PDA

View Full Version : welk brugelement telecaster



jules
13 november 2011, 14:06
tja nadat gisteren mijn onbekend zeer microfonische brugelementje van mijn tele uit elkaar is gevallen, ben ik nu dus opzoek naar een nieuw brugelementje voor mijn tele. Ik zoek een element dat niet zo snel rondzingt als dit, maar het zal waarschijnlijk ook niet meer goed geweest zijn. Ik wil er max 60 euro aan uitgeven. bedoel ik snap wel dat een single coil elementje meer geluid maakt maar dit was wel erg microfonisch, ieder glijdtje over de hals hoorde je en dat terwijl de groundplate toch goed in de wax zat

Wat ze mij bevoorbeeld aanraden bij guitar suplies nederland is zo'n splitsbaar humbuckertje in single coil formaat, leek me wel leuk, maar klinkt die in splitted stand niet erg dun. ik zoek gewoon die lekker vintage tele sound die lekker twanged, maar ook sjiek overstuurt u know zoals een tel dat kan. Wat heb ik gezien.

dimazio twang king.

gsp twang master (lekker goedkoop, onbekend maar wel interesant als je kijkt naar de gebruikte materialen.

gsf element lijkt me wel iets maar beetje bang dat ik dan zo lang moet wachten

noa ja die hum van kent armstrong dan moet ik ook een andere switch maar dat is niet zo erg, ben alleen bang dat dit in humbucking en of splitted stand niet gaat klinken als een tele?

de gewone hot tele van kent armstrong.

De Tesla VR-TE dit merk ken ik dus heeeelemaal niet??

dat is wat ik een beetje heb gezien, maar mischien sla ik de helf over of heeft iemand van jullie hier geweldige ervaring met een tele elementje, du splease let me know

bass blom
13 november 2011, 14:47
ěk heb per ongeluk een tele :D

iemand stelde me voor een strat pup te ruilen voor een tele..

http://www.seymourduncan.com/products/electric/telecaster/vintage-output/vintage_54_lead/

aangezien ik mijn strats aan het verkopen was vond ik het wel leuk om alvast een stukje van een tele te hebben.
die is nu net klaar en ik heb nog geen seconde spijt van de ruil en het gevolg :D

Brum
13 november 2011, 16:52
Ik heb zelf in twee tele's Bare Knuckles 'Brown Sugar' gehad en was daar zeer tevreden mee. Typische tele twang, maar ook het betere scheurwerk kwam ik makkelijk mee weg. Normaal gesproken ben ik meer van de low output elementen, maar voor deze elementen maak ik een uitzondering. Ze klinken, in tegenstelling tot veel elementen met wat meer output, ook clean gewoon echt clean als het moet en de dynamiek blijft gewoon overeind. Ik kan ze echt iedereen aanraden, geweldige elementen!

Sowieso ben ik wel Bare Knuckles liefhebber, daar kun je eigenlijk bijna niet mee fout gaan.

jules
13 november 2011, 19:17
mhh klinkt goed, die bare knuckles,maar zijn die ook in nl verkrijgbaar?

josan
13 november 2011, 19:25
Fender Telecaster Original Vintage Reissues. Setje of los verkrijgbaar.
Maar ben je dan van je feedbackprobleem af?

Brum
13 november 2011, 19:46
mhh klinkt goed, die bare knuckles,maar zijn die ook in nl verkrijgbaar?

Haar is de importeur van Bare Knuckles. Ik ben niet zo'n fan van de handelswijze van deze man, maar er zijn zat gitaarzaken bij Haar aangesloten. Even kijken op de site van Haar bij dealers:

http://www.haarguitars.nl/import/

jules
13 november 2011, 19:49
zal eens kijken maar ze zijn wel een beetje boven budget , maar ach :)

spirit
13 november 2011, 19:51
In mijn zelfbouw gitaren gebruik ik ook de Guitar-supplies elementen. Zo heb ik ook al een paar keer de twangmaster set gebruikt, goede kwaliteit voor een zeer vriendelijke prijs.

jules
13 november 2011, 19:52
tja ik ga er van uit dat een nieuw element toch beter in de wax zit niet?

jules
13 november 2011, 20:12
tja ik zie hier ook de kent armstrong hot bridge langs komen, zou dat wat kunnen zijn??

BobvanKempen
13 november 2011, 20:30
Ik heb een Seymour Duncan Little 59 in de brug zitten, super elementje wat de Tele een stuk meer ballen geeft.

Brum
13 november 2011, 21:01
Ik heb een Seymour Duncan Little 59 in de brug zitten, super elementje wat de Tele een stuk meer ballen geeft.

Alleen weinig twang en weinig tele geluid met een '59er. Niets ten nadele van deze elementen verder, ze doen wat ze moeten doen.

jules
13 november 2011, 21:28
yep en dat wil ik graag zo houden die twang, daarom twijfel ik nog tussen de kent armstrong hot bridge tele, heeft wel wat veel output 8,7 ohm zou dat ook nog clean lekker klinken of heeft dat er niets mee te maken.

dit element heeft guitarsuplies y aangeraden, over het tesla tele element vind ik helemaal niks?

Daan_B
14 november 2011, 01:49
Ik heb sinds kort ook een tele, op de gok een set broadcaster elementen van SD gekocht. Las veel goede verhalen, ben benieuwd. Ze waren bij Vriese met 30% korting:). Ga ze plaatsen wanneer ik nieuwe snaren nodig heb.

telecastermaster
14 november 2011, 11:44
Ik heb 5 teles en deze zitten op mijn favoriete (pink paisley) tele: http://www.harmonicdesign.net/allpages/teles.html

jules
14 november 2011, 12:14
tja ik kon wel blijven twijfelen, maar ik kom er niet uit, heb de knoop doorgehakt en de kent armstrong besteld, wat meer output en toch vintage gevoiced, ik ben benieuwd, hahaha ben zowieso benieuwd of ik het er in gesoldeerd krijg hahaha ik ben niet zo handig haha uiteraard zal ik mijn bevindingen hier neer zetten en waar mogenlijk een sound of video clippie maken

Heibel
14 november 2011, 12:49
Net te laat dan, maar ter completering: Tonerider (http://www.tonerider.com/pickups/telepickups.html) Hot Classic

Bernardduur
14 november 2011, 12:51
Ik heb in de mijne een Lindy Fralin Blues Special gedaan en er nooit meer uitgehaald.......

Haalde het voor mij boven bijna alle eerder genoemde pickups......

Wat ik nog graag eens erin wil stoppen zijn de split blades van Fralin...... lijkt me heerlijk!!

jules
16 november 2011, 23:45
zoo vandaag mijn element van kent armstrong binnen gekregen, waaaaw wat een lekkere sound man heerlijk open twang geluid, heeel erg sjiek clean met veel definitie echt een beetje die vintage sound, met een beetje distortion is het echt een super sjiek rolling stones soundje, met veel gain kun je gewoon vet rocken heel erg veel dynamiek in je spelen. Ik ben erg gelukkig. alleen merk ik dat mijn hoge e en b doodvielen, de b had een beetje zo;n sitar achtig soundje, toen ik de snaren uit de geleider haalde was het een stuk minder bijna weg. De snaargeleider is gewoen zo'n plat ijzertje, nit zon rond snaarboompje dat fender normaal heeft. Hoe belangrijk is zo'n snaar geleidertje?? en zo een goed snaargeleidboompje en een nieuwe topkam dit helemaal kunnen oplossen??