dat zetten, lijkt wel een hele snelle vibrato op ong. 1.27 Vai gebruikt die ook vaak maar ik heb geen flauw idee hoe je zoiets tevoorschijn tovert.

Oja nog een vraagje. Maken je elementen zoveel verschil uit als het gaat om de boventonen er zo hard overheen te laten schreeuwen?


PS: zet die shit op tab!! :D

Mzzl

Bosch
2 juni 2003, 19:13
HEy Stitch,

:-D :-D :-D

Thanx a lot.

Dat bij 1:27 is heel simpel: gewoon een noot spelen terwijl je tremmelopookje naar achteren steekt en dan heel snel met de zijkant van je hand op het pookje slaan. Als je dit nu met een aantal noten achter elkaar doet ........ ready :cool:

Elementen maken idd veel verschil! Ik heb mijn Jackson elementen uit de Charvel gegooid omdat ik daarmee niet easy uit de voeten kan. Omdat ik ze toevallig tegen het lijf liep, heb ik Evolutions gekozen, maar het kan met heel veel andere elementen ook prima. 8-)

Op mijn Gibson MIII heb ik bij de bridge een Seymour Duncan Custom; werkt ook prima.

TAB misschien over een tijdje :razz:

Saluut!

~Bosch~

Bouke
5 juni 2003, 12:25
Hey Bosch,

Ik vindt 't erg goed. Ik ben momenteel niet meer zo into supergitaarmuziek, maar je hebt er voor gezorgd dat Vai en Satriani weer in de wisselaar zitten! Te gek gespeeld!!! Respect!

De mix kan beter, maar dat komt nog wel als je in de studio van een major staat... :D

Bouke